Forum > Muziek

eigen muziek maken

(21 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Dj MichelangeloStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2003
Laatste: 20-8-2003
Berichten: 7
16-8-2003 09:58
okee dan heb ik geoefend en ik kan het allemaal blabla dan wil me eigen mix gaan maken ... MAAAAr hoe kan ik dat nou opnemen ?? op een bandje ?? laugh :D
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
16-8-2003 10:58
Bijvoorbeeld, je kan er ook je computeraanhangen, of je minidisc. Maar wat je het meest ziet (bij een afgewerkte set waar je niets meer aan hoeft te doen) is DAT. Je kan vast wel op marktplaats een 2de hands DATrecorder kopen, of anders huur/leen je er een. Wil jij jouw nummer daarna op cd zetten (die je zelf brand) dan kun je daarna je DAT recorder aan je pc hangen. Als dit het enige is wat je ermee wilt doen, dan kan je ook de DAT kosten uitsparen en hem rechtstreeks aan je pc hangen. Kortom het hangt van de situatie af!
Maar dat is MIJN mening...
SybrandStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 2-7-2005
Berichten: 212
16-8-2003 11:21
DAT? das ouderwets man, wil je het moderner doen, neem dan minidisc...

DAT kan wel, maar is meer bedoeld om meerdere sporen tegelijk op te nemen..
Blijf possitief, ook als het te moeilijk is!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
16-8-2003 11:42

Sybrand schreef:

DAT? das ouderwets man, wil je het moderner doen, neem dan minidisc...

DAT kan wel, maar is meer bedoeld om meerdere sporen tegelijk op te nemen..
Als ik me nog goed herinner zijn DAT en MD zowat op ongeveer dezelfde tijd uitgekomen waarbij MD gebruik maakt van compressie en DAT niet.
Nu, ik kan er naast zitten hoor, maar wat ik wél zeker ben is dat je naar mijn mening dan beter een gewone standalone CD-writer koopt en met audio-CD-RW's werkt als je het persé goedkoop wilt houden en tóch de volle kwaliteit wilt halen!
MD is mss een leuk toestel, maar ik blijf er de kriebels bij krijgen dat ze met compressie werken (zelfs al hoor je het niet)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
16-8-2003 13:47
DAT klinkt beter dan CD, maar zoals ik al zij als je er niets meer mee gaat doen dan is het ook prima op cd te knallen. Maar moet er nog een eindmix van gemaakt worden, of gaat het naar de platenbaas om er cd's van te laten persen, kan je de informatie beter met DAT aanleveren. Maar mocht je budget beperkt zijn, en hoor je het vershcil niet tussen DAT en CD (zijn mensen die dat niet goed horen) knal hem dan maar op CD.
posted bij Sybrand
DAT? das ouderwets man, wil je het moderner doen, neem dan minidisc...
Ahum...in bijna alle profesionnele studio's word nog gebruik gemaakt van DAT!
Maar dat is MIJN mening...
Dj MichelangeloStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2003
Laatste: 20-8-2003
Berichten: 7
16-8-2003 14:21
nou ik zou ff zeggen wat de bedoeling is : ten 1ste ik moet nog men EERSTE dj set gaan kopen ..tis alleen even info vragen dus stel het bevalt me allemaal goed en ik leer het snel en wordt er erg goed in dat ik weet dat ik een mnogelijkheid heb zelf een nummer of wat dan ook kan maken! Dus ik vraag alleen maar even de info zodat ik weet wat je der nog meer mee kunt...maar kijk ik heb een stereo met 5 boxen versterker blabla en daar sluit ik het op aan (de djset) dus dan kan ik het toch ook op een bandje opnemen ? volgesmij wel ! maar je kan zeker niet een bandje op een cd laten persen ofzow ? zodat de muziek van het bandje op een cd komt ???
Dj MichelangeloStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2003
Laatste: 20-8-2003
Berichten: 7
16-8-2003 14:23
oke ik hang me pc der aan maar ik weet niet hoe je dan opneemt hoor ????????????????????????????//

UITLEG ASJEBLIEFT :D:D:D:D:D:D
Eraser127Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-6-2003
Laatste: 29-10-2005
Berichten: 83
16-8-2003 14:24
Haal je niet 2 dingen door elkaar?

1. een dj mixt platen aan/door elkaar
2. een producer maakt zelf nummers

als je wilt opnemen via 1.:

neem je rec-out van je mixer of versterker en sluit die op de line-in van je geluidskaart aan. Selecteer op je computer line-in als opnamebron en met geluidsrecorder/cooledit/soundforge kun je het geluid opnemen
Heerenveen hardcore!!! Dance till ya dance till you hear the speaker blow blow
Dj MichelangeloStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2003
Laatste: 20-8-2003
Berichten: 7
16-8-2003 14:39
j aik bedoelde de nr1!! maar met je eigen plaat maken bedoelde ik een mix maken ! Bedankt voor de uitleg trouwens want ik begrijp wat je boedoelt en heb even op men pc gekeken en kon het allemaal vinden dus nu weet ik precies hoe ik het moet doen (heb ook een brander dus kan ik het ook branden wink ;)

Dj Michelangelo
SybrandStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 2-7-2005
Berichten: 212
16-8-2003 14:49
nog even een tipje: zorg er absoluut voor dat je programmaatje niet gaat clippen; bij bijvoorbeeld soundforge wordt het aangegeven als dat gaat gebeuren, zet dan de ingang wat zachter; als hij gaat clippen krijg je namelijk dat de geluidscurves worden afgeplat! en over het algemeen reduceert dat de geluidskwaliteit!
Blijf possitief, ook als het te moeilijk is!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)