Forum > Muziek

CD's zijn te duur !

(34 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
DJYellowStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-7-2003
Laatste: 2-9-2015
Berichten: 110
28-8-2003 14:38
Halo mede dj's

Ik denk dat iedereen het wel met me eens is. CD's zijn te duur! Vooral als je ze gratis ( maar illegaal) kunt downloaden op internet. Nou was ik me aan het afvragen. Als iedereen vind dat ze te duur zijn. Is er dan niet iets dat wij, dj's, kunnen doen om ze goedkoper te maken. Nu heb ik dit topic niet gestart om te proberen wereld wijd de cd's goedkoper te maken. Maar er moet toch iets zijn wat wij als dj's kunen doen. Want Dj's hebben denk ik toch wel een hele grote invloed op platen en cd verkoop.

Nu zeg ik niet dat het aan de platen zaken ( free recod shop , music store en Van leest ) maar het probleem zit denk ik al dieper. Platen maatschappijen en zow.

Er bestaan wel "inkoop acties" voor zoiets. Maar daar gaat gewoon veel moeite en tijd in zitten. Trouwens schiet je daar niet echt veel mee op.

Ik denk ook dat als de cd een stuk goedkoper worden er meer "amateur" dj's over stappen van downloaden naar kopen. Nu zullen lang niet alle dj's besluiten om dan te gaan kopen. Maar als je later toch echt profesioneel bezig wilt zijn, zoals ik, Moet je toch orginele cd's hebben.

Laat de ideen maar komen. Ook als je het met me eens bent ( of helemaal niet ), laat het dan ook maar horen.

Groeten

DJYellow
Doe mij maar Fohhn!!!
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
28-8-2003 14:42
Ben ik het mee eens, maar bedoel je dat cd's voor DJ'S of voor IEDEREEN goedkoper moeten worden?

Logisch dat veel mensen toch downloaden, ondankst de hoge boete die erop ligt...

Maar om de cd's goedkoper te maken zou ik niets weten om ze goedkoper te maken, staken heeft geen zin, handtekeningen actie ook niet, ik denk dat hier eigenlijk niets of héél weinig aan te doen is...
JochaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 11-11-2005
Berichten: 137
28-8-2003 14:47
www.djcollectief.nl >> maar jah als iedereen te eigenwijs is komt er helemaal niks van dit terecht
"Jocha"
DJYellowStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-7-2003
Laatste: 2-9-2015
Berichten: 110
28-8-2003 14:48
Nou ik denk voor iedereen. Want anders word daar weer misbruik van gemaakt. Maar het zou ook kunnen dat je een regeling maakt alleen voor dj's. Het is toch te gek dat je voor een singeltje 5 euro of meer moet betalen. Dan heb je gewoon 1 nummertje met soms een remix.
Doe mij maar Fohhn!!!
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
28-8-2003 14:51
link werkt niet bij mij, 404 melding

En ja, soms met een remix met 30 seconden intro en afloop...
SybrandStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 2-7-2005
Berichten: 212
28-8-2003 16:51
het probleem is niet zozeer de cd, maar gewoon dat er zoveel bedrijven bij betrokken zijn; de artiest als A, B de studio, (is de platenmaatschappij ook nog een apparte), misschen zelfs een transportbedrijf en dan de winkel ook nog eens; en die willen allemaal winst maken!

Voornamelijk het opnemen duurt tijden en kost in veel gevallen heel veel geld(dure studio's)... Het is wel te begrijpen waarom cd's zo duur zijn, die mensen moeten er van leven, het is niet hun hobby... Al ben ik van mening dat het ook wel goedkoper zou moeten kunnen... De branche gaat zichzelf doodmaken, doordat ze te lang de prijs te hoog hebben gehouden, en ik denk dat al maak je de cd tot zeg maar 5 euro, dat dan nog steeds niet veel terrein wordt teruggewonnen; je fikt nu een cd'tje voor 50 cent! Het kan gewoon NU (in iedergeval) niet meer uit om ze goedkoper te maken...
Blijf possitief, ook als het te moeilijk is!
DJYellowStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-7-2003
Laatste: 2-9-2015
Berichten: 110
28-8-2003 17:20
Neej dat klopt, Je zult het nooit zo ver krijgen dat ale mensen cd's gaan kopen in plaats van downloaden. Maar als dj zijnde moet dat eigelijk. Dus ik denk dat als de prijs lager word, dan zullen er meer dj's zijn die legaal cd's gaan halen in plaats van downloaden. Maar zouden de platen maatschappijen niet in zien dat de cd's te duur zijn ?
Doe mij maar Fohhn!!!
SybrandStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 2-7-2005
Berichten: 212
28-8-2003 17:48
jawel, dat krijgen ze genoeg naar hun hoofd geslingerd, mara het probleem is ook dat nu de verkoop gekelderd is, ze vel meer geld voor 1 cd moeten vragen om de zaak draaiende te kunnen houden...
Blijf possitief, ook als het te moeilijk is!
GijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 31-8-2008
Berichten: 205
28-8-2003 18:04

DJYellow schreef:

Laat de ideen maar komen.
ik blijf toch bij mijn standpunt:
koop cd's
ik blijf ervan overtuigd dat als er weer meer origineel wordt gekocht de prijzen omlaag gaan.

achter de wolken schijnt de zon! happy :)
(voor de niet doordenkers: in het begin zal het even tegenvallen en geld kosten, maar na een tijd heb je er profijt van..)
*Doorstrepen wat niet van toepassing is.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
28-8-2003 18:27

GiJs schreef:

ik blijf ervan overtuigd dat als er weer meer origineel wordt gekocht de prijzen omlaag gaan
Dat is wel een erg optimistische kijk op de hebberige muziekindustrie laugh :D
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)