Forum > Muziek

BUBBELING NUMMERS ?!?

(131 reacties. Pagina 4 van 14)
Moderator(s): Dré
DjLeon_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2003
Laatste: 25-4-2008
Berichten: 240
7-10-2003 23:34

DSalembier schreef:

en kan mij nu iemand duidelijk uitleggen wat bubbling is? want het lukt me niet om een onderscheidt te maken tussen bubbling en hardstyle, allé ja, toch niet in zoverre dak kan zeggen: dit of dat nummer is bubbling zonder eerst ff te spieken op de hoes
Oke hoe ga je dat uitleggen via t forum..
ik zal t proberen happy :)
De beat is anders.. de nadruk in de beat ligt op een bepaalde tel in de maat.
Luister bijv. is naar een nr. van Sean Paul (bijv. Get busy) en let op de beat.
Vergelijk dat is met een hardstyle plaat..
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y.
DjLeon_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2003
Laatste: 25-4-2008
Berichten: 240
7-10-2003 23:39
bij bubbeling word vaak tussen de maten door geklapt.
Maat: |--|--|--|--|--|--|--|--|
Tussen de | hoor je een bas.
dus 1 boem boem 2 boem boem 3 boem boem enz.

Hoop dat je het een beetje snapt.
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 13458
10-10-2003 00:32
Een van m'n DJ's heeft al aardig wat bubbling remixes gemaakt (een van de leuksten was een bubbling versie van "Stand by Me"). Hij komt alleen niet zo vaak (zeg maar bijna nooit) op ons forum langs. Je zou hem eens op z'n site kunnen "pingen" of hij wat kan uitleggen over het maken van bubbling remixes.

www.djlexie.nl/
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
10-10-2003 10:46

DjLeon_V schreef:

Hoop dat je het een beetje snapt.
Een heel klein beetje toch laugh :D
Maar aan de hand van je uitleg en het enigste bubblingnummer dak liggen heb (de B-side van het meest afgezaagde liedje van de afgelopen maanden wink ;)), denk ik wel dat ik het begrepen heb! Al snap ik nu totaal niet meer waarom mensen problemen hebben om dit te mixen... waarschijnlijk luisteren jullie dan teveel naar het TOTALE liedje in plaats van de grote lijnen ervan?
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
LaurenttwintStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2003
Laatste: 23-9-2019
Berichten: 13
14-10-2003 14:42
ja ik ben het cler met je eens het mixen van een bubbeling nummertje stelt niet echt veel voor. Dit omdat je bijna altijd alleen op de beat mixt, dat is nou eenmaal simpel als je een beetje oefend. net wat Andre zegt er zijn honderden beat mix dj's alleen geen dj's in het alround gebied sad :(
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
14-10-2003 20:05

Laurenttwint schreef:

net wat Andre zegt er zijn honderden beat mix dj's alleen geen dj's in het alround gebied sad :(
Oh, toch wel hoor!
Neem nu DJ Laurent (www.djlaurent.be) die vraagt prijzen van een normale discotheek-DJ, vraagt de voorziening van een normale discotheek-DJ (uitgezonderd de drank: daar moet er méér van zijn laugh :D), draait in normale discotheken, ...
Elke maandag (MAANDAG!!!) 3000 man op zijn dansvloer, draait praktisch 5 dagen per week, kan beatmixen maar doet er over het algemeen niet de moeite voor... die draait gewoon de boel op zijn kop met de beste 70-80-90-muziek, ambi, zelfs K3 IN EEN DISCOTHEEK!!

Zoek je het wat kleiner? Ga dan maar eens naar een jongeren-danscafé:
grofweg gezegd: in 1/3 van de danscafé's voorspel ik dat je een DJ vind die op een goeie manier zijn ambi-platen aan elkaar plakt! Niet de perfecte manier gelijk Laurent, maar die is dan ook enig in zijn soort laugh :D

Het is inderdaad wel zo dat je steeds meer gasten ziet die beatmixen en steeds minder die ambi draaien maar het valt me toch op dat er nog redelijk veel anderen zijn ook hoor!

--EDIT--
Wat ook opvalt is dat er steeds meer beatmix-DJ's( die zelfs niet in de kleinste discotheekjes draaien) zo'n één keer per maand in een danscaféétje ambi gaan draaien. Geloof me maar: ik ken er een paar! Mss gaan we de andere kant op dan? wink ;)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 1855
14-10-2003 21:46
BubblingBeats 3 is uit ...
DJ bBINKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2002
Laatste: 7-11-2006
Berichten: 43
15-10-2003 09:48

Max schreef:

BubblingBeats 3 is uit ...
Joepie, weer zo'n schijt cd erbij sad :(
Er staan volgens mij maar 2 of 3 originele nummers op.
De rest is allemaal een remix van een bekende top40/dance hit !
Dj RonlyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-10-2003
Laatste: 29-10-2003
Berichten: 1
29-10-2003 15:07

DjLeon_V schreef:

Ik moet op een schoolfeest draaien en daar vragen ze dus of ik ook bubbeling kan draaien... ik zal het heus wel kunenn maar ik zou bijna geen enkel bubbeling nr weten...

iemand suggesties voor nummers?
ik maak zelf bubbeling rmxz als je een paar nodig heb kan je wel aan my vragen dan stuur ik je ze wel afz Dj Ronly
haal myn bubbeling beatz. myn site iz wel fuckup maar myn andere iz weg mischien kom er wel een andere
HjvogelpoelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-9-2003
Laatste: 21-1-2010
Berichten: 141
29-10-2003 15:27

Dj Ronly schreef:

DjLeon_V schreef:

Ik moet op een schoolfeest draaien en daar vragen ze dus of ik ook bubbeling kan draaien... ik zal het heus wel kunenn maar ik zou bijna geen enkel bubbeling nr weten...

iemand suggesties voor nummers?
ik maak zelf bubbeling rmxz als je een paar nodig heb kan je wel aan my vragen dan stuur ik je ze wel afz Dj Ronly
even een vraagje heb eerder ook al gesteld maar ik werd denk ik verkeerd begrepen. Ik heb evengoed wel wat gehad aan de antwoorden. Hoe remix je een gewoon nummer naar bubbeling. Heb je daar apparte loops voor die je dan samen laat draaien met het nummer dat je wil mixen?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)