Forum > Off-Zone

Het bouwen van een Dj Meubel

(144 reacties. Pagina 4 van 15)
Moderator(s): Dré
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
22-2-2006 13:59

Bazzzz schreef:

Duvels zijn natuurlijk een mooie oplossing maar als je al dan boren en pielen met duvels niet ziet zitten dan kun je natuurlijk altijd schroeven gebruiken. Netjes plamuren daarna en alles schuren en dan het verven.
Nou, dat vraag ik me af met MDF. We hebben namelijk iets geprobeerd met een spijker en het hout begin direct te splijten. Misschien dat het met multiplex beter gaat.
Carpe noctem
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 25-4-2024
Berichten: 430
22-2-2006 14:03
Denk ook dat je het schroefgat wel even moet voorboren. Daar voorkom je als het goed is splijten wel mee.
The return of the BoomBap
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
22-2-2006 14:04
Dat zou kunnen, maar als je dan tóch een gat aan het boren bent, kun je net zo goed duvels gebruikenwink ;)
Carpe noctem
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
22-2-2006 14:06
@ bassie:

Ik vraag me af waar je niet helemaal tevreden over bent. En waar ben je van plan de effectenbak te plaatsen? De breedte die je nu hebt gekozen is denk ik niet voldoende voor 2 TT's, een 10" mixer én een effectenbak.
Carpe noctem
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
22-2-2006 14:48

djsteev schreef:

Dat zou kunnen, maar als je dan tóch een gat aan het boren bent, kun je net zo goed duvels gebruikenwink ;)
Het voordeel van schroeven is dat je de zaak iets makkelijker weer uit elkaar kan halen wanneer dit nodig is. Met duvels is het ook zo dat je vrij precies moet zijn met het boren. Wanneer je de gaten niet recht tegenover elkaar hebt staan dan zal het uiteindelijke resultaat ook niet altijd recht zijn.

Maar als je genoeg geduld hebt en tijd ervoor neemt kan het idd een heel mooi resultaat opleveren... Ik ben gewoon lui en wil niet een week lang aan een meubel werken dus schroeven is ideaal voor mij (idd met het nodige voorboren)

En spijkers zijn wat anders dan schroeven...
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
BassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-1-2006
Laatste: 17-6-2009
Berichten: 13
22-2-2006 14:54
@ djsteev
Ik heb hem net even gesproken en hij wou de tt in battle stand zette dus het past allemaal wel. Ook heb ik het ontwerp veranderd, hij vond het zo wel best, maar heeft iemand nog ideeen voor aanpassingen? misschien nog een extra plankje in het midden?
we nie jij?
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
22-2-2006 15:10

bassie schreef:

@ djsteev
Ik heb hem net even gesproken en hij wou de tt in battle stand zette dus het past allemaal wel. Ook heb ik het ontwerp veranderd, hij vond het zo wel best, maar heeft iemand nog ideeen voor aanpassingen? misschien nog een extra plankje in het midden?
950 mm hoog? Is dat niet wat laag? Ga eens staan en steek je armen eens voor je uit waarbij je ellebogen in een 90 graden stand staan... Dit zou ongeveer de hoogte van je TT's moeten zijn... Trek daar de hoogte van je TT af (wanneer ze OP het meubel staan). Ik denk dat het dan iets hoger is.

Ik reken ff snel en bereken 18 mm planken maar neem aan dat de boven plank helemaal over de staanders hangt dus dan zouden het 72/3= 24 mm dikke hout worden. Weet niet of dit de bedoeling is?

Je hebt de vakken in het midden weggelaten? Was juist een mooie plek voor je versterker...
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
22-2-2006 16:33
@ Bazz: ja spijkers zijn idd iets anders dan schroevenlaugh :D

@ bassie: als je de TT's en mixer óp de tafel plaatst, is de hoogte wel goed hoor. Mijn TT's zijn 90 mm hoog, dus dan zou je op een totaal van 1040 mm komen. Da's maar 1 cm lager dan die van mij. Zelf ben ik bijna 1.90 lang.

Bazzzz schreef:

Je hebt de vakken in het midden weggelaten? Was juist een mooie plek voor je versterker...
Ik zie toch onder het bovenste blad 3 gaten. Ruimte genoeg voor een versterker..?
Carpe noctem
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
22-2-2006 16:46
Enja, vandaag weer verder aan het klussen geweest! Ik heb gisteravond al het nodige plamuur aangebracht, zodat het vannacht kon drogen.
Dus vandaag alles bijlangs geweest met een schuurpapiertje en hier en daar weer een beetje grondverf aangebracht. In totaal heb ik nu precies 1 blik grondverf gebruikt.

Foto's leken me niet echt nodig, aangezien alles er nog exact hetzelfde uitziet als gisterwink ;)

Als het lukt wil ik vanavond nog ff snel groene verf kopen zodat ik morgen direct kan beginnen met verven.

Ook ben ik vandaag achter een ventilatortje aangeweest: wat blijkt nou, is de electronicaboer op woensdag dichtrazz :p. Ga ik dus morgen ff weer langs. Gelukkig hebben we nog een electronicazaak in dit dorp, die gelukkig niét gesloten was. De kleinste fan op 230V die hij kon leveren is 80x80mm, dus té groot om in de zijwand van het meubel te bouwen. Daarnaast had hij kleinere fan's, waarvan de grootste 60x60mm is, die op 12V werken. Ik wacht dus nog even af wat de andere zaak mij kan leveren, want meestal heeft hij ook van zulke spullen.

Tenslotte de lampen: zoals op de bouwtekening wil ik aan de bovenkant 2 halogeenspotjes inbouwen. Ik moet nog ff bekijken wat voor spotjes dit precies worden en wanneer er weer ns een aanbieding komt. Ff een gat boren is namelijk zo gedaanwink ;)

Dus, voor de duidelijkheid: morgen beginnen met het échte verf. Waarschijnlijk moet dit ook in minimaal 2 lagen worden aangebracht. Als het verf er goed op zit, kan het meubel eigenlijk wel naar mn kamer en in elkaar gezet worden. Fan's + lampjes kunne later.
Carpe noctem
BassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-1-2006
Laatste: 17-6-2009
Berichten: 13
22-2-2006 17:23
Ik heb even snel een indeling gemaakt voor het meubel hopelijk is het nu wat overzichtelijker geworden.

Denken jullie dat het wat word als waar nu die open ruimte zit ik een plankje maak de helft van de dikte van het hele meubel en daar apparaat zoals eq's opzet?
we nie jij?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)