Forum > Muziek

Tiësto geen trance meer?

(85 reacties. Pagina 1 van 9)
Moderator(s): Dré
Stevo_JDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 1-9-2010
Berichten: 141
14-4-2007 11:11
Ik heb eventjes gezocht naar een oud topic, maar de laatste was van 2004 en sterker nog: die was gesloten. Hierbij dus een nieuw topic over een van de beste DJ's van de wereld. "De beste DJ", volgens eigen zeggen. Ik heb er een opmerking over en die kunnen jullie wederleggen of juist be-amen. Het gaat over zijn nieuwe CD Elements of Life. De tracks worden als warme broodjes verkocht op Dance-Tunes en dergelijke, maar overal staat nog 'trance'.

Als we luisteren naar zijn track 'Elements of Life' met BT, hoor ik eerder House. Zijn andere tracks zou ik ook eerder kunnen bestempelen als zweverige house. Over 'Carpe Noche' en 'Everything' nog maar te zwijgen.

Overigens nog iets heel anders, luister eens naar de track Break my fall op Dance-Tunes: https://main2.dance-tunes.com/home.php?pagina=#. Hier hoor ik toch echt meteen de kick uit het programma Fruityloops, dat jullie allemaal wel kennen..
Dus: Valt Tiësto met zijn nieuwe CD nogwel onder Trance?
The best way to predict the future is to create it
Dj-timmehStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-2-2007
Laatste: 17-10-2007
Berichten: 3
14-4-2007 12:00
tja hij is inderdaad wel een beetje veranderd qua muziekstijl tegenover aantal jaren geleden toen ik dance4life voor het eerst hoorde dacht ik al van is dit nou tiesto zoals hij altijd al is geweest maar voor mij is het nog geen house het komt wel een klein beetje in die richting maar tog vind ik het nog meer trance progressive en in die richting.
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 569
14-4-2007 13:02
Overlaatst had hij een intervieuw met 'de rode loper' (Belgie) Daar zei hij dat hij zich meer ging richten op dance en House (tot zover ik het heb gehoord) wink ;)
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
14-4-2007 13:45
Trance raakt ook uit, 5 jaar geleden stond iedereen te springen op Lethal Industry van Tiesto. Nu is het Put your hands up for detroit, genres komen en gaan...
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
IlikeitloudStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2004
Laatste: 20-2-2008
Berichten: 51
14-4-2007 15:38
En wat dacht je van In Search Of Sunrise 5? Ik vind het trouwens wel een prachtig mixalbum maar de eerste paar tracks van cd 1 zijn echt house hoor.
het lukt alleen als niemand kijkt...
Stevo_JDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 1-9-2010
Berichten: 141
14-4-2007 17:14
Wat ik zo vreemd vind is dat hij toch een trancemeester is, gezien zijn achtergrond. Er zijn nu toch ook nog genoeg andere trance DJ´s? En Housedj's, uhm die zijn er ook wel meer dan genoeg. Het is waar dat house nu veel meer in is, maar dat betekent toch niet direct dat "de grootste DJ" van de wereld meteen van stijl verwisseld. Ik dacht altijd dat er werd gezegt: "Tiësto is speciaal omdat hij echt van zijn muziek houdt" en "Hij leeft voor trance". Nou, ik zie het, als dit trance is, dan is mijn moeder 18. Beetje jammer, hardcore DJ's gaan toch ook niet opeens jumpdraaien, omdat dat nu eenmaal in is? Stick to your roots, er zijn al genoeg andere mensen die de Housescene regeren en ik zie daar geen plek in voor Tijs.
The best way to predict the future is to create it
V-maxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-9-2003
Laatste: 28-7-2011
Berichten: 86
14-4-2007 20:25
Posted bij roberto:
Trance raakt ook uit, 5 jaar geleden stond iedereen te springen op Lethal Industry van Tiesto. Nu is het Put your hands up for detroit, genres komen en gaan...
Ja en nee. Trance is niet uit, echt nog niet. Kijk maar naar ander tranceartiesten die nog wel bij het genre blijven met succes. Kijk maar eens in de wereld top 100 van dj's wat er aan trance in staat! En Tiesto zal iig niet de kant van het put your hans up for detroit gaan denk ik, meer de progressive kant.
YougowStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2004
Laatste: 23-4-2016
Berichten: 82
15-4-2007 15:41
En kan me ook best voorstellen dat mensen wel eens nieuwe dingen proberen en dat eigen smaken en voorkeuren veranderen. Zal dus ook wel opgaan voor tiesto. "Stick to your roots" vind ik een nogal bekrompen kijk op de wereld.
...
Dj-timmehStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-2-2007
Laatste: 17-10-2007
Berichten: 3
15-4-2007 15:45

v-max schreef:

Posted bij roberto:
Trance raakt ook uit, 5 jaar geleden stond iedereen te springen op Lethal Industry van Tiesto. Nu is het Put your hands up for detroit, genres komen en gaan...
Ja en nee. Trance is niet uit, echt nog niet. Kijk maar naar ander tranceartiesten die nog wel bij het genre blijven met succes. Kijk maar eens in de wereld top 100 van dj's wat er aan trance in staat! En Tiesto zal iig niet de kant van het put your hans up for detroit gaan denk ik, meer de progressive kant.
helemaal mee eens
trance is niet nog nit uit alleen je hoord er wat minder van tegenover een paar jaren geleden nu hoor je meer jump r&b en house maar komt ook omdat veel jongere zijn opgegroeid met r&b en jump enzo daardoor hoor je meer van dat soort muziek en wordt trance een beetje aan de kant geschoven maar uit is het nooit.
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
15-4-2007 19:27
UIT de "mode". Het is niet meer in, zoals ik al zei; 5 jaar geleden stonden we helemaal los te gaan op trance muziek, nu is dat house.
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)