Forum > Newbie Forum

disco setup in kaapverdië

(296 reacties. Pagina 1 van 30)
Moderator(s): Dré
HolcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2006
Laatste: 12-11-2006
Berichten: 72
22-1-2006 10:35
2 x bewerkt. Laatst door Tom op 24-1-2006 16:51
Hallo allemaal,
Ik zal me eerst ff voorstellen, Ik Mario 43 jaar heb plannen om met mijn vrouw (kaapverdiaans) en onze twee kinderen te gaan emigreren naar Kaapverdië om daar een simpele discotheek op te zetten.
Nu is het zo dat ik als hobby High-End audio heb en daar best wel redelijk verstand van heb ashamed :$ maar van PA audio echt geen kaas heb gegeten vandaar dit nieuwe onderwerp.

Waar het om gaat is een ruimte van +/- 200 m2 plafond 4 meter hoog.

Waar ik aan zit te denken is 4 stuks Full Range speakers ondersteund met twee goede sub's budget zo'n 6000,- euro incl,versterking, kenmerken moeten zijn: duurzaam!!!(6x per week draaien) veel en strak geluid geven met een voelbaar laag.

Ik heb al een luister impressie gehad bij een zaak met een set Mackie's SRM 450 ondersteund met één JBL JRX118S sub en dat klonk niet verkeerd, maar of dit voldoende is voor mijn doel ????

Verder heb ik ook de Gladiator set + CP 2200 van Electro Voice gehoord, dit vond ik echt super klinken maar wel boven mijn budget als ik hier twee sets van wil hebben.

Graag zie ik serieuze input om uiteindelijk een keuze te kunnen maken.

Gr,

Mario
Basbox112Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 6-8-2003
Berichten: 73
22-1-2006 11:42
is het geen idee om daaar uit te gaan zoeken wat je voor het geld kan krijgen? Je zit nu ook nog met een hele hoop transportruimte (= vrij duur lijkt me sneaky :V) die alles in zal nemen om het (veilig) te vervoeren, of beschik je daar wel over?

Succes!happy :)
HUH???
Dj FlashlightStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2003
Laatste: 22-12-2022
Berichten: 202
22-1-2006 11:46
Je kan ook eventuweel aan zelfbouw gaan denken ?
Voor 6000,- kun je wel een punisher setje maken.
Hoe zit het eigelijk met de verlichting ?
ja...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
22-1-2006 13:55

basbox112 schreef:

Je zit nu ook nog met een hele hoop transportruimte (= vrij duur lijkt me sneaky :V)
Mensen die emigreren maken gebruik van een zeecontainer.
De "loze" ruimte dat is duur. wink ;)

Ik zou mij allereerst afragen hoe het met de aanvoer van electriciteit is gesteld, alvorens mij te verdiepen "welke" set te gebruiken.
Tevens zou ik voor een product kiezen wat in het land zelf (of redelijk in de buurt) ook te verkrijgen is.

Ook zou ik kijken bij eventuele collega bedrijven daar, om te zien wat zij gebruiken.

Martin.
kvm entertainment
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-1-2006 14:50
Leuk project!

Vanwaar eigenlijk je keuze om de set in Nederland te kopen? (Of begrijpen we dat met z'n allen verkeerd en ben je nu alleen nog maar bezig met je huiswerk?) Bij defecten binnen de garantieperiode heb je er niet echt veel meer aan wanneer je in Kaapverdië zit. En wat dat betreft zou ik zeker uitkijken met Mackie, want voor zover ik weet is er nog altijd geen NL-importeur en kun je lang wachten op onderdelen of naleveringen. Ik denk niet dat die Rotterdamse dozenschuiver dat erbij heeft vermeld, dat deed de Utrechtse afdeling in ieder geval niet, totdat ik vroeg hoe lang het eigenlijk zou duren als ik een setje SRM-450 wilde kopen, en men te kennen gaf geen flauw idee te hebben.

Ik ken de regio verder niet zo goed, maar is zit meer dan genoeg horeca op de eilanden, dus er zal ongetwijfeld ook wat te koop zijn dichter in de buurt.

holco schreef:

budget zo'n 6000,- euro incl,versterking, kenmerken moeten zijn: duurzaam!!!(6x per week draaien) veel en strak geluid geven met een voelbaar laag.
Ik neem aan dat binnen dit budget naast luidsprekers en versterking ook cd-spelers, mengpaneel, eventueel draaitafels (en alle bekabeling) gekocht moeten worden? In dat geval zou ik daar eerst even een rekensom voor maken, weet je tenminste wat je gaat overhouden voor de rest van de set.

En verlichting?

Zoek je nog een goeie dj? razz :p
HolcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2006
Laatste: 12-11-2006
Berichten: 72
22-1-2006 15:13
Uiteraard gaat de gear mee met de huisboedel in een zee-container dus dat is geen probleem en het voltage daar is ook 220 volt.
Verder is er daar geen apparatuur te koop behalve dan goedkope rommel wat absoluut niet te gebruiken is voor een discotheek.
Maar mijn vraag aan jullie is om mee te denken en evt. advies te geven voor een goede set binnen mijn butget.
De verlichting heb ik voor nu op een butget gezet van zo'n 3000 euro maar dat is een ander verhaal, eerst maar het audio gebeuren omdat ik dat toch wel het belangrijkste vindt.

Gr,

Mario
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-1-2006 15:16
Oké.

En hoe zit het met het budget voor cd-spelers, mixer, draaitafel e.d?
HolcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2006
Laatste: 12-11-2006
Berichten: 72
22-1-2006 15:31

Sylvia schreef:

Leuk project!

Vanwaar eigenlijk je keuze om de set in Nederland te kopen? (Of begrijpen we dat met z'n allen verkeerd en ben je nu alleen nog maar bezig met je huiswerk?) Bij defecten binnen de garantieperiode heb je er niet echt veel meer aan wanneer je in Kaapverdië zit. En wat dat betreft zou ik zeker uitkijken met Mackie, want voor zover ik weet is er nog altijd geen NL-importeur en kun je lang wachten op onderdelen of naleveringen. Ik denk niet dat die Rotterdamse dozenschuiver dat erbij heeft vermeld, dat deed de Utrechtse afdeling in ieder geval niet, totdat ik vroeg hoe lang het eigenlijk zou duren als ik een setje SRM-450 wilde kopen, en men te kennen gaf geen flauw idee te hebben.

Ik ken de regio verder niet zo goed, maar is zit meer dan genoeg horeca op de eilanden, dus er zal ongetwijfeld ook wat te koop zijn dichter in de buurt.

holco schreef:

budget zo'n 6000,- euro incl,versterking, kenmerken moeten zijn: duurzaam!!!(6x per week draaien) veel en strak geluid geven met een voelbaar laag.
Ik neem aan dat binnen dit budget naast luidsprekers en versterking ook cd-spelers, mengpaneel, eventueel draaitafels (en alle bekabeling) gekocht moeten worden? In dat geval zou ik daar eerst even een rekensom voor maken, weet je tenminste wat je gaat overhouden voor de rest van de set.

En verlichting?

Zoek je nog een goeie dj? razz :p
Garantie zal ik in kaapverdië niks aan hebben de kosten die ik dan moet maken om het bij een dealer of importeur te krijgen zal zeker de waarde van de defecte apparatuur overtreffen, vandaar dat de kwaliteit bovenaan staat en ik voor een dubbele set ga.
Verder heb ik voor twee losse cd-spelers, mengpaneel en evt. een equalizer 1500 euro extra in gedachten.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
22-1-2006 16:06

holco schreef:

Maar mijn vraag aan jullie is om mee te denken en evt. advies te geven voor een goede set binnen mijn butget.
Veelal denken wij wat verder mee, alvorens met suggesties te komen. wink ;)

Hoe zit het met invoer naar Kaapverdië?
Dat zou je de nederlandse BTW kunnen schelen.

M.a.w. dan blijft een dubbele gladiator set binnen jouw budget.

Martin.
kvm entertainment
HolcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2006
Laatste: 12-11-2006
Berichten: 72
22-1-2006 16:25

KVM schreef:

holco schreef:

Maar mijn vraag aan jullie is om mee te denken en evt. advies te geven voor een goede set binnen mijn butget.
Veelal denken wij wat verder mee, alvorens met suggesties te komen. wink ;)

Dat waardeer ik ook maar ik heb er zo'n zin in dat ik wat moeite heb met mijn gedultjashamed :$
Hoe zit het met uitvoer naar Kaapverdië?
Dat zou je de BTW kunnen schelen.
Martin.Uiteraard gaat de staat die 19% niet krijgenlaugh :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)