Forum > Off-Zone

Het Dynacord-EV-Midas topic

(38 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
17-3-2006 08:19

Smak-Krak schreef:

Zo'n geluidset wat Nathan zegt is echt een heerlijke set, en helemaal lekker al je een dubbele set neemt.
Dit kan makkelijk 1000 a 1200 personen aan.
Dit is natuurlijk ook locatie afhangkelijk maar met normale omstandigheden kan je met een dubbele src set behoorlijk wat ja.

Smak-Krak schreef:

Zelf heb ik een Electro Voice - Eliminator set.
Dit draait heerlijk op 2x Dynacord s-1200 versterkers.
Met natuurlijk een Dynacord cross-over er tussen (de PEX 223).
Voor 250 man max is het een heerlijk geluidsetje.

Groetjes, Smak-Krak
Tja eliminator set klinkt wel oke maar ik vind de kasten gewoon te lomp. Als je ze nou op mekaar kon zetten en dan een goude hoogte zou hebben helaas is dat niet zo dus moet er nog een paaltje tussen. En dat vind ik er zo raar uitzien.

@KVM er zijn nog steed verhuurders met MT-2 en MT-4.
Verder een vraag aan jouw over dynacord src-400 set. Misschien dat jij als dealer dat weet. Ik kom maar op een enkele topkast vliegstrips tegen van de 6 topkasten die wij hebben staan hebben er 2 vliegstrips.
Was dat een optie, of erg duur. Of waren er daar gewoon weinig van?
Pearl 2000 in da house!!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
17-3-2006 11:47

Dj Nathan schreef:

@KVM er zijn nog steeds verhuurders met MT-2 en MT-4.
Klopt, veelal om "oude" klanten die een MT-2 set hebben te voorzien van een extra set. Dat is eigenlijk ook de enige reden waarom men nog deze sets heeft.
MT-4 word veelal gesloopt voor de speakers, kast is ook niet gewild.
Verder een vraag aan jouw over dynacord src-400 set. Misschien dat jij als dealer dat weet. Ik kom maar op een enkele topkast vliegstrips tegen van de 6 topkasten die wij hebben staan hebben er 2 vliegstrips.
Was dat een optie, of erg duur. Of waren er daar gewoon weinig van?
Voor de duidelijkheid, ik was dealer, ik verkoop echter niet meer. (periode FE kasten)
Goed mogelijk dat het speciaal voor de klant is aangebracht. Veel setjes worden niet extreem groot verkocht dus veelal zal men niet vliegen. Dan dus liever geen vliegmateriaal omdat het merendeel het toch niet gebruikt.

Martin.
kvm entertainment
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
17-3-2006 14:25
@KVM:
Ik was met Robert mee van Fantasy Sound.

[off-topic]
Wat voor dingen heb jij bij De Scheg gedaan dan? Ik werk daar dus als er iets van licht en geluid komt dan ga ik meestal wel even langs om te gluren hoe het eruit ziet.
[/off-topic]
Cyberlights in the house :D
JoepvandemortelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 170
17-3-2006 21:33

prosoundandlight schreef:

De line-array'tjes deden mooi hun job. Aan bas was er absoluut geen tekort.
Aah, nu komt de aap uit de mouw, het was het line-array wat het werk verzette. De dynacord set stond er waarschijnlijk alleen voor de show of als monitor set voor de dj.

Ik dacht al, ben ik nu gek aan het worden of word het tijd om op een ander systeem over te gaan stappen.

Ps, ik hoop niet dat ik iemand hiermee op zijn tenen ga trappen. Ik kan het dan ook beter niet posten, was het niet dat ik gewoon een eikel ben.

Joep
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
18-3-2006 00:36

Laxap schreef:

@KVM:
Ik was met Robert mee van Fantasy Sound.
Dat vermoeden had ik al, vele personen in de omtrek zijn wel bekend bij mij, en meestal weet ik ook welke set ze gebruiken.(vele zijn "oude" klanten) (robert en harry ken ik al zeker 15 jaar)
[off-topic schreef:

Wat voor dingen heb jij bij De Scheg gedaan dan?
[/off-topic]
Ooit eens geluid verzorgt, maar dat is al wat langer geleden.

Het ging mij meer om de grote van de set, de locatie en hoever het minstens hoorbaar was (plm. >250mtr).

Dit zegt totaal niets over de set zelf. Ik heb ooit eens met harry in Lobith (kade) gestaan, plm 600watt setje en dat deed de ruiten nog trillen in de sponning bij een horeca bedrijf 500mtr verderop. (Court binns sneaky :V )

En zo heb ik nog veel meer van dit soort verhalen.

Voor sommige misschien prachtig om te lezen, maar het zegt mij totaal niets.

Ga maar eens in een horeca tent staan die 100% aan alle eisen voldoet (velen gaan verder om nog meer het geluid binnen te houden) Daar zal je zien dat je al je power nodig hebt.
Was je setje eerst nog goed voor 1000 man, deel het dan maar voor de veiligheid door 2.

Martin.
kvm entertainment
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
18-3-2006 09:07
De Dynacord SRC400 zijn in twee uitvoeringen op de markt geweest. De "normale" uivoering was destijds eigenlijk al niet zo goedkoop. Mensen die toen toch wat wilden investeren, vertoonden sterke interesses in die sets. Maar de src reeks is véél minder vaak verkocht dan bijvoorbeeld de PFE/FE serie. De src400 werd ook in vliegende uitvoering gemaakt, maar dat moest je toen nog bestellen. De prijs van deze bakjes was geloof ik wel meer dan de helft meer dan de normale. Dan weet je het wel. Ik heb zelf 8 van die vliegende src's, en ik moet zeggen dat ze wel mooi hun job doen. Bij ietwat grotere dingen, hang ik er 4 per kant, ter uitbreiding van de groundstacks.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
DoubletakeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-3-2011
Laatste: 1-4-2011
Berichten: 1
31-3-2011 11:17
Leuke set de src 400, maar ik heb ff een ander vraagje. heeft er iemand een manual van de src500 serie. ik heb 6 van die topjes staan, maar weet niet echt of het iets is en wat de prestaties zijn.
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
2-4-2011 17:46

doubletake schreef:

Leuke set de src 400, maar ik heb ff een ander vraagje. heeft er iemand een manual van de src500 serie. ik heb 6 van die topjes staan, maar weet niet echt of het iets is en wat de prestaties zijn.
Mooie kick van 2006 naar 2011!

Maar nu over de src-500 kasten, ik zou een mail sturen naar electric sound almere. De importeur van Dynacord voor nederland.
Een mail naar duitsland wil ook nog wel eens helpen. Er zijn genoeg mensen die het leuk vinden om je te voorzien van oude info.
Ik had zelf laatst wat info nodig over de originele dsp presets van het SRC-400 en had deze met een kleine week in de mailbox!

Zelf nooit gewerkt met de Toppen van het SRC-500, we hebben hier wel nog 4 SRC-118 bassen staan.
Heb wel veel gehoord dat de toppen niet super klonken mede door het 'rijtje' mids.

Groeten!
Pearl 2000 in da house!!
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
1-5-2011 14:49
Hier word ook nog steeds geweerkt met de EV MT2 en MT4 stystemen en de EV Deltamax.
Natuurlijk ook in de verhuur zitten.

Deltamax ''disco'' set, met orginele processoren en crown versterkers, rack uitgevoerd in tourversie
Deltamax ''theater'' set, orginele processoren en crown versterkers
MT2 set 2 tops en 2 sub met orginele speakers, de sub zitten zelfs nog in de doos shocked 8O (meestal worden onze eigen subs er onder gezet.) Met DBX processor en crown versterkers (2 racks aanwezig)
MT4 set, 3 dubbel aawezig, 6 sub kasten en 6 topkasten, vaarvan er 4 met 60 graden spreiding en 2 met 90. Ook met EV DX38 procesoren een crown versterkers, 2 racks aanwezig en uitgevoerd in de tourversie.

Helaas worden de sets eigenlijk te weinig gebruikt..
Maar het blijft lekker er op te mixen! happy :)
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus

Terug naar forum Reageer (zonder quote)