Forum > Muziek

CD's zijn te duur !

(34 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
ZeopStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-7-2003
Laatste: 3-9-2004
Berichten: 11
29-8-2003 01:56
Ik zeg niet dat ik voor het een of het ander ben.

Toch vind ik wel dat sommige partijen zeer(/te) veel winst maken, een winkel koopt een cd-tje in voor ongeveer 12(!) euro. Uiteraard hebben zij een hoop kosten zoals huur, personeel etc. maar als je (als collectief) in staat bent de station 'winkel' over te slaan en direct van een platenmaatschappij o.i.d. gaat afnemen, kun je waarschijnlijk een hoop geld besparen (misschien kan dit ook met platen?).
Nadeel vind ik dan wel dat je waarschijnlijk niet meer zo exclusief zult zijn met je plaatje (maar aan de andere kant: ben je dat uberhaupt wel als je een plaatje in de winkel koopt?)

Owja, ik kreeg ook een 404 bij djcollectief.nl heb even gekeken en het moet zijn: www.dj-collectief.nl
ZeopStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-7-2003
Laatste: 3-9-2004
Berichten: 11
29-8-2003 02:02
Heb de site even gecheckt maar echt veel aanbod is er niet...(vrij lichtjes uitgedrukt).

Toch is er het bewijs dat de prijzen zeker wel lager kunnen liggen!

btw deze mensen maken deals met de/een CD-groothandel (???)
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
29-8-2003 02:47

speakerfreak schreef:

pff je blaat als een kind van 3 edie meer kan ik er niet van zeggen
En waar slaat dit weer op? angry
HET IS TOCH ZO: Ze verdienen genoeg en niet zeuren over downloaden, klaar... en als je het er niet mee eens bent zeg dan liever niets...

"Ik heb het altijd gedaan bij zoiets" razz :p wink ;) laugh :D sad :(
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 4-4-2024
Berichten: 455
29-8-2003 02:57

Mr. Edie schreef:

speakerfreak schreef:

pff je blaat als een kind van 3 edie meer kan ik er niet van zeggen
En waar slaat dit weer op? angry
HET IS TOCH ZO: Ze verdienen genoeg en niet zeuren over downloaden, klaar... en als je het er niet mee eens bent zeg dan liever niets...

"Ik heb het altijd gedaan bij zoiets" razz :p wink ;) laugh :D sad :(
Als iedereen zo zou denken, wordt straks (cru gezegd) alles gedownload en is er geen geld meer om nieuwe producties te maken... Dan hoef je niks meer te downloaden nee sad :(
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
DJYellowStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-7-2003
Laatste: 2-9-2015
Berichten: 110
29-8-2003 09:57

zeop schreef:

Heb de site even gecheckt maar echt veel aanbod is er niet...(vrij lichtjes uitgedrukt).
Er is inderdaad niet veel aanbod. Maar dit kan wel een goed begin zijn. Maar dan denk ik dat nog steeds mensen blijven downloaden Omdat je ook weer verzendkosten moet betalen en zow. Bovendien heeft de normale mens hier niks aan. En dit doet ook niet veel goeds voor de cd winkels. Zij zijn hier de dupe van. Ik denk dat de platen maatschappij denkt dat de winkel maar in prijs moet zakken. En dat is niet goed voor de winkels. Want de winkels houden er echt niet zo veel aan over als je denkt hoor.

En wat nou een singeltje "maar" 5 euro. dat vind ik veel te veel!!! Dat vinyl zo duur is zal waarschijnlijk komen omdat er minder vraag naar is dan naar cd's. Zeg nou eens wat heeft een klein jongetje nou aan een LP waar hitzone weet ik veel op staat.
Doe mij maar Fohhn!!!
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 390
29-8-2003 13:58
een cd single maar € 5,00, ja dat kun je duur vinden of niet. Ik ken nog de tijd dat ik voor een vinyl single iets in de buurt van 5 gulden betaalde. Maar toe de cd single's uitkwamen waren die altijd al duurder dan toen nog het vinyl.

En bovendien € 5,00 is consumentenverkoopprijs. Als je dus redelijk inkoopt bij een vaste shop of keten, krijg je zonder problemen minimaal 10% korting. Daarna krijg je van de belastingdienst nog 19% btw terug, dus kost die single jouw nog maar € 3,78 (5/100*90/119*100) Voor dit geld heb je dan een origineel met hoesje en goede kwalitijd. Dan wil ik wel een weten wat het in totaal kost aan uren, telefoontikken, cdr kopen enz. om het zelfdu nummer illegaal van internet via mp3 enz op single te branden, afgezien van de kwalitijd schiet je volgens mij al lekker op naar het zelfde bedrag.

En kom nu niet aanzetten met "ij brand meer nummers op een cd" want de ervaring heeft mij geleerd dat je dan minimaal 2 dezelfde cd's moet hebben want het nummer dat je als tweede wilt hebben staat meestal dan op de zelfde cd.

En bovendien, je verdient geld met draaien, als je nieuwe muziek wilt zul je dat dus moeten kopen. Kan dat niet voor jouw prijs, dan doe je of iets fout of je moet je prijs verhogen

klunzen zullen we
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
Dj SpiderEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 27-5-2008
Berichten: 352
29-8-2003 16:15
Oke, ik ben er mee eens dat cd's (te)duur zijn. Als ik een cd haal in mijn dorpie dan bedaal ik daar ook al gauw 20 euro voor. Maar als ik een zin heb om naar Leeuwarden tegaan. Ga ik even bij de MediaMarkt langs. Zij hebben al uit gevonden dat je cd's gewoon niet zo duur moet aan bieden. Zij kopen dan wel in groote getallen in. Maar als je naar gaat dat een cd 0,50 cent kost om te maken en je verkoopt hem voor 20,00 Euro. Dan krijgen klanten wel eens wantrouwen. Bij de Media markt, haal je die cd's echt voor een zeer nette prijs. Gewoon 9, 12 euro voor een cd. Moet je eens kijken hoe goed het gaat met die MediaMarkten. Klanten weten dat daar de cd's goedkoop zijn.

Nog even over Dl. Als je echt om een groep/band veel geeft dan koop je die cd in de winkel. Dat geeft mij teminste een lekker gevoel. Maar ik moet eerlijk zijn, ik dl ook wel eens cd's van de V.A. Die ga ik niet in de winkel kopen. Dat is gewoon mee Liften op iemands suc6.

Groeten Frank Spin
GijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 31-8-2008
Berichten: 205
29-8-2003 16:16

Eric schreef:

Als iedereen zo zou denken, wordt straks (cru gezegd) alles gedownload en is er geen geld meer om nieuwe producties te maken... Dan hoef je niks meer te downloaden nee sad :(
met jou kan ik praten happy :)
*Doorstrepen wat niet van toepassing is.
SybrandStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 2-7-2005
Berichten: 212
29-8-2003 16:20

GiJs schreef:

Eric schreef:

Als iedereen zo zou denken, wordt straks (cru gezegd) alles gedownload en is er geen geld meer om nieuwe producties te maken... Dan hoef je niks meer te downloaden nee sad :(
met jou kan ik praten happy :)
maar dan is mijn vraag: is het dan de schuld van de consument, of van de muziekindustrie?
Blijf possitief, ook als het te moeilijk is!
GijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 31-8-2008
Berichten: 205
29-8-2003 16:29
van beide
*Doorstrepen wat niet van toepassing is.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)