Forum > Newbie Forum

disco setup in kaapverdië

(296 reacties. Pagina 5 van 30)
Moderator(s): Dré
HolcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2006
Laatste: 12-11-2006
Berichten: 72
24-1-2006 23:05
Geloof me op het eiland Sal in Kaapverdië is totaal geen apparatuur te koop (ook geen platen).
Er is daar één professionele discotheek voor de toeristen die beheerd word door lui uit Italië en er zijn er een paar die door de lokale bevolking beheerd worden maar die draaien met de grootste rommel die je je maar voor kan stellen.

Maar om terug te komen op mijn topic, ik zou graag willen weten of er in de regio Rotterdam nog goeie PA winkels zijn waar het e&a luisterklaar opgesteld staat?

Verder zou ik ook graag advies van jullie willen voor het aanschaffen van twee losse cd-spelers liefst met MP3 in een prijsklasse van zo'n 3 a 400 euro per stuk, uiteraard staat degelijkheid voorop en ze mogen ook niet krities zijn voor beschadigde cd's, en opties voor een DJ mengpaneel zijn ook welkom.

Mario
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
25-1-2006 10:58
Een gladiator systeem is als ik mij niet vergis erg groot toch?
Misschien zo je kunnen kijken naar meerdere 10 inch toppen en daar 2 15 inch bassen onder. Als je toch echt van druk houdt zou je kunnen kiezen voor dubbele 15 inch bassen. Als je dat netjes wegwerkt ziet het er ook nog eens mooi afgewerkt uit.

3 á 400 euro voor een degelijk algemeen geaccepteerde cd speler is misschien wel erg weinig. Als mixer zou ik gaan voor de door sylvia genoemde ecler mac 40v.
Pearl 2000 in da house!!
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
25-1-2006 13:47

holco schreef:

Verder zou ik ook graag advies van jullie willen voor het aanschaffen van twee losse cd-spelers liefst met MP3 in een prijsklasse van zo'n 3 a 400 euro per stuk, uiteraard staat degelijkheid voorop en ze mogen ook niet krities zijn voor beschadigde cd's, en opties voor een DJ mengpaneel zijn ook welkom.

Mario
De enige cd speler die me zo te binnen schiet is de CDJ-200 van Pioneer, wel een tikje duurden (550/600 euro), maar doet niet moeilijk over krassen, draait door met absurde omstandigheden, en kan nog eens mp3 afspelen ook wink ;)

Dan heb je nog het iets goedkopere spelertje (want klein is hij wel) van de concurrent, Denon, DN-S1000, ook MP3 speler, hoe het met schokgevoeligheid zit weet ik niet, maar dat zal wel goed zitten.
Bij deze 2 merken kan je er van uitgaan dat je kwaliteit krijgt.
.
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
25-1-2006 14:29
Ik heb zelf geen ervaring met bovenstaande cdspelers, maar ik zou dan gaan voor de Denon DN-S1000. Qua functies zijn ze toch goed vergelijkbaar met elkaar. Bij de Denon heb je het voordeel dat deze iets minder kost waardoor je iets meer geld in een goed mengpaneel zou kunnen steken.
Als je weinig gezeur ermee wilt hebben zou ik gaan voor een Dateq mengpaneel, bijvoorbeeld de XTC. Ik denk dat je hier het langste mee kunt doen zonder bijvoorbeeld krakende faders te krijgen. Oke, het zijn lang niet de goedkoopste, maar ik denk dat je qua mengpaneel wel goed moet zitten.

Dan wil ik je nog ff succes wensen met je discotheek, echt een superidee! Ook wel gedurfd trouwens..wink ;)

Steven
Carpe noctem
RobbieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-2-2003
Laatste: 17-8-2007
Berichten: 116
25-1-2006 16:34

Dj JoBo schreef:

De enige cd speler die me zo te binnen schiet is de CDJ-200 van Pioneer, wel een tikje duurden (550/600 euro), maar doet niet moeilijk over krassen, draait door met absurde omstandigheden, en kan nog eens mp3 afspelen ook wink ;)

Dan heb je nog het iets goedkopere spelertje (want klein is hij wel) van de concurrent, Denon, DN-S1000, ook MP3 speler, hoe het met schokgevoeligheid zit weet ik niet, maar dat zal wel goed zitten.
Bij deze 2 merken kan je er van uitgaan dat je kwaliteit krijgt.
Jup, maar aangezien de BTW er afgehaald kan worden liggen ze toch wel ongeveer binnen het budget. Neem er dan een Dateq XTC mengpaneel bij en je zit volgens mij nog net onder de voorgestelde 1500 euro ook.
En ik hoorde dat het goed klonk..
HolcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2006
Laatste: 12-11-2006
Berichten: 72
25-1-2006 18:55
De CDJ-200 lijkt mij niet verkeerd, niet te veel poespas en zo te zien een stuk simpeler te bedienen als de DN-S1000 als ik naar de reviews kijk.
De Dateq XTC heb ik wel nog mijn vraagtekens bij, ik zie dat er drie phone trapjes in zitten die ik nooit zal gebruiken, zijn er ook mixers zonder phone ingangen??

Gr,

Mario
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
25-1-2006 19:00
Inderdaad. Pioneer heeft zich al jaren bewezen, Denon ook wel maar dan meer in met hun dubbele CD spelers. Heb verschillende Pioneer & Denon CD spelers hier staan en pak toch altijd automatisch naar de Pioneer....

Het werkt gewoon allemaal zo godganse simpel! Ga gewoon eens wat proberen, iedereen heeft een eigen smaak/voorkeur voor een apparaat!
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
25-1-2006 19:02
Dj mixers zonder phono-ingangen? Ze zullen er vast wel zijn, maar ik ben er nog nooit één tegen gekomen. Line/phono-ingangen zijn volkomen gangbaar op dj-mixers, dus daar zou ik mijn keuze niet vanaf laten hangen als ik jou was. (Desnoods dop je die phono-ingangen af, mocht je bang zijn dat mensen apparatuur verkeerd inprikken.)
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
25-1-2006 19:03
Wees inderdaad niet bang voor de PHONO ingangen zoals Sylvia al zegt. Tegenwoordig zit bijna bij elke mixer van die pinnetjes waarmee je bepaalde ingangen dicht kunt prikken!
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
HolcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2006
Laatste: 12-11-2006
Berichten: 72
25-1-2006 19:52
Zo te zien kan ik niet om de XTC heen zeker niet nadat ik al die positieve reviews heb gelezen.

Zou wel nog graag horen welke shops in de regio Rotterdam het bezoeken waard zijn?

Gr,

Mario

Terug naar forum Reageer (zonder quote)