Forum > Newbie Forum

disco setup in kaapverdië

(296 reacties. Pagina 7 van 30)
Moderator(s): Dré
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
26-1-2006 23:35

RobbieB schreef:

JeroenVDV schreef:

Groovelover schreef:

Kijk anders ook eens even naar het volgende:

4 * LEM D-400
+
4 * LEM T-5SA

Dan hoef je geen losse versterkers mee te slepen naar het verre buitenland en heb je een heerlijke set die maar iets buiten je budget valt.
Ik vraag me af hoe praktisch en vooral hoe veilig een actief setje voor een discotheek is. Speakonplug is vast te lijmen aan de kast en dan kan er niets meer in/af/aangezeten worden. Als er volumeregeling, aan/uit knop, signaal EN voeding op de achterkant zit... wink ;)
Hmm, maar ik ken ook maar weinig discotheken waarbij ik bij de achterkant van de speaker kan komen (eigenlijk geen..)..
De subs zijn meestal ingebouwd (omgebouwd tot verhoging) en de tops zijn vaak opgehangen.. dus in principe zou dit geen probleem moeten zijn..
Dat zou betekenen dat de subs tegen de muur of in ieder geval ergens strak tegen aan staan. Bij een actieve set zit de koeling ook aan de achterkant, dus ook dit is niet ideaal.

Ik ken werkelijk geen één discotheek in Nederland die een actieve set gebruikt ( monitor's uitraard daargelaten ).

Voor inbouw of vaste installatie kom je toch met alle voor en tegen weer bij passief uit.
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 4-4-2024
Berichten: 455
27-1-2006 08:41
Highstreet (België) gebruikt voor het grootste deel (al vele jaren) een actieve set.
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
27-1-2006 08:46

Eric schreef:

Highstreet (België) gebruikt voor het grootste deel (al vele jaren) een actieve set.
Hmmm, ik heb vrijwel alle grote discotheken in Vlaanderen wel bezocht ( millenium e.d. ), en enkel passief tegen gekomen.
Bij de millenium hadden ze namelijk een hoog-systeem van Grant en EAW of NEXO basskasten ( die overigens niet bleven stil staan, die dingen stuiterde zo de ruimte door ).
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
27-1-2006 12:58
Aktief zou ik niet voor gaan als het degelijk en betrouwbaar moet zijn.
Warm land, misschien ook wel af en toe behoorlijk vocht.....
Ook voor reparatie en vervanging is het beter om alles los te hebben.
En dan komt er nog het vandalisme verhaal.
Met een aktieve box kan men van alles uithalen tijdens een feest.......

Als ik in zo'n land zou zitten zonder enige vorm van kans op repareren,
zou ik trouwens wel weten welke boxen ik zou nemen........
Gechikt om in weer en wind te hangen, 5 jaar volledige garantie, molest proof,
geen spaanplaat of welk hout dan ook, dus onderhoudsvrij......
tja......... laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
27-1-2006 13:09

Tom schreef:

Als ik in zo'n land zou zitten zonder enige vorm van kans op repareren,
zou ik trouwens wel weten welke boxen ik zou nemen........
Gechikt om in weer en wind te hangen, 5 jaar volledige garantie, molest proof,
geen spaanplaat of welk hout dan ook, dus onderhoudsvrij......
tja......... laugh :D
Jammer dat ze dan voor geen meter klinken en ze geen volume op kunnen bouwen, maar dat is natuurlijk niet zo belangrijk razz :p
Maar dat is MIJN mening...
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
27-1-2006 13:13

Roytje schreef:

Jammer dat ze dan voor geen meter klinken en ze geen volume op kunnen bouwen, maar dat is natuurlijk niet zo belangrijk razz :p
Dat zou ik dan graag nog even aan willen vullen met de belachelijk hoge nieuwprijs en het achterlijk lage rendement van ongeveer 91dB 1W/1M.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
27-1-2006 13:50

Roytje schreef:

Jammer dat ze dan voor geen meter klinken en ze geen volume op kunnen bouwen, maar dat is natuurlijk niet zo belangrijk razz :p
Uit welke ervaring spreek je?
Forumleden die mijn set gezien hebben, en gehoord hebben,
delen niet jouw mening......
Het is een kwestie van de juiste instellingen, toch de 802 equalizer erbij kopen, en het juiste versterker vermogen. Maar ik geef toe, dat kost een beetje geld.

En het rendement.....
Versterkers zijn tegenwoordig zo goedkoop geworden, dat je voor een redelijke prijs,
meer dan genoeg vermogen op je boxen kan zetten waardoor er meer dan jij met je oren kan beluisteren geluid uit te toveren is.

En zet nu eens 5 andere boxen neer,
en kijk na 30 jaar hoe ze spelen..........
(Randjes probleem daar gelaten, bij de modellen van voor 1990.)
Mijn eerste setje 802 is nu 27 jaar oud, als je daar de investering van € 3000,- op afzet, en je deelt het door de gebruiksjaren, wie is er dan nog duur?
En dan vang je zelfs na 25 jaar nog altijd 6 tot 700 euro voor een tweede hands setje 802's
Dus voor € 100,- per jaar heb je 2 boxen die heel betrouwbaar zijn, en behoorlijk hard kunnen, enz.
Neem dan nog eens mee de compactheid van zo'n box, en het vermogen: 270watt RMS en 1000 watt peak.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
27-1-2006 14:10
@ Tom

Ik neem aan dat die opmerking enigzins een losse flodder was?

Als je je best doet kan je zelfs een set dappe lekker laten klinken..Dus dat snijdt niet echt hout.
Kijkend naar het feit dat deze apparatuur niet meer nieuw te koop is, en naar het aanbod van tegenwoordig op het gebied van geluid als je dat vergelijkt met 27 jaar geleden komt het ook niet echt realistisch over.

Tevens is het bose-systeem nou niet echt het spul voor in een discotheek ( kroeg zou nog kunnen ). Hou er rekening mee dat de muziek van tegenwoordig ook wat veranderd is in de discotheken, de felle gitaren van toen zijn vervangen voor een pompende bass.

En ja, ik heb zo'n bose-systeem meerdere malen gehoord op verschillende plaatsen.

Denk dat er veel betere opties op de markt zijn intussen.
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
27-1-2006 14:18

Tom schreef:

Uit welke ervaring spreek je?
Forumleden die mijn set gezien hebben, en gehoord hebben,
delen niet jouw mening......
Het is een kwestie van de juiste instellingen, toch de 802 equalizer erbij kopen, en het juiste versterker vermogen. Maar ik geef toe, dat kost een beetje geld.
Allereerst was dit natuurlijk bedoelt met een knipoog naar de eeuwige Bose discussie hier op het forum.

Ik heb trouwens behoorlijk wat ervaring met de 802's icm met een equalizer, deze werden bij het bedrijf waar ik werk geregelt ingezet voor spraakversterking (iets waar ze trouwens wel erg geschikt voor zijn) en ik ben er nogsteeds van overtuigd dat er voor een discotheek waar het gaat om speakers die nooit versleept hoeven te worden en waar de muziek goed moet klinken betere alternatieven zijn.

Zo heb ik bij hetzelfde bedrijf de bose langs de passieve RCF art 500 (oude serie) gehad op dezelfe amps in dezelfde loods en vond ik de RCF'en beter klinken. De Bose zijn volgens mij gemaakt voor een ander soort muziek of zelfs spraak en dat merk je goed.

Maar wat mij betreft hoeft de discussie wel of geen Bose niet voor de 100ste keer gevoerd te worden.
Maar dat is MIJN mening...
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
27-1-2006 14:38
Mijn mening over Self Powered PA speakers is vrij positief zolang het maar over monitoren gaat.
Een compleet self powered PA F.O.H is misschien leuk maar heeft te veel beperkingen.
Ten eerste de versterker, die kan nog wel eens stuk gaan en vele kasten kunnen niet draaien zonder die versterker.
Reden daarvoor is dat er vaak ook een processor ingebouwd is die de kast op wat vlakken kan compenseren.
Verder zitten de versterkers aan de achterkant, zo ook de LED's die alles duidelijk aangeven...
Sommige fabrikanten hebben deze Led's aan de voorzijde maar daar is niet iedereen blij mee.
Al met al kan het doffe ellende zijn!

Mijn voorkeur is op het podium self powered en als F.O.H een conventioneel systeem.
..Je Ducktape brood voeren...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)