Forum > Off-Zone

Reclame balk toevoegen aan tv beeld

(8 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
DJ/LJ SavidgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 184
17-2-2010 18:38
Ik heb een aanvraag gehad van een klant om een reclame balk/rss feed toe te voegen aan een tv beeld.

Of te wel ik heb in dit geval 2 TFT schermen hangen waar ik het 1 en ander opzet via een pc met onder in een RSS feed.
Nu wil deze klant Live tv kunnen kijken met dan onderin de RSS feed.
Weet iemand hier een oplossing voor? Hardware matig met een TV kaart in de pc en dan software die de RSS toevoegt of moet die met externe hardware?

ik hoor graag jullie ideen!
Lampie erbij??
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
17-2-2010 18:46
Dat moet softwarematig kunnen. Ik ken echter niets eenvoudigs dat dat out-of-the-box zou kunnen.
Ik neem aan dat je een soort CNN balkje onderaan bedoelt?

Als je kunt programmeren/iemand kent die kan programmeren/er budget is om iemand in te huren, kun je volgens mij best wel door borduren op het open source tv-time.
https://tvtime.sourceforge.net/ Is wel voor Linux, maar dat lijkt me voor een stand-alone dedicated machine geen probleem (eerder een voordeel!).

Er zal in ieder geval al een stuk code in moeten zitten om tekst over het beeld heen te leggen, je zult alleen een koppeling moeten maken naar een RSS feed.

Vergeet niet je te houden aan de regels voor open source! Dat houdt in dat je de wijzigingen ook weer openbaar moet maken.
Als je een en ander kunt oplossen door een plugin te maken, hoeft dit natuurlijk niet.
Ik weet niet of dit specifieke programma geschikt is voor plugins.

Edit:

Je kunt extern dit commando aanroepen:

DISPLAY_MESSAGE
This will display a message along the bottom of the OSD. Useful for cron jobs or other scripts to send notifications to a user running tvtime.

Samen met een klein scriptje en een RSS lezer (kijk maar eens op sourceforge) moet je vast wel iets kunnen, zonder al te veel moeite.
Niet goed, wel hard!
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
17-2-2010 19:04
Na wat zoeken, kom ik op twee mogelijke oplossingen:

1. Een videomixer gebruiken die twee feeds combineert tot 1 beeld, namelijk enerzijds live tv en anderzijds beelden die door jouw rss feed gegenereerd worden. Met de videomixer kun je dan het beeld van de rss feed over het beeld van de live tv heenleggen. (overlay) Je moet dan alleen je rss feed op een dusdanige manier vormgeven, dat het niet beeldvullend is.

2. Gebruik maken van een mediaserver met de mogelijkheid tot transcoding en watermarking. Het televisiesignaal is namelijk een heel ander beeldformaat dan het beeld uit een eventuele computer, dit zal eerst moeten worden omgerekend naar een bruikbaar videosignaal, zodat de mediaserver het beeld kan uitvoeren zoals jij wilt. (het toevoegen van de rss feed) Ik kan me eigenlijk niet voorstellen, dat dit uit te voeren is zonder vertraging.

Ik denk, dat het in ieder geval geen goedkope oplossing is, omdat het nogal wat rekenkracht vergt om real-time een videosignaal te hercoderen,lees bijvoorbeeld hier: https://forum.videolan.org/viewtopic.php?f=4&t=70404 of https://www.google.nl/search?q=transcoding+live+tv&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=com.ubuntu:en-US:unofficial&client=firefox-a

De bovenstaande functionaliteit is ook te vinden in een tv capture kaart die in staat is om te streamen via het netwerk. Je moet dan alleen in de videofeed tappen om er een bewerking op los te laten. Je kunt hyet gestreamde beeld vervolgens met bijvoorbeeld VLC weer oppikken en afspelen op een terminal.
I am a TimeDriver!
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
17-2-2010 19:10
Hey Ideedeluxe, ook op Linux? Zit verstopt in je google searchstring laugh :D

Ik krijg even zo gauw mijn TV kaart niet aan de gang, maar met mijn laatst genoemde commando en een klein programma op de achtergrond om de teksten door te geven moet het al lukken.
Vraag is natuurlijk, is alleen een tekst (soort ondertitel) genoeg, of moet het echt een balkje zijn met een bepaalde vormgeving en weet ik veel wat meer?
Niet goed, wel hard!
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
17-2-2010 19:12

joepurlings schreef:

Hey Ideedeluxe, ook op Linux? Zit verstopt in je google searchstring laugh :D
Yep, we knoeien wat af in de open source software... laugh :D
I am a TimeDriver!
DJ/LJ SavidgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 184
17-2-2010 20:31
Ik ben er ook aan poosje naar aan het kijken. Het is en blijft lastig.
Zeker met klanten die er niet veel centjes voor over hebben.

Drive in matig werken we met Arkaos Grand VJ of Virual DJ voor alleen video clips.

Voor de Narrow Casting (onderdeel van mijn normale werk) maken we gebruik van een n-cast systeem en min of meer een website met plugins.
Alleen werken deze dan idd met een "mooi" resolutie voor LCD schermen. vaak 1366 x 768.

Alleen deze klant een voetbal vereniging wil dus net even iets anders. Ze willen Narrowcasting. Die is makkelijk. En ze willen dus bij de "spannende" voetbal wedstrijden deze live weer geven met onder in een sponsor balkje/uislagen balkje. Hiervoor is dus naar mijn inzien geen makkelijke input voor.
In de narrow casting werken wij wel met filmpjes maar nooit met een live input.

Dat word dus nog even knutselen.

Misschien word het ook wel tijd voor een "Video" onderdeel voor het forum aangezien we daar met drive inn ook steeds meer naar toe gaan.
Lampie erbij??
JeroenstapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-11-2008
Laatste: 14-2-2022
Berichten: 130
17-2-2010 22:15
Met Arkaos VJ, dus niet Grand, maar gewoon arkaos VJ, kan je een firewire live input gebruiken, er meerdere layers overheen gooien, waaronder een flash-bestand waarin de tekst voor de balk wordt afgespeeld. Dit kan je er redelijk makkelijk overheen keyen. Dan kan je de output van Arkaos op je scherm gooien.
hebben jullie ook gelijkstroomkabels ?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
18-2-2010 19:33
Gewoon een Edirolletje (V4 kan dat volgens mij al), laptop voor het overlay-beeld ernaast en klaar is klara. Als 't allemaal wappie-wappie goedkoop moet stel ik een stukje whiteboard, wat stiften en een wisser voor shut up :X laugh :D
Light Image
JeroenstapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-11-2008
Laatste: 14-2-2022
Berichten: 130
18-2-2010 22:32
Punt van een edirol is dat die gewoon nog SD PAL of NTSC draait, verlies je toch 3 kwart van je resolutie mee die je hebt als je je tft direct aan je computer hangt. Daarnaast moet je rare toeren uit gaan halen om zo'n composiet signaaltje weer op een VGA input werkend te krijgen, als je tft scherm alleen een vga input heeft. Zijn wel kastjes voor, maar heb ze nog niet fatsoenlijk zien werken.
hebben jullie ook gelijkstroomkabels ?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)