Forum > Newbie Forum

Info over (budget)micro's voor instrumenten

(20 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
11-12-2010 12:19

Daniel-sound schreef:

Kwa Drummics, Wharfedale heeft een complete 7 ( of 8? ) delige set voor niet al teveel geld.
Klinkt prima, klemmen zitten erbij.

Heb je al eens naar de Audix F50's gekeken?
En de Behringer U2's zijn het? Doen het ook heel leuk en kosten eigenlijk nietveel..

Denk je ook aan micro statieven?
Wharfedale ken ik van merk, maar vind niet zo op 1-2-3 een dealer in de buurt die die mics kan leveren. Bovendien kom ik deze set op website tegen prijzen tussen de 220 EUR en 300 EUR.
Als ik de set eens bekijk, lijkt die toch verdomd goed op de DK-07 van DAP (met uitzonderling van de klemmen). Mag ik aannemen dat - binnen dit prijssegment - deze producten nagenoeg gelijkaardig zijn? Ga ik dan niet beter voor de DK-07 set? (via de webshop te bestellen + wat goedkoper?)

Die Behringer U2's die je noemt, vind ik niet zomaar op basis van het type dat jij aangeeft, kan je dit iets verduidelijken?

Statieven zijn 'in opbouw' happy :) - stapje per stapje wat staieven bijkopen en de verzameling loopt stilaan ok.
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
11-12-2010 12:58
De behringer B2 heb je (grootmembraam), en de Behringer C2 heb je (stereo setje condensator pijpjes).
Nu ook op internet!
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
12-12-2010 14:05
C2's bedoel ik inderdaad bedankt.

T ziet er inderdaad vrijwel hetzelfde uit.
Enige wat je dan nog zou kunnen bedenken is dat mensen vaak een beetje schrikken van het merk "DAP" .
Maargoed, dat is voor jezelf om te zien hoe erg dat bij jou is..
If it ain't Dutch it ain't much...
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
12-12-2010 17:02
Die Behringer C2's lijken mij wel wat als alternatief voor de CM-10. Heb wat gegooglet en vind er toch positieve opmerkingen over (ook op deze webshop).

Ik twijfel nu dus wat ik zou doen: ofwel gaan voor 1 DK-7-set (+- 160 EUR) en dan naargelang de behoefte dan deze micro's gebruiken: bv. de CM-10 voor akoestische instrumenten en de DM-25 voor versterkte instrumenten (elektrische gitaren), en daarnaast heb ik dan toch al een volledige drumset.
Ofwel alle micro's afzonderlijk kopen en dan starten met bv. zo'n Behringer C2-set (akoestische instrumenten) en 1 of 2 PL-07's (Dap) (versterkte instrumenten) en dan kan ik daarna uitbreiden...

Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
12-12-2010 17:07
Wat ben je tot nu toe tegengekomen?

Ak. gitaar en zang ofzoiets?
Of ookal wel eens een drummer met pianist en git.?

Hangt er namelijk maar net vanaf. Als je toch alleen maar een Ak. git hebt en een zanger hoef je alleen maar een zang micro en een C2 te hebben o.i.d.

Bedenk je trouwens ook dat je fantoom nodig hebt voor condensatoren ( C2's, CM10 was het? )
If it ain't Dutch it ain't much...
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
12-12-2010 18:26

Daniel-sound schreef:

Wat ben je tot nu toe tegengekomen?

Ak. gitaar en zang ofzoiets?
Of ookal wel eens een drummer met pianist en git.?

Hangt er namelijk maar net vanaf. Als je toch alleen maar een Ak. git hebt en een zanger hoef je alleen maar een zang micro en een C2 te hebben o.i.d.

Bedenk je trouwens ook dat je fantoom nodig hebt voor condensatoren ( C2's, CM10 was het? )
Wat ben ik al tegengekomen: af en toe 1 akoestische gitaar met 2 zangmicro's, ook al eens 1 akoestische gitaar (wel dan met element) en een elektrische gitaar + 3 zangmicro's. Toen was er ook een drum aanwezig, maar werd toen besloten die niet te versterken, gezien het een redelijk kleine ruimte was waarin ze speelden.

Voor zang heb ik wel beschikking over al drie SM 58's...

Phantom is aanwezig (op mijn PA-tafel kan ik dat per kanaal aan- & uitzetten).
En ik ben al op zoek naar een afzonderlijke phantomvoeding voor als ik een condensator op een gewone mengtafel wil gebruiken. Ik dacht dat ik dit zou hebben op de Behringer DI-800, maar op het eerste zicht zie ik die functie er niet opstaan, maar kijk daar nog wel even naar uit...

Extra vraagje: afgelopen vrijdag moest ik een geluidsinstallatie leveren voor een kwis. Ik plaatste daarvoor dus een SM-58 met statief, maar die had weinig microfoontechniek, waardoor af en toe ze niet doorkwam en dan weer wel heel duidelijk doorkwam. Kan je hiervoor, in zo'n situatie, ook een condensator gebruiken om dit wat tegen te gaan?
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
12-12-2010 20:18
Belangrijk voor dat soort dingen is de spreker zelf wat micro-techniek bijbrengen.
Als die mogelijkheid er niet is kun je wat proberen met een compressor, maar op een gegeven moment houd het natuurlijk op.

Een condensator is ook maar een microfoon, verwacht er geen wonderen van.
If it ain't Dutch it ain't much...
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
15-12-2010 21:48
Hier ook een vraag over budgetmics.
Iemand ervaring met deze clipon? Zal gebruikt worden voor blazers op een middelbare school, niveau is dus niet zo dat een Dpa 4099 verantwoord is...

Heb ook bijvoorbeeld een T.Bone clipon gezien voor 38 euro, waar ik al wat goeds over gelezen had. Nog meer mensen ervaring met deze mic?

En voor drums gewoon een DK07 setje pakken begrijp ik als het geen topkwaliteit hoeft te zijn?
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 2057
15-12-2010 21:53
BEYERDYNAMIC OPUS 62 voldoet in ieder geval prima voor blazers en is ook niet erg duur. Tweede voordeel is dynamisch ipv. condensator dus gemakkelijk op een willekeurig beltpack te prikkken voor draadloos gebruik.

Verder kun je die Tbone natuurlijk 30 dagen testen bij de enige winkel die ze verkoopt wink ;)
Niet goed, wel hard!
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
27-12-2010 08:00
Kleine update van mijn openingspost:

- Ik heb afgelopen weekend een DK-07 set op de kop kunnen tikken.

- Nu ga ik nog (maar niet dringend) op zoek naar een condensatorsetje. Daarbij werd ik hier getipt op de C2-set van Behringer, maar ik zie dat de levertijd van dit product op 'onbekend' staat. Iemand een idee van de mogelijke beschikbaarheid van dit product?

- Vorige week ook eens langsgeweest bij een plaatselijke, maar niet onbekende muziekhandel. Hierbij duidelijk de vraag: wat is het verschil tussen een DAP PL07 en een DAP PL07B? Welke zou het beste zijn voor mijn polyvalente toepassingen?
==> eerst 20 X gehoord dat ik voor de Shure-versie moest gaan (ondanks dat ik steeds zei dat mijn budget het niet toeliet, noch dat ik echt superprofessioneel materiaal moest hebben - wordt niet wekelijks gebruikt)
==> daarna kreeg ik het verhaal dat de ene cardoïd was en de andere supercardoïd. Maar als ik later thuis alles nog eens checkte op de site, zag ik dat ze beide als cardoïd staan vermeld sad :( .
Kunnen jullie hierbij de verschillen wat aangeven?

(Wat zoek ik: een microfoon die vooral (zoveel mogelijk verschillende) instrumenten kan versterken met een aanvaardbare geluidskwaliteit (genre: special act op een bruiloft enz.)...)

Alvast bedankt!
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst

Terug naar forum Reageer (zonder quote)