Forum > Off-Zone

Het bouwen van een Dj Meubel

(144 reacties. Pagina 6 van 15)
Moderator(s): Dré
FranticDJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 17-5-2012
Berichten: 96
23-2-2006 21:58
Vind dat je voor een telefoon nog rete goede foto's hebt hoor. Je meubel ziet er ook vet uit, gewaagd kleurtje!
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
23-2-2006 22:15
Schijnen die spotjes niet in je ogen als je aan het draaien bent?

Ziet er verder strak uit. Je kunt die ventilator ook altijd nog onder een hoek van 45 graden plaatsen. En dan een soort tunnel erachter maken naar de zijkant van je meubel.
Cyberlights in the house :D
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
23-2-2006 22:18

FranticDJ schreef:

Vind dat je voor een telefoon nog rete goede foto's hebt hoor. Je meubel ziet er ook vet uit, gewaagd kleurtje!
Haha dankje!

Laxap schreef:

Schijnen die spotjes niet in je ogen als je aan het draaien bent?

Ziet er verder strak uit. Je kunt die ventilator ook altijd nog onder een hoek van 45 graden plaatsen. En dan een soort tunnel erachter maken naar de zijkant van je meubel.
Nee spotjes zijn draaibaar. Deze richt ik dus naar de muur wink ;)

En ja, dat is idd ook een idee. Ik zal eens kijken of ik nog wat leuks kan maken happy :) Thnx voor de tip!
Carpe noctem
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-2-2006 23:51
Vet kleurtje, ik ben helemaal voor. Dat meubel van je belooft wat te worden.

Dat met die spotjes in je meubel snap ik ook niet helemaal. Licht om mee te draaien laat je van boven komen, niet van onderen. (Ik had bij mijn-drie-setups-geleden een setje spotjes van Ikea erboven hangen, was ook wel mooi en prettig.)
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
24-2-2006 10:21
Het meubel komt tussen 2 wanden in te staan. Die spotjes richt ik dan naar de hoeken, zodat ik indirect licht heb van de spotjes. Of het werkt, weet ik niet, maar Teun (Dj Tuna) ook van dit forum, heeft ook een dergelijk meubel gemaakt. Ook hij heeft gebruik gemaakt van een spotje in zijn tafel:
Klik

Ik vind dit een erg leuk effect geven, vandaar dat ik het ook op deze manier wil.happy :)
Carpe noctem
BassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-1-2006
Laatste: 17-6-2009
Berichten: 13
24-2-2006 11:58
Ik denk niet dat het werkt maar het ziet er wel leuk uit, misschien kan je een spiegel ophangen shut up :X
we nie jij?
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
24-2-2006 14:04
Tsja, dat zullen we wel zien dan. Ik heb zowiezo al voldoende licht van bovenaf, omdat ik ook spotjes aan het plafond heb hangen.

Verder, vandaag laatste keer geverfd en gelijk maar een fotoshoot gehoudenwink ;):
Spotje erin toen het nog droog was
Klik

Als het meubel opzich klaar is, komt er ook nog wat bedrading erin voor de spotjes en de ventilatoren. Ik heb 2 ventilatoren besteld, 60 bij 60mm, alleen werken deze op 12V. Dus ff een kwestie van adaptertje ertussen en klaar..
Natuurlijk moeten deze spotjes en ventilator ook aan en uit geschakeld kunnen worden. Dit ga ik doen dmv een simpel aan/uit-knopje aan de zijkant. Ik heb ff tussen oude tafellampjes gezocht en daar een snoer + stekker + aan/uit-schakelaar gevonden. Aangezien de schakelaar buiten de tafel komt, moet deze ook groen geverfd worden:
Klik
Zondag ga ik met de bedrading binnenin verder, aangezien alles nu nog staat te drogen en ik morgen aan het werk moet.

En, zoals beloofd, een paar duidelijkere foto's met een digitale camera (Héél veel duidelijker zijn ze niet geworden maar tochwink ;)):
Poot 1
Poot 1
Poot 2
Bovenblad
Gat voor spotje
Gat voor spotje
Andere gat voor spotje
Poot ingezoomd
Poot ingezoomd
Poot ingezoomd
Stukje voor TT eruit gezaagd
Gat voor spotje + gat voor TT
Onderkant
Schakelaar
Spotje
Doos van spotjes
Totaalshot

Zo, eerst genoeg foto's lijkt mewink ;)
Carpe noctem
TeunStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-12-2002
Laatste: 2-5-2014
Berichten: 133
24-2-2006 20:36
Laat ik nou toevallig langs dit topic komen!

Spotjes ben ik nog steeds erg tevreden over! Lampjes op de muur vond ik niet zo mooi en tijdens het draaien heb ik er in ieder geval helemaal geen last van. Met een oud schakelpaneel regel ik tegenwoordig alle lampen in mijn kamer, zo ook de spotjes. Ideaal!

Mooi meubel ben je aan het maken trouwens! Heeft wel iets weg van die van mij! (Vooral door de kleur en spotjes. happy :))
Keljet
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
24-2-2006 22:07
Ha! Ja klopt! Ik vind jouw meubel erg mooi! Toevallig heb ik ook een groene kamer, dus ik dacht waarom ook niet een groen meubel?wink ;)

En de spotjes heb ik idd van jou..happy :)
Carpe noctem
RoOoYtJuHStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2004
Laatste: 1-2-2015
Berichten: 164
25-2-2006 12:16

Sylvia schreef:

Bij een flightcaseboer of een zaak die kussens- en matrassen maakt (daar noemen ze het schuim voor in fototassen). Veel licht- en geluidsverhuurderders verkopen ook flightcasemateriaal.

Zoek eens in de Gouden Gids.
De gouden gids vind niks in de buurt, is er iets op internet dat het verkoopt?
"En zoals mijn vader altijd zei: 's avonds een vent, 's ochtends lekker uitslapen"

Terug naar forum Reageer (zonder quote)