Forum > Off-Zone

Het Dynacord-EV-Midas topic

(38 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
15-3-2006 18:54
Zoals ik in een aantal van mijn posts al een beetje liet blijken, ben ik een fan van het merk Dynacord. Als je dan wat verder denkt, dan weet je dat Electro Voice voor een groot deel dezelfde producten maakt, en dat EV en Dynacord dus vele gelijkenissen hebben. Dat betekent: ook fan van EV. De twee merken zitten samen in de groep EVI audio, waar ook Midas deel van uitmaakt. Over dit merk moet zeer weinig toegelicht worden, omdat ongeveer iedereen wel op de hoogte is van de kwalitatief hoogstaande mengtafels die ze maken. Midas gebruikt trouwens grotendeels dezelfde componenten als Dynacord. De tafels zijn technisch vrijwel identiek opgebouwd. Dus ook Midas wordt in dit topic betrokken. Om niets uit de serie voorbij te gaan, mogen er uiteraard ook ervaringen over DDA worden uitgewisseld. Eventueel geldt dit ook voor Klark.

Ik heb met vele merken ervaring, maar bovenstaande merken zijn toch speciaal. Daarom dit topic.

Post hier alles wat je kwijt wil over de merken, de producten, het bedrijf, je eigen ervaringen, weetjes, ... kortom, alles wat in je opkomt, als het maar met Dynacord te maken heeft.

Je kan bijvoorbeeld vertellen wat je zelf van deze merken in huis hebt.

Als er vragen zijn over bepaalde Dynacord apparatuur, van vroeger tot nu, dan kan je ze in dit topic stellen! Ik ben er zeker van dat er een aantal mensen op dit forum zijn die ervaring hebben met de merken uit de Evi-groep, en die er wel iets willen over neerschrijven.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
OverkillStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-5-2004
Laatste: 11-11-2013
Berichten: 62
15-3-2006 21:03
5 x bewerkt. Laatst door Overkill op 15-3-2006 21:22
Niet al te onbelangrijk:

Dynacord Brochure 2005 (6.9MB - Engels)
ElectroVoice Brochure 2004 (8.6MB - Directe link)
Lijstje brochures EV

(Ik zal binnenkort dit lijstje aanvullen. Momenteel geen Flash geinstalleerd hier)
(NB: Dynacord site deels uit de lucht)
Nu Drive-in Discotheek Ligando.
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
15-3-2006 21:18
Om dingen op te zoeken over de huidige reeksen van Dynacord-EV-Midas die jullie liever niet willen vragen op dit forum, of om gewoon een aantal dingen door te lezen, verwijs ik graag naar de volgende website:

eviaudio

Deze site vormt de basis, en je kan er doorklikken naar de websites van de merken individueel.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
15-3-2006 22:22
Toen ik vorig jaar ineens aan het geluid moest, had ik een aantal opties: zelf een setje topkasten bouwen, een zelfbouwset overnemen (4 18" bashorns en 12/1" toppen), of een Powermax 5 set. Helaas was de laatste wel ruim 3x zo duur als de zelfbouwset. Ik had een afspraak staan, maar heb deze uiteindelijk afgezegd vanwege de enorme grootte van de bashorns. Zelf bouwen was wel een optie, maar stiekem voelde ik wel wat voor de Dyna set. Ik had ook al goede verhalen gehoord van een andere ECHTE Dynacordliefhebber: Bob (BobW). Na het setje gehoord te hebben vond ik het prima klinken, maar aangezien ik lichtnicht ben, ben ik altijd een beetje gematigd daarin. Afgelopen zondag het setje neergezet in een hockeyclubhuis, en toen echt overtuigd geraakt. Klinkt strak en zuiver, en kan ook nog een grof op de staart worden getrapt. De hele avond op -15dB gedraaid, ging hard zat.

Toen die eerste stap was gezet, heb ik ook het Numark mixertje weggedaan. Ookal was het alleen voor op m'n kamer, dat ding kon ik gewoon echt niet verdragen. Aangezien de MC mixers mooie, degelijke dingen zijn, die ook nog eens geen reet kosten, was de keuze vrij snel gemaakt. De eerste keer ben ik afgegaan op een 16/2. Helaas was die in slechte staat, (Was van eind '80...) en was de verkoper ervan overtuigd er nog 200 euro voor te kunnen krijgen. Een hele dag in de trein gezeten voor niks, maar jammer dan. Een paar weken later stond er een 12/2, die na het zelf bekeken te hebben, gewoon uitstekend was. Die staat dus inmiddels al een paar maanden hier. wink ;)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
15-3-2006 22:47
Ik heb veel gewerkt met FE van Dynacord. Schel hoog, totaal geen broekspijpen-wapper. Toen ik dat eindelijk kwijt was mezelf beloofd nooit meer met Dynacord te werken. Totdat ik afgelopen zomer noodgedwongen P5 en XA28 moest gebruiken. En dat is een wereld van verschil. Beide zijn niet de beste sets die ik ooit gehoord heb maar er kwam wel een zeer aangenaam geluid uit die kleine kastjes.

Prosoundandlight: Jij zegt Midas dingen leent van Dynacord in hun mixers. Wat zoal?
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
15-3-2006 22:48

prosoundandlight schreef:

die jullie liever niet willen vragen op dit forum

martijn schreef:

maar stiekem voelde ik wel wat voor de Dyna set.
Het lijkt Oprah wel hier.
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
16-3-2006 00:31

jadjong schreef:

Ik heb veel gewerkt met FE van Dynacord. Schel hoog, totaal geen broekspijpen-wapper. Toen ik dat eindelijk kwijt was mezelf beloofd nooit meer met Dynacord te werken. Totdat ik afgelopen zomer noodgedwongen P5 en XA28 moest gebruiken. En dat is een wereld van verschil. Beide zijn niet de beste sets die ik ooit gehoord heb maar er kwam wel een zeer aangenaam geluid uit die kleine kastjes.

Prosoundandlight: Jij zegt Midas dingen leent van Dynacord in hun mixers. Wat zoal?
Midas leent niet van Dynacord, maar gebruikt grotendeels dezelfde componenten. De toonregeling, filtertjes, schakelingen zijn identiek. Uiterlijk kan je wel weinig gelijkenissen herkennen. Op het eerste gezicht zijn het compleet verschillende mixers.

Destijds werd de Interface (prachtige, zeer gekende tafel) zowel bij Dynacord, als ook bij DDA identiek aangeboden. Volgens mij werd DDA in die periode gebouwd bij Midas, maar daar ben ik niet 100 procent zeker van. Wel wordt er vaak gezegd dat Midas DDA heeft "overgenomen". Anders gezegd betekent dit dat de Midas tafels dezelfde opbouw kennen als de DDA's.

Wat betreft FE: daar moet ik je volledig tegenspreken. Welke modellen had je?
Ik werk ondertussen al jaren met de FE/PFE stacks, en ben er enorm tevreden over. De kasten kunnen waanzinnig hard, en als je wil kunnen ze je broekspijpen wel degelijk laten wapperen. Ik heb een vermoeden dat je enkel de topkasten hebt gehoord? (die overigens ook een zeer warme klank kunnen produceren, met een prachtige, drukvolle basweergave) Of misschien de FE100lo, die eigenlijk een eq'tje nodig heeft om hem een beetje te "corrigeren".

Waarschijnlijk heb je de PFE18.1 nooit gehoord. Deze bassen zijn echt super. Als je broekspijpen dan niet wapperen, dan heb je een betonbroek aan. Je moet ook wel rekening houden met het feit dat de kastjes super compact zijn. Uit de PFE/FE serie heb ik een 60-tal kasten in gebruik, die zeer divers inzetbaar zijn. Mijn "standaard stack" bestaat uit twee maal de 18.1, met daarop twee maal een top (bv.15.3,200,...). Aan iedere kant wel te verstaan. In de meeste gevallen is dit genoeg. Met dit setje kan ik zonder enig probleem 1500 tot 2000 personen van geluid voorzien. Wanneer het groter wordt, kan ik natuurlijk gewoon in dezelfde serie uitbouwen. En precies dat vind ik heerlijk aan die kasten. Zeer compact, zeer divers te gebruiken, en toch een bak vol power.

Het gemakkelijke aan deze kasten is dat ze gebruik maken van de EV15l proline, een woofer die nog steeds als top wordt beschouwd, en een woofer die destijds zeer veel werd gebruikt, ook als oem, bijvoorbeeld bij Zeck. De reputatie van deze woofers is gekend.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
16-3-2006 12:21
2.000 man voorzien van geluid met per kant 2 enkele 18" baskastjes!?
Ik begin nu echt onder de indruk te raken van Dynacord! Dit lukt met geen enkel ander merk!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
16-3-2006 12:21
Van de drie merken die je noemt gaat mijn hart het meest uit naar Midas, maar dat komt voornamelijk omdat ik de andere twee merken niet zo gek vaak zie. Ik vind dat EV een aantal best redelijke microfoons heeft, met name de al wat langer bestaande RE20 en de N/D468. Die laatste doet het goed op gitaarkastjes en op snarebottom. Electro Voice Heb ik eigenlijk alleen de X-array van gehoord (zowel line array als 'gewoon' gestackde'), klonk redelijk maar ik had geen WOW ervaring. Dat Midas top is behoeft geen uitleg vind ik, van alle consoles van hun waar ik tot nu toe mee gepielt heb, te weten de XL3, XL250, de H2000, Venice en Verona bevielen ze me allemaal perfect. ALhoewel de Verona natuurlijk een wat lager budget tafel is. (op t werk krijgen we 2 Harry 2000's in het nieuwe gebouw! :) Laatst had ik een vertegenwoordiger van Midas over de vloer en daar even leuke babbel mee gehad, ik zou langs moeten komen voor een demonstratie was de deal toen maar daar is nog niks van gekomen helaas.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 1370
16-3-2006 12:38

Victor schreef:

2.000 man voorzien van geluid met per kant 2 enkele 18" baskastjes!?
Ik begin nu echt onder de indruk te raken van Dynacord! Dit lukt met geen enkel ander merk!
Misschien een idee om een nieuw forum-onderdeel toe te voegen. Naast "off-topic" straks ook "onzin" !

Terug naar forum Reageer (zonder quote)