Forum > Off-Zone

Het bouwen van een Dj Meubel

(144 reacties. Pagina 3 van 15)
Moderator(s): Dré
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 25-4-2024
Berichten: 1855
21-2-2006 18:12

mini schreef:

trap op, of gebruik je daar een lier voor razz :p
Ik neem aan dat je het meubel niet de trap op sleept waneer de apparatuur erin zit!
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
21-2-2006 20:10

Niek schreef:

Incl. alle apparatuur wordt dat een zwaar meubel shut up :X
Ja, klopt. Hij blijft gelukkig ook alleen op mn kamer staan wink ;)

Max schreef:

mini schreef:

trap op, of gebruik je daar een lier voor razz :p
Ik neem aan dat je het meubel niet de trap op sleept waneer de apparatuur erin zit!
Idd, maar het meubel bestaat ook uit 3 losse delen, die ik pas op mn kamer in elkaar hoef te zetten. Dus zo zwaar wordt het allemaal niet happy :)

DJ Cuben schreef:

Moet je hier echt veel voor kunnen klussen zeg maar? Kben namelijk ook van plan een meubel te maken (heb je al gelezen misschien) en vroeg me dat af of je er veel moet aan doen? (Je kan je hout ook laten zagen...)

En heb je echt speciaal gereedschap of plaats voor nodig?
Nou, het hout kan voor je worden gezaagd. Ookal kun je zelf goed zagen: ik verzeker je, dit wordt echt super en 100% haaks. Top dus! Het 'lastige' is het boren van de gaatjes voor de deuvels. Je hebt dus een handboormachine nodig met een houtboor. Als ik jou was had ik gewoon, net zoals ik gedaan heb, een setje gekocht met deuvels, 'aftekendopjes' en boor. Heb je gelijk de goede maat etc. Voor de rest kun je alles zo wel in elkaar zetten.

Het uitzagen van de gaten is het lastigste puntje. Dit moet zo recht mogelijk uiteraard, anders krijg je ongewenste gleuven in je tafel. Bij mij is één gat helaas ook een beetje krom gegaan. Dit kan dmv plamuur wel weer een beetje worden bijgewerkt, maar strak wordt het nooit meer.

Tenslotte neem ik aan dat je wel kan verven wink ;)

Misschien heb je een kennis (of in mijn geval mn vader) die je kan helpen als je het niet alleen aandurft. Maar héél moeilijk is het niet.

Heel veel ruimte heb je ook niet nodig hoor. Wij hebben dan toevallig een garage thuis omdat we een aantal motoren thuis hebben staan. En je moet er wel even de tijd voor nemen hoor. Het is dus niet zo dat je op 1 middag het hele ding in elkaar hebt zitten incl verf etc. Ik heb een hele dag gedaan voordat ik het hele meubel in elkaar had, dus nog zonder verf etc. Het verven opzich duurt niet zo lang, maar het drogen neemt wat meer tijd in beslag.
Carpe noctem
Dj romaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2003
Laatste: 2-7-2010
Berichten: 206
21-2-2006 21:18
Als ik dit zo voorbij zie komen moet ik als schilder zijnde bijna huilen

https://85.12.30.225/~k7s2w1/images/specials/meubel/Foto-0429.jpg

Maar verder ziet het er leuk uit !

Mvg,
Rob
D'n huisschilder
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
21-2-2006 21:57
Ha!laugh :D Tsja.. gelukkig was er dan ook geen schilder die ff kwam controlerenwink ;)
Carpe noctem
BassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-1-2006
Laatste: 17-6-2009
Berichten: 13
21-2-2006 22:18
2 x bewerkt. Laatst door Bassie op 22-2-2006 00:09
Ik ben heb net voor een vriend even snel een meubeltje getekend. Dit is zoals het ongeveer moet worden maar over dat middenste stuk ben ik niet echt tevrede. Het meubel kan niet smaller dus dat is geen oplossing, iemand ideeen??

[edit: meubel aangepast]
we nie jij?
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
21-2-2006 22:49

bassie schreef:

Ik ben heb net voor een vriend even een meubeltje getekend. Dit is zoals het ongeveer moet worden maar over dat middenste stuk ben ik niet echt tevrede. Het meubel kan niet smaller dus dat is geen oplossing, iemand ideeen??
Waarmee heb je die tekening gemaakt? AutoCAD?

Welke houtdikte heb je gebruikt? Als ik het zo lees kom ik op een houtdikte van 1.79 cm. Ik denk dat je iets niet helemaal goed hebt gedaan.

Ook is het handig om in dit stadium al te bedenken hoe je het hout wil laten zagen. Je kunt namelijk het beste die zij-panelen uit 1 plaat maken. Heb je gelijk een mooi afgewerkt aanzicht.

Maar probeer eerst je maatvoering goed te krijgen.

Misschien ook wel handig om te weten is dat tegenwoordig alle maatvoering op bouwtekeningen in milimeters gedaan worden ipv centimeters.
Cyberlights in the house :D
BassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-1-2006
Laatste: 17-6-2009
Berichten: 13
21-2-2006 23:37
Waarmee heb je die tekening gemaakt? AutoCAD?
Het is inderdaat getekend met autocad
Misschien ook wel handig om te weten is dat tegenwoordig alle maatvoering op bouwtekeningen in milimeters gedaan worden ipv centimeters
Dat weet ik maar ik moest het even snel maken.
Welke houtdikte heb je gebruikt? Als ik het zo lees kom ik op een houtdikte van 1.79 cm. Ik denk dat je iets niet helemaal goed hebt gedaan.
Ik weet het (snelheids foutje shut up :Xashamed :$ashamed :$) op de nieuwe tekening klopt het wel

Het gaat nu vooral over het middenstuk, dus als iemand nog ideeen heeft hoor ik het graag
we nie jij?
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
22-2-2006 07:57
@djsteev

Duvels zijn natuurlijk een mooie oplossing maar als je al dan boren en pielen met duvels niet ziet zitten dan kun je natuurlijk altijd schroeven gebruiken. Netjes plamuren daarna en alles schuren en dan het verven.

@bassie

Misschien ook handig om aan te geven wat je allemaal op en (vooral) in je meubel kwijt wilt.
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
BassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-1-2006
Laatste: 17-6-2009
Berichten: 13
22-2-2006 11:16
Op het meubel komen 2 draaitafels en een 10" mixer en misschien nog een effecten bak of een soundbite xl.

Wat in het meubel komt te staan is ca. 500 platen, versterker, hi-fi cd-speler en nog wat cd's
we nie jij?
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
22-2-2006 12:19

bassie schreef:

Op het meubel komen 2 draaitafels en een 10" mixer en misschien nog een effecten bak of een soundbite xl.

Wat in het meubel komt te staan is ca. 500 platen, versterker, hi-fi cd-speler en nog wat cd's
Dan zul je voor je maten de verschillende zaken aan moeten houden lijkt mij.
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)