Forum > Muziek

DE GOUWE OUWE PLATEN -------->

(36 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
TeunStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-12-2002
Laatste: 2-5-2014
Berichten: 133
10-4-2003 11:08
Hmm dit komt me bekend voor...

Tsja ik had een tijd terug met drive-in ook een 25 jarige bruiloft die helemaal toppie was. Eerst wat rustig achtergrond muziek verzorgd en muziek bij "optredens".

Later wat dansbare muziek gaan draaien
* Earth Wind And Fire - September 99
* alcazar - crying at the discotheque
om maar even een heel klein voorbeeldje te geven. Die nummers zijn wel redelijk nieuw maar hebben toch een wat "oudere" sound.

Op het eind van de avond heb ik geloof ik nog een half uurtje nederlandse "mee-lallers" gedraaid happy :) . Al die ouwelui daar zingen laugh :D best leuk gezicht.
Keljet
Dj romaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2003
Laatste: 2-7-2010
Berichten: 206
10-4-2003 11:58
ik vroeg dus gewoon of iemand nog goeie ouwe mooie platen kende...

en als ik naar een plate zaak ga om cd's te halen maak ik helmaal geen winst meer want voor 50 € per avond kun je niet heel erg veel verwachten.. sad :(

Dus als iemand nog goeie platen kent zou ik heel blij zijn om die te horen . happy :)

Dus ik zou graag aleeen goede platen willen horen aan dat commentaar heb ik zo weinig. sad :(
D'n huisschilder
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
10-4-2003 12:45

dj roma schreef:

en als ik naar een plate zaak ga om cd's te halen maak ik helmaal geen winst meer want voor 50 € per avond kun je niet heel erg veel verwachten.. sad :(
Dus ik zou graag aleeen goede platen willen horen aan dat commentaar heb ik zo weinig. sad :(
Het spijt me DJ Roma... maar dit kunnen we niet zonder commentaar laten! Muziek draaien is inderdaad een PEPERDURE hobby!! Maar dat lijkt me totaal geen reden om als een ordinaire gangster te beginnen stelen. Eénieder van ons is ooit begonnen met twee keer niks van muziek en heeft dat stelselmatig moeten uitbouwen. Als jij tijdens deze fase zit en je wilt persé tóch ervaring opdoen voor publiek, verkies dan om een uurtje of twee te draaien per avond in plaats van alles zélf te willen doen! Nodig een collega-DJ uit met meer ervaring en met meer muziek dan wat jij hebt en laat die de hoofdmoot nemen van de avond! Zo doe je zelf ook nog wat extra ervaring op (wat nooit kwaad kan!).

Kopieren kan gewoon NIET! Ik wordt er pisnijdig van als iemand zit te stoefen met de massa's gekopieerde muziek die hij op zijn kamer liggen heeft, laat staan als je daar dan nog wilt mee gaan draaien! Zelfs al krijg je maar 50EUR, dan nog zie ik geen enkele reden om te kopieren. Je moet dan nog maar wat wachten om een ganse avond voor je rekening te willen nemen, simpel toch???

BTW: ik verdien een hele hoop meer per avond dan wat jij verdient en bovendien heb ik nul-komma-nul aan materiaal die meegaat op verplaatsing (uitgezonderd hoofdtelefoon dan) maar denk je dat ik winst maak?? Nee jong, ik maak waarschijnlijk nog véél meer verlies dan jij! Het is een hobby die geld kost, massa's geld! En als jij winst wilt maken, dan zul je nog lang mogen wachten en de eerstkomende jaren énorm veel investeren!

BTW: ik ken niks van oude platen, dus ik kan je niet helpen met je vraag laugh :D
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 13457
10-4-2003 12:56

dj roma schreef:

Jaja ik ken wel meer platen hoor maar ik wil er gewoon een paar goeie bij hebben...

IK VROEG DUS OF JULLIE NOG GOEIE PLATEN WISTEN (ik vroeg dus niet ga mij een goed afzeiken doe ik bij jullie toch ook niet)
Neem het antwoord zoals die is, niet over gaan klagen.

Stel je hebt de keuze tussen een lief en fout antwoord of een goed en stout antwoord. Welke zou je dan het liefst willen horen?

Point taken?

Verder denk ik dat je nog NIET klaar bent voor zulke feesten. Weet je beperkingen! Ga op zoek naar een "ouwe lul" DJ en vraag of je een paar keer met hem mee mag.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj romaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2003
Laatste: 2-7-2010
Berichten: 206
10-4-2003 13:01
Maar dat lijkt me totaal geen reden om als een ordinaire gangster te beginnen stelen.
kijk ik ben natuurlijk dj geen ordinaire gangster....

nou ok een cdtje kost zo'n 20 € ik verdien 50 € kan ik per keer draaien 2 ½ cdtje kopen.
en van dat geld moet ik ook nog eens het volgende kopen.. : rookvloeistof , uitbreiding discotheek , kappotte lampjes , opgeblazen speakertje enz enz enz

Ik heb gewoon geen geld om echte cd's te kopen.

ps : ik weet zks dat jij ook een brander in je pc hebt..... en hem ook gebruikt waar hij voor is of niet ??
D'n huisschilder
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 1370
10-4-2003 14:13

dj roma schreef:

Maar dat lijkt me totaal geen reden om als een ordinaire gangster te beginnen stelen.
kappotte lampjes , opgeblazen speakertje enz enz enz

ik heb gewoon geen geld om echte cd's te kopen.

ps : ik weet zks dat jij ook een brander in je pc hebt..... en hem ook gebruikt waar hij voor is of niet ??
Laat je lampjes en speakertjes dan heel jongen. Dat scheelt je weer een hoop geld en kan je meer cd's kopen.

En die brander gebruik ik ook waar hij voor is. Cd's branden... met de feestfoto's, backups, en muziek ja... Maar om backups en compilaties te maken. Alle originelen zijn aanwezig..

klein boefje...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
10-4-2003 14:44

dj roma schreef:

kijk ik ben natuurlijk dj geen ordinaire gangster....

nou ok een cdtje kost zo'n 20 € ik verdien 50 € kan ik per keer draaien 2 ½ cdtje kopen.
en van dat geld moet ik ook nog eens het volgende kopen.. : rookvloeistof , uitbreiding discotheek , kappotte lampjes , opgeblazen speakertje enz enz enz

Ik heb gewoon geen geld om echte cd's te kopen.
Waarom steel je dan niet de rookvloeistof en de lampjes en wel de muziek?

En vind je je conclusie niet wat simpel? "Ik verdien te weinig om muziek te kopen dus steel ik het maar". Als ik te weinig verdien voor een BMW 7-serie, geeft dat mij dan het recht er één te stelen?

Vraag anders meer voor je avondje draaien. 50 euro kan ook niet uit.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
AlexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2002
Laatste: 1-1-2007
Berichten: 33
10-4-2003 15:45
Om maar weer eens een nuttige post ertussen te plaatsen wink ;) razz :p

Als je nieuwe CD's te duur vindt(wat ze ook zijn) koop dan op een rommelmarkt ouwe platen of cd's. Voor een euro per plaat/cd kun je er hele leuke tussen vinden. Voor het geld wat je voor 1 cd kwijt bent heb je met een beetje moeite 3 keer zoveel goeie nummers. Dan kun je tenminste op een legale manier aan je collectie bouwen.

Maar zoals al door velen is gezegd: vekijk je niet op het draaien van dance classics, het is niet zo makkelijk als je wel zou denken.
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
10-4-2003 17:25
Okay, zo te zien heb je nog niet echt goeie voorbeelden gehad daarom:

Alles van Queen
Alles van Prince

Earth wind and fire - Boogie winter wonderland
Rick James - Superfreak ( TIP )
Lulu and the lovers - shout ( TIP )

Alles van Guns N'roses
Bruce Springsteen

grtz
Dj romaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2003
Laatste: 2-7-2010
Berichten: 206
10-4-2003 17:36
daar heb ik wat aan thx
D'n huisschilder

Terug naar forum Reageer (zonder quote)