Forum > Off-Zone

Het bouwen van een Dj Meubel

(144 reacties. Pagina 7 van 15)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
25-2-2006 17:27
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er helemaal NIKS te vinden is. Wat is "in de buurt"?

Volgens mij verkopen meerdere bekende dj-webshops flightcasemateriaal, ook schuim. Gewoon zelf even wat zoekwerk verrichten, want we gaan hier niet alle concullega's van Dré voor je opsommen.
DJ CubenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-2-2005
Laatste: 5-12-2008
Berichten: 72
26-2-2006 17:47
Waar ga je je versterker in steken en is een ventilatortje wel nodig met dan gat in het midden (de plaats onder je bovenste waar je mixer en tt's inkomen)? ashamed :$

grtz
/////////
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
26-2-2006 18:14
Wait and see wink ;) En over die ventilatoren: ja ik weet ik niet of het écht nodig is, maar ik denk dat als die spotjes een tijdje aan staan, dat het dan wel warm gaat worden. Ik neem het risico liever niet dat mn apparatuur eraan gaat!

Oke, komt ie dan! Ik heb hem vandaag bijna helemaal afgemaakt, op de ventilatoren na, want die komen pas komende week.

Alles heeft gister lekker kunnen drogen, dus vandaag kon alles mooi in elkaar worden gezet. Ik wil dat ik het meubel ook weer uit elkaar kan halen, dus ik moet de 3 delen zó op elkaar zetten, dat het ook weer uit elkaar kan. Mooiste oplossing zijn weer de deuvels. En omdat we nog maar 4 over hadden en omdat het zo ook stevig genoeg is, heb ik alleen op de buitenste wanden 2 geplaatst:
Klik
Klik
Klik

En op de onderkant van het bovenste deel heb ik de stekkerdoos geplaatst, waarmee ik de spotjes en ventilatoren kan uitschakelen. Hiermee schakel ik ook direct al het apparatuur uit, maar dat is ook niet erg. Deze manier is een stukje veiliger dan het schakelaartje dat ik van de week had gemaakt. Daarbij komt dat ik zelf geen ingewikkelde schakelingen hoef te bouwen. Het is nu gewoon een stekker aan de lamp maken en in de stekkerdoos doen, klaar:
Klik
Klik
De stekkerdoos is bevestigd dmv door 4 gaatjes onderin te boren en daardoor 2 tire-repjes (of hoe je dat ook schrijftrazz :p) te binden. Geen geklooi met beugeltjes e.d.

Ff een shot van de zijkant met spotjes:
Klik

En dan het tweede deel op zijn plek zetten:
Klik

En ik was hem al bijna vergeten, maar er kwam ook nog een plankje tussen de twee poten. Deze bevestig ik dmv 4 zelfgemaakte beugeltjes:
Klik
Klik
Klik
Klik

En dan het bovenste deel erop:
Klik

Hupsakee.. HÉT moment!
Klik
Klik
Ik ben er vanzelfsprekend SUPERtrots op!!happy :)

De spotjes moeten nog een beetje meer naar de hoeken gericht worden en de ventilatoren moeten er nog in, dan is hij wat mij betreft helemaal klaar!
Het idee van de spotjes werkt perfect. Ik heb tijdens het draaien er totaal geen last van en het geeft voldoende licht om alles goed te kunnen blijven zien. De foto is eigenlijk een beetje te donker gemaakt dan het werkelijk is!

Zo, nu tijd om mn platencollectie uit te breiden om de vakken onderin te vullenlaugh :D
Carpe noctem
ZuurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2004
Laatste: 5-11-2011
Berichten: 36
26-2-2006 18:54
Het is erg mooi geworden! wink ;)
Dat wordt lekker draaien zo!
Ecler Nuo 5, 2x Denon DN-SC2000, Denon DN-S3500, 2x SynQ XTRM-1, Traktor Scratch Pro, Technics RP-DH1200
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
26-2-2006 19:23
Ha bedankt! Ja dat wordt zeker lekker draaien!laugh :D

Oja, nog vergeten te vermelden dat ik morgen een tweede wandsteun erbij ga kopen voor mn cdspelers. Ik durf het toch niet aan om beide spelers op 1 steun te plaatsen. Waarschijnlijk morgen deze steunen ook maar aan de wand monterenhappy :)
Carpe noctem
RoOoYtJuHStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2004
Laatste: 1-2-2015
Berichten: 164
26-2-2006 20:24
Ziet er erg goed uit kerel!
"En zoals mijn vader altijd zei: 's avonds een vent, 's ochtends lekker uitslapen"
DJ CubenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-2-2005
Laatste: 5-12-2008
Berichten: 72
26-2-2006 20:43
Het is echt supersjiek! happy :)

Je hebt me veel inspiratie laten opdoen voor binnen een paar maanden mijn meubel. Thnks! wink ;)
/////////
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
26-2-2006 20:47
Dank!

Ja, dat is ook mijn voornaamste bedoeling geweest om dit hier te plaatsen. Nogmaals, succes met bouwen, en als je vragen hebt kun je in dit topic terechtwink ;)
Carpe noctem
TeunStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-12-2002
Laatste: 2-5-2014
Berichten: 133
26-2-2006 21:08
Is zeker een mooi meubel geworden!

Ook bij jouw meubel vind ik de spotjes er mooi uitzien! Veel draaiplezier. happy :)
Keljet
P3P!N0^Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2005
Laatste: 7-7-2007
Berichten: 85
1-3-2006 22:10

Sylvia schreef:

Bij een flightcaseboer of een zaak die kussens- en matrassen maakt (daar noemen ze het schuim voor in fototassen). Veel licht- en geluidsverhuurderders verkopen ook flightcasemateriaal.

Zoek eens in de Gouden Gids.
Even offtopic, mijn excusesashamed :$,

Sylvia, is er een flightcaseboer in Utrecht stad? Wil namelijk ook wel van dat echte stof hebben wat ook op me boxen zit.
...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)