Forum > Geluid

Seer Audio, serieuze nieuwkomer of ......

(38 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
Simple40002000Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-9-2003
Laatste: 8-3-2020
Berichten: 67
2-7-2008 23:55
blijkbaar heeft nog niemand producten van dit merk onder de ''hamer'' gehad/getest
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
17-4-2011 22:12
Om een oud topic omhoog te halen

Wij hebben op de Musik Messe nu al 3 jaar jaarlijks enkele samples gekocht en steeds feedback gegeven naar Seer wat te verbeteren. ondertussen hebben ze best enkele mooie producten op de markt

Hun LA/AMP-serie bv is een kopie van LAB Gruppen switchings amps. En echt een GOEDE kopie. 2x2600W 4ohm continu belast met 2x 2269H van JBL en na een uur draaien werd het bakje amper warm.

Hun PSII-reeks is best ook goed. Wat scherp in het hoog, maar niets wat je er met een beetje eq'ing niet uit krijgt.

De processors zijn ook best goed. Nee het is geen BSS oid, maar voor wat ze kosten zijn ze zeer degelijk. En tegenwoordig configbaar over USB wat ze ook praktisch in gebruik maakt.

De line arrays ... tsja, de modellen met Neodymium speakers zijn 'ok', maar daar is het wel mee gezegd. Die met gewoon ferrietdrivers klinken gewoon plat. Geen dynamiek, geen buik, gewoon platte kak. De Neodymium reeksen vallen wel mee, maar deze zijn ook niet bepaald spotgoedkoop meer. Hiervoor gebruiken ze dan ook grotendeels Beyma of RCF drivers dus ergens is dat wel te verwachten.
De subs : zwaar, lomp en eigenlijk totaal niet on-par met moderne subs.

Kort door de bocht is het enige wat van SEER écht goed is de switching versterkers. De prijs is netjes en het materiaal is gewoon goed. Je moet natuurlijk geen dempingsfactor van een I-Tech HD gaan verwachten, maar een amp die zonder morren 2x 2600W 4ohm kan leveren en een dempingsfactor van >1000 haalt zonder morren is zeer netjes om door chinezen gebouwd te zijn.
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
18-4-2011 14:40
Ik moet eerlijk zeggen, dat sinds ik dit topic gestart ben, het OTR nog niet tegengekomen ben. Dat zegt op zich ook wel iets.

Inderdaad de PS-serie vond ik toen ook leuk klinken. De line-arry (was inderdaad de neodynium) vond ik op zich niet slecht ten tijde van de luistertest, maar zeker bij andere merken hebben de ontwikkelingen niet stil gestaan. De versterkers heb ik niet zo opgelet omdat ik mijn eigen rack mee had genomen.

Ik denk dat een nieuw merk dat zich in deze markt will manifesteren, zich moet onderscheiden door een aantal zaken;
- scherpe (lees: lage) prijs
- goede service bij problemen
- kennis van de producten en mogelijkheden bij importeur/distributeur
- etc.

Prijzen zijn aantrekkelijk, maar niet zo aantrekkelijk om de spreekwoordelijke gok zomaar te nemen. De toenmalige "importeur" deed het vanuit een automaterialen zaak (omdat hijzelf drive-in-werk deed) en kon er toen heel weinig over vertellen... alles bij elkaar was het het voor mij "allemaal-net-niet".
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
22-4-2011 00:05
Een goede importeur is inderdaad wat er zeker ontbreekt, en dat snappen ze bij Seer maar gedeeltelijk.
Wij hameren er al elk jaar op dat als ze hun merk van de grond willen krijgen ze de echte low-cost dingen moeten dumpen en vooral zien dat ze een goed Europees verdeelcentrum op poten zetten.
Hun switching amps bv zijn zeer goed, zeker gezien de prijs. Je krijgt voor minder dan de helft van de prijs van een echte LabGruppen een steengoed product, maar als er geen plaats is die ook voor spareparts kan zorgen op relatief korte termijn dan sta ik niet te springen om 2-3 racks vol AMP-2000 te knallen en ze als vaste gear te gebruiken.
Zelf proberen ze elk jaar te pushen dat wij er zelf massaal van zouden inkopen (een beetje zoals jullie NL "importeur" dus doet) en verdelen, maar dat is naar mijn mening niet the way to go. Merken als JBL, Nexo, L'Acoustics, D&B, etc.. zijn geliefd omdat er service en beschikbaarheid van onderdelen is. En zoals je zelf dus aanhaalt, zolang ze daar niet voor zorgen, zal het niet gelanceerd geraken, ookal hebben ze hier en daar echt mooi spul in hun aanbod zitten.

Ik ga zelf komende tijd de test doen. 1x LA-8.30 en 1x AMP-2000 (zelfde amp, maar de 2e kan ook 20hm 3200W geven en heeft betere koeling) samen met hun eigen 2in 6uit DSP. Hierop komen 4 kasten met 2x Beyma 15P80Nd op de AMP-2000, en dan 2x SRX-722 op de LA 8.30. Ik vrees een beetje voor de kwaliteit van de DAC's en ADC's in de crossover qua clipping, maar ik hoop dat de amps zichzelf goed houden. Als deze zich enkele maanden bewijzen denk ik dat we zeker kunnen stellen dat ze prijs/kwaliteit goed materiaal maken.
De crossover is natuurlijk ook weer typisch chinees. USB controllable en manageable, maar natuurlijk met een stuk kl*tesoft uit 2008 dat enkel draait onder 32bit Windows XP....
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
22-4-2011 11:16

bomdes schreef:

Ik ga zelf komende tijd de test doen. 1x LA-8.30 en 1x AMP-2000 (zelfde amp, maar de 2e kan ook 20hm 3200W geven en heeft betere koeling) samen met hun eigen 2in 6uit DSP. Hierop komen 4 kasten met 2x Beyma 15P80Nd op de AMP-2000, en dan 2x SRX-722 op de LA 8.30. Ik vrees een beetje voor de kwaliteit van de DAC's en ADC's in de crossover qua clipping, maar ik hoop dat de amps zichzelf goed houden. Als deze zich enkele maanden bewijzen denk ik dat we zeker kunnen stellen dat ze prijs/kwaliteit goed materiaal maken.
De crossover is natuurlijk ook weer typisch chinees. USB controllable en manageable, maar natuurlijk met een stuk kl*tesoft uit 2008 dat enkel draait onder 32bit Windows XP....
De Beyma 15P80Nd is een goede speaker en kan heel wat vermogen wegkauwen.... 800 w aes..... moet eerlijk zeggen dat ik wel benieuwd ben naar de prestaties op de genoemde amps. Mocht de processing niet bevallen, dan zijn er alternatieven zat toch??
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
23-4-2011 19:53
Uiteraard, de processor is maar eens gekocht om te zien wat het ding doet ivgl met bv een DriverackPA
Als hij echt niet bevalt komt er sowieso een Driverack PA of 260 in.

Aan de amps twijfel ik zeker en vast niet eerlijk gezegd. Ze hebben in het testlab op echt 100% belasting gedraaid met daarnaast een XTI6000 en de Seer amp (de LA 8.30, de AMP-2000 is nog beter gebouwd door betere ventilatie en eindtrappen die 2ohm trekken) kon het quasi gelijk halen. Ding werd zelfs niet echt warm warm.

De SRX722 is ook geen lachtertje om te sturen, deze vreet als je er lekker mee draait toch een amp nodig die vlot 2400W kan leveren.

De beyma's heb ik gisteren 1 kastje mee getest. Amp deed het zeer goed op de kortstondige test en de dempingsfactor is zeker niet slecht. Zelfs met stevig doorbeuken bleef het gewoon mooi strak.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
25-4-2011 20:49
De DSP is dus een quasi letterlijke kopie van een XTA DP226/426. Zelfs de software is een (zij het wel minder nette) kopie ervan.
Ik ga binnekort eens proberen of de XTA software (iCore/Audiocore) er mee samenwerkt, en als dat lukt zelfs om een XTA firmware te flashen...
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
11-5-2011 16:01

bomdes schreef:

De DSP is dus een quasi letterlijke kopie van een XTA DP226/426. Zelfs de software is een (zij het wel minder nette) kopie ervan.
Ik ga binnekort eens proberen of de XTA software (iCore/Audiocore) er mee samenwerkt, en als dat lukt zelfs om een XTA firmware te flashen...
En. hoe is de DSP bevallen??
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
11-5-2011 17:33
Het toestel functioneert op zich prima. Geluidskwaliteit is gewoon goed, ok het is geen XTA of BSS maar wel gelijkwaardig aan bv een Driverack PA+.

Er zijn 2 minpuntjes:
1- De ingangsgevoeligheid is vast, wat in combo met onze VI1 resulteerde dat we er best wat input in moesten pompen.
2- Je kan maar delayen tot 2,336 meter. Op zich prima voor gewoon de afstand tussen kasten te corrigeren, maar je kan er dus geen 2in-4+2x delay van maken bv.

Ik moet echter wel zeggen dat voor wat hij moet kosten het een gewoon goede processor is. Veegt zeker de vloer aan met een behringer of DAP processor bv. Zeker de mogelijkheid om 48db slopes te kunnen gebruiken ipv 24db is zeer fijn, en de usb control software werkt op zich gewoon prima (ookal is hij niet moeders mooiste).
Ik ben alleszins zeer te spreken, en als niemand hem wilt overnemen ga ik hem gewoon gebruiken als processor voor onze discobar setjes zodat daar ook een degelijke EQ en limiter tussen staat die lockbaar is. Voor het grotere werk heb ik al een soundweb, maar dat is grotendeels omdat ik geen zin heb om een tweede processor te gebruiken voor delay speakers.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)