Forum > Newbie Forum

disco setup in kaapverdië

(296 reacties. Pagina 3 van 30)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-1-2006 18:01
CDJ-1000/800 maakt dus vooral uit als de op van plan is om "grote namen" te gaan programmeren. Is-ie dat niet van plan, dan voldoet de CDJ-800 ook prima. Komt er eens per jaar eens een ik-ben-beroemd-en-dus-eis-ik-dj, kan-ie ze vast wel ergens voor een prikkie inhuren.
HolcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2006
Laatste: 12-11-2006
Berichten: 72
22-1-2006 18:01

KVM schreef:

holco schreef:

maar minus de BTW zit ik dan op 5670 euro.
Vandaar ook mijn verhaal / vraag, een dubbele set blijft dus binnen budget.

Martin.
Sorry Martin ik had er overheen gelezen.
Tot nu zou ik zeggen het word de Gladiator set, maar omdat ik geen ervaring heb met PA heb ik nog steeds de vraag of dit een goede keus is vwb prijs kwaliteit en duurzaamheid, en of er nog andere goede opties zijn voor dat geld??

Mario
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
22-1-2006 18:06

yoghurt schreef:

roberto schreef:

Met een CDJ800 kan ook elke dj prima uit de voeten. Werkt over het algemeen precies hetzelfde als een CDJ1000.
Zeer zeker niet! Maak zelf regelmatig mee dat ze 1000's eisen als er 800's staan. Sasha is er zo eentje.., de 800 begint wel acceptabeler te worden maar de wat grotere namen houden het op de 1000.
Het gaat om een relatief kleine club. Denk niet dat de op zo snel een dj neerzet die meer kost voor een avond dan zijn complete geluidsset!
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
22-1-2006 18:07

yoghurt schreef:

roberto schreef:

Met een CDJ800 kan ook elke dj prima uit de voeten. Werkt over het algemeen precies hetzelfde als een CDJ1000.
Zeer zeker niet! Maak zelf regelmatig mee dat ze 1000's eisen als er 800's staan. Sasha is er zo eentje.., de 800 begint wel acceptabeler te worden maar de wat grotere namen houden het op de 1000.

Op de reactie van Mark: De H-serie van LEM is nou niet echt wat je in een discotheek hangt. Zou dan nog eerder kijken naar de JRX serie...Die zijn tenminste rag-proof..en gaan keihard ondanks dat dat niet altijd met evenveel zuiverheid gepaard gaat.
Mijn voorbeeld was dan ook alleen een inzicht in going prijzen en het aancshaffen van een dubbele set (ik dacht 1 complete set en daar dan nog één van). en dan met name het budget probleem daarvan.
HolcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2006
Laatste: 12-11-2006
Berichten: 72
22-1-2006 18:08
Om op de cd-spelers terug te komen, dat gaan geen dure jongens worden en ik heb ook niet de intentie om bekende DJ's
in te huren het draaiwerk zal gebeuren door lokale DJ's en de muziek zal enkel nationale muziek zijn.

Mario
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
22-1-2006 18:11

holco schreef:

Sorry Martin ik had er overheen gelezen.
Dat was niet jouw fout, ik had het ge-edit voordat jj er antwoord op gegeven had. Vandaar ook dat de post van jou daarna niet de verandering heeft. De Post heeft elkaar gepasseerd.

Maar goed, wel of geen 1000mkII of het nu wel of niet standaard is zou mij totaal niets uitmaken, we praten hier immers om:
om daar een simpele discotheek op te zetten.
Bovendien diegene die absoluut op een MK1000 wil pielen neemt hem zelf maar mee.

In dit geval zou ik ook niet naar de extra features kijken maar naar de degelijkheid van het te kiezen apparaat.

Martin.
kvm entertainment
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-1-2006 18:11

holco schreef:

Om op de cd-spelers terug te komen, dat gaan geen dure jongens worden en ik heb ook niet de intentie om bekende DJ's
in te huren het draaiwerk zal gebeuren door lokale DJ's en de muziek zal enkel nationale muziek zijn.
Ah zo, dan zou ik een voor jou fijne en degelijke 19" dubbele cd-speler uitzoeken en die inbouwen met een 19" mixer a la Ecler MAC-40V.

Wat betreft de luidsprekers en versterking laat ik graag de ervaren installateurs aan het woord.
HolcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2006
Laatste: 12-11-2006
Berichten: 72
22-1-2006 19:07
Tot nu zou ik zeggen het word de Gladiator set, maar omdat ik geen ervaring heb met PA heb ik nog steeds de vraag of dit een goede keus is vwb prijs kwaliteit en duurzaamheid, en of er nog andere goede opties zijn voor dat geld??

Mario
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
22-1-2006 21:01

holco schreef:

nog steeds de vraag of dit een goede keus is vwb prijs kwaliteit en duurzaamheid, en of er nog andere goede opties zijn voor dat geld??
Jij vindt hem super klinken, dus dat lijkt mij belangrijk. (In dat geval zal mijn persoonlijke mening niet belangrijk zijn)

Ev heeft zich in de jaren wel bewezen kwa degelijkheid.
Ik vraag mij wel af wat die Cp versterker doet.(i.v.m. de warmte in het land van bestemming) (geen ervaring mee) maar mede vraagtekens vanwege dit topic
Ik vindt echter wel dat slechts 1 "slechte" of mindere ervaring nog niet duidelijk genoeg is.

Vandaar dat ik eerder vroeg wat gebruikt men daar in discotheken.

Merken die ik gezien heb in wat warmere landen waren Peavey, Mackie en EV. Maar ook die keuze kan te maken hebben met de verkrijgbaarheid. Niet zozeer in het land zelf als wel het dichstbijzijnde land!

Martin.
kvm entertainment
HolcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2006
Laatste: 12-11-2006
Berichten: 72
22-1-2006 21:56

KVM schreef:

Jij vindt hem super klinken, dus dat lijkt mij belangrijk. (In dat geval zal mijn persoonlijke mening niet belangrijk zijn)

Ev heeft zich in de jaren wel bewezen kwa degelijkheid.

Martin.
Kijk daar heb ik wat aan, dus kwa degenlijkheid zit het wel goed.

KVM schreef:

Jij vindt hem super klinken, dus dat lijkt mij belangrijk. (In dat geval zal mijn persoonlijke mening niet belangrijk zijn)
Martin.
Ik vond ze inderdaad erg goed klinken, mooi vol geluid met voldoende druk in het laag, maar dat neemt niet weg dat ik op PA gebied erg weinig weet van wat er te koop is, heb tot nu toe alleen de EV combo gehoord en de Mackies met een JBL sub wat ook niet verkeerd klonk maar duidelijk minder mid-laag hadden dan de EV combo.
Verder kan er denk ik ook een stuk harder gedraait worden met de Gladiator set als ik de specs mag geloven, wat ook niet onbelangrijk is.

Maar Martin nu je een idee hebt van wat ik wil en welk geluid ik zoek zijn er dan nog andere opties die ik evt. in overweging zou kunnen nemen?
Verder ga ik zeker nog een keer uitgebreid luisteren naar de EV met eigen muziek en zal meteen de temperatuur van de CP2200 in de gaten houden al denk ik niet dat dat zo'n probleem zal geven in Kaapverdië omdat het daar niet warmer is als een warme zomer hier maar dan met een lagere vochtigheid en natuurlijk het hele jaar door.

Mario

Terug naar forum Reageer (zonder quote)