Forum > Geluid

Repost: Faders schoonmaken

(40 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
TeacherStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2004
Laatste: 7-4-2017
Berichten: 70
24-1-2004 12:47
Als een fader lekt is het meestal tijd voor een nieuwe...
I'm a man... I don't read manuals.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
24-1-2004 14:22
De garantie op de cross-fader is 1 jaar (best lang eigenlijk in vergelijking met andere merken). Daar ben je nu echter overheen. Je kunt een nieuwe cross-fader kopen (best duur aangezien je er ook dingen bij krijgt die je niet nodig hebt (3 frontjes, knopje, schroefjes, printplaatje) of je kunt eerst proberen de cross-fader te reinigen (zie fader reinigen topic). Als de fader echter echt versleten is (bijvoorbeeld stevig gebruikt in de afgelopen 14 maanden) dan zal schoonmaken niet echt veel helpen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ZephirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2002
Laatste: 21-10-2010
Berichten: 23
24-1-2004 15:41
ok. en die spullen kun je dan neem ik aan gewoon bij de betere doe het zelf zaak krijgen... Ik neem aan dat het wel moet werken, want ik heb mijn crossfader echt niet zwaar gebruikt ofzo. In elk geval bedankt voor de snelle reaktie!
SpacecrapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-12-2003
Laatste: 22-5-2013
Berichten: 35
27-2-2004 17:07
geld dit schoonmaken alleen voor de cross fader of ook voor gewone faders (bijv. ch3)
want als ik bijn mijn gemini-ps626i de ch3 omhoog schuif, (en daarbij het knopje beweeg) dan valt voor heel even het geluid links weg wat gepaard gaat met gekraak! is dit omdat ie verstoft is, of door iets anders?
ik heb hem nu ong. 3 maanden en dek hem altijd af met een theedoek....
yesterday is history - today is a gift - tomorrow is mystery
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
27-2-2004 21:47
Heb reeds m'n mengpaneel uit elkaar gehaald en morgen ga ik die producten die
"dokter Dre" voorschrijft halen bij de mengpanelendokter.

Nog twee probleempjes:
=> indien de PFL knop ingedrukt is en de master hoog staat, dan hoor je de muziek + gekraak door de luidsprekers
=> indien de faders volledig naar beneden staan, en de master hoog staat, hoor je stilletjes muziek door de luidsprekers gaan.

(ligt dit aan m'n mengpaneel of aan m'n versterker, en hoe kan ik het oplossen?!)

zyrax
(heb eerst via zoekmachine gezocht maar niet gevonden wat ik zocht)
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
BEWAPStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2003
Laatste: 6-11-2016
Berichten: 39
28-2-2004 15:26
Ik had een tijdje geleden ooits drank in mijn mixer gehad, de mixer kraakte hierna van alle kanten. Ik had als oplossing: de mixer opengemaakt, alle knopjes in water met allesreiniger. En de mixer hierna ook, flink schoongeschropt en daarna afgespoeld met water en daarna demi water. De mixer deed na een week drogen het beter als voor het incident, de faders waren soepeler als daarvoor en kraakte helemaal niets meer. Daarna een maandje later verkocht en een Dateq voor gekocht. Nooit geen klachten gehad van de koper dus het zal wel geholpen hebben (hij wist dat ik hem had schoongemaakt). Misschien dat dit ook helpt bij eventuele rampgevallen, het heeft in ieder geval bij mij goed geholpen.
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
28-2-2004 15:54
Ik vrees dat al dat water toch niet goed kan zijn voor de electronica van u mixer hoor.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
28-2-2004 23:10
Ja, goed kan het wel niet zijn... maar misschien wel "beter" :)
Weet niemand een oplossing voor dat gekraak in m'n luidsprekers wanneer ik de PFL indruk en dat kleine beetje muziek die door de speakers blijft gaan, wanneer al m'n channels helemaal naar beneden staan?!

zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
1-3-2004 10:21
Ik heb ook last van gehad van zo'n plop met een ouder model Numark mixer. In mijn geval lag dat aan de slechte kwaliteit van de pfl knop. Mixer de deur uitgedaan, 2de hands XTC gekocht, probleem over. Toevallig draaide ik een tijdje terug ergens waar precies zo'n Numark stond, zelfde geplop op de pfl sad :( .
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
1-3-2004 18:14

spacecrap schreef:

geld dit schoonmaken alleen voor de cross fader of ook voor gewone faders (bijv. ch3)
want als ik bijn mijn gemini-ps626i de ch3 omhoog schuif, (en daarbij het knopje beweeg) dan valt voor heel even het geluid links weg wat gepaard gaat met gekraak! is dit omdat ie verstoft is, of door iets anders?
ik heb hem nu ong. 3 maanden en dek hem altijd af met een theedoek....
In dat geval heb je nog gewoon garantie op de mixer aangezien er een jaar garantie op de faders zit (uitgezonderd storingen die ontstaan zijn door onkundig gebruik uiteraard). Dus NIET zelf mee om gaan zitten klooien maar even contact opnemen met je dealer (volgens mij ben ik dat in dit geval).

Laat ik je van tevoren waarschuwen. Dit soort reparaties doe ik zelf niet (kan niet uit, ben er te lang mee bezig) maar wordt overgelaten aan het servicecentrum van Gemini in Nederland. Helaas zijn die ERG langzaam...
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)