Forum > Off-Zone

Het Dynacord-EV-Midas topic

(38 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
16-3-2006 16:25

Sylvia schreef:

Heiligschennis vind ik het. Ik stel voor dat we alle kritische opmerkingen over Dynacord/EV direct uit dit topic verwijderen!
En veeg dan ook gelijk de '2000 man' onzin maar weg, zelfs ik, als 16jarig opgeschoten puber, krijg je niet aan het verstand dat je 2000man bespeelt op REDELIJK volume met enkel 2x 18" per kant.. Wat voor een super kast dit ook mogen zijn!
Soms..
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
16-3-2006 18:29
Pff, dit gaat wel érg ver. Ik ben tevreden met het setje, MAAR ga er geen onredelijke dingen over roepen. Sommige gebruiks beweren met een enkel setje 400/500 man te bespelen. (Met een enkel 18" subje per kant, ja...) Bij mij gaat het er dus ook echt niet in dat je met 4 Fe100's 2000 man doet.

Ik krijg een beetje het idee dat alle Dynacordliefhebbers worden afgeschilderd als omhooggevallen kwijlers met een roze zonnebril. Zonde. Door dit topic wordt dat idee nog eens extra versterkt. 2000 man, kom nou.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
16-3-2006 19:02
Ja jongens, als jullie het niet willen geloven, dan is dat zo, daar ga ik echt niet van wakkerliggen. Ik ben dit topic niet gestart om discussies uit te lokken, en ruzies te veroorzaken.

Ik zal het misschien even toelichten. Vorige week zaterdag heb ik toevallig nog een keer met die opstelling gespeeld (per kant 2 maal 18.1, 2 maal PFE200, en nog een 15.3 om de front in het midden wat op te vangen, daar het podium vrij groot was.) De inhoud van het event bestond uit spraak en muziek (lichte rock-pop). Om precies te zijn, er waren 1910 aanwezigen, plus de organisatie. Ik ben het geluid daar zelf gaan verzorgen, en wanneer ik zou gedacht hebben dat ik te weinig had, dan zou ik de set dubbel, of twee dubbel, of tiendubbel zetten, maar het was goed. Ook de mensen waren zeer tevreden. Hetzelfde event staat al geboekt voor volgend jaar, en voor binnen twee jaar onder voorbehoud. Daaruit leid ik af dat het geluid goed was. De spraak was achteraan enorm goed te verstaan. De line-array'tjes deden mooi hun job. Aan bas was er absoluut geen tekort.

Ik beweer niet dat ik overal zo kan spelen. De zaal moet natuurlijk ook een beetje meevallen. Maar ik wil wel duidelijk zeggen: ik heb genoeg kastjes uit dezelfde serie, en hier was het echt niet nodig om meer mee te nemen, want dan had ik het gedaan.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
16-3-2006 19:24
Nou aangezien ik in het topic voorafgaand aan deze heb laten merken dat ik ook wel van een net dynacord setje houd.
Zal ik even zeggen waar wij een dynacord src-400 set voor gebruiken.
Allereerst waar bestaat de set uit:
2 Dynacord src-400 bassen met daarin 2 evx180b speaker.
2 Dynacord src-400 toppen met daarin 2 12 inch, 1 2 inch en één 1 inch.
Dit wordt aangestuurd door 4 l-1600 versterkers.
Het moge duidelijk zijn dit is een beuk set.
De max die wij hier mee bespelen voor disco's zonder bassen bij de plaatsen is 500 á 600 afhangkelijk van de ruimte.
Het is logisch dat ook een goed bruikbaar merk als dynacord geen wonderen vericht.
De kracht van een src set zit hem vooral in de geluidkwaliteit niet te verwarren met de forum line 400 set die klinkt echt anders. De goede topkasten de versterkers die er achter liggen zijn ook geen wonder dozen maar drukken gewoon goed door en zijn erg stabiel.
Pearl 2000 in da house!!
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
16-3-2006 19:27
Vergis je niet in die dynacord speakers.

Paar maand geleden ben ik met iemand mee geweest die een disco gaf op de ijsbaan in Deventer (De Scheg). Dat is een openlucht wedstrijdbaan met in het midden een ijshokkey baan.

Ik dacht dat de set-up bestond uit 1x F5 & 2x FX20 (per kant). Het geluid ging hard genoeg. We hebben zelfs na 30 min. al verder moeten gaan op ongeveer - 10 dB omdat de politie al klachten had gehad.

Het jaar daarvoor had hij voor dezelfde omstandigheden deze set ook mee maar dan met 2x F5 & 4x FX20 per kant mee. Ik woon ongeveer 250 meter van die ijsbaan af, maar ik had geen moeite om de muziek letterlijk te kunnen verstaan terwijl ik tv aan het kijken was.

Ik ben trouwens ook een enorme liefhebber van Dynacord (en EAW).
Cyberlights in the house :D
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
16-3-2006 19:30
Dan de dynacord XA set.
Wij hebben deze set in samenwerking met een pm 2600.
De xa set bestaat uit een baskast met een evx180b.
1 topkast mat een hoorn ontwerp.
De xa set draagt het geluid erg ver en dat komt vooral door zijn contructie.
Deze set is mooi voor zangers in grote zalen waar het gewoon als achtergrond dient door het ver dragend geluid hoor je achterin ook alles erg goed.
Disco's kunnen ook prima maar niet meer dan 200 man anders kom je tekort aan laag.
Ook dit is geen wonder dozen set maar is wel gewoon goed. De geluidskwaliteit is erg hoog.(dat is misschien persoonlijk) En ze zijn lekker compact en goed stapelbaar.
Pearl 2000 in da house!!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
16-3-2006 19:30
Hifi-speakers kan ik ook nog wel 250 meter verder hoorbaar laten zijn. We hebben het hier over 2000 man die goed en hard geluid horen met 2 enkele 18"ers en wat 15" gefrut erbij laugh :D
Light Image
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
16-3-2006 19:39
Even voor de duidelijkheid ik vind het ook erg sterk 2000 man op die manier.
Ik vertel alleen mijn ervaringen met Dynacord/EV.
Pearl 2000 in da house!!
Smak-KrakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2005
Laatste: 9-2-2012
Berichten: 27
16-3-2006 20:59
Zo'n klein Dynacord setje voor 2000 man kan makkelijk.
Maar op wat voor manier wil je het laten horen?
Kijk voor achtergrond muziek en een beetje harder, is dit gewoon voldoende.
Zo'n geluidset wat Nathan zegt is echt een heerlijke set, en helemaal lekker al je een dubbele set neemt.
Dit kan makkelijk 1000 a 1200 personen aan.
Wat ook lekker klinkt (vind ik persoonlijk) is de MT serie van Electro Voice.
Het mag wel oud zijn maar blijft lekker.
neem bijvoorbeeld de EV - MT 2 en de EV - MT 4. de specs hier onder:

MT - 2
MTH 2 (Hoog)
MTL 2 (Laag)

MT - 4
MTH 4 (Hoog)
MTL 4 (Laag)

Zelf heb ik een Electro Voice - Eliminator set.
Dit draait heerlijk op 2x Dynacord s-1200 versterkers.
Met natuurlijk een Dynacord cross-over er tussen (de PEX 223).
Voor 250 man max is het een heerlijk geluidsetje.

Groetjes, Smak-Krak
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
16-3-2006 23:30

Laxap schreef:

Paar maand geleden ben ik met iemand mee geweest die een disco gaf op de ijsbaan in Deventer (De Scheg). Dat is een openlucht wedstrijdbaan met in het midden een ijshokkey baan.

Waarschijnlijk Robert (of Marcel?)
Ik dacht dat de set-up bestond uit 1x F5 & 2x FX20 (per kant). Het geluid ging hard genoeg. We hebben zelfs na 30 min. al verder moeten gaan op ongeveer - 10 dB omdat de politie al klachten had gehad.
Geluid in de scheg doe ik ook slechts met twee Craaft kastjes. Denk daarbij ook aan de accoustiek wink ;)

De F5 serie is dan ook totaal wat anders als de FE serie.
In de jaren 80 waren veel kastjes zeer compact (ondiep)
De FE serie mist gewoon "ballen".

En nee, ik ben geen Dynacord liefhebber maar ben wel jaren Dealer geweest van o.a. Dynacord, dus ik ben zeer zeker op de hoogte wat wel en niet kan wink ;)

Voor de liefhebber, een dubbele MTL2 met een enkele MTH2 is maximaal goed voor 1000 man, mede vanwege de grote spreiding van de hoorn.
Bedenk hierbij wel dat de een hele vracht hout bij je hebt!

Smak-Krak schreef:

Het mag wel oud zijn maar blijft lekker.
Veel verhuurders zouden graag terug willen naar deze set, velen hebben een upgrade gedaan naar de Deltamax series, nadeel is dat je meer moet neerzetten. (met 1 top per kant trek je het niet).
Als pro verhuurder zit je nu eenmaal in het altijd vernieuwen schuitje, niet vernieuwen betekend immers achteruit boeren.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)