Forum > Algemeen Forum

CD-R's, Buma, Muziekrechten etc.

(591 reacties. Pagina 2 van 60)
Moderator(s): Dré
DjjoostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 16-9-2010
Berichten: 116
10-3-2003 21:40
natuurlijk kun je er mee draaien op een feest.
alleen je moet er dan wel een goede versterker en boxen aan hangen. (ligt eraan wat voor feest het is sad :()
maar dit is wel een mooi setje om mee te draaien happy :)

ik draai zelf ook met cd spelers, en dat gaar prima.
lekker goedkoop cdtje branden.
maar als je op feesten draait zou ik toch niet met gekopieerde cd's draaien. want dan kun je nog wel een boete krijgen.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 29-4-2024
Berichten: 9469
10-3-2003 21:40

DJ TranceParance schreef:

Tip:
Zorg dat je een koffer met gekopierde cd's hebt en een koffer met originele cd's.
Komt die Buma/Stemra eraan leg je je koffer met gekopierde cd's snel weg, moet je wel ff een goed plekje voor zoeken, bijvoorbeeld in een geheime plaats in je meubel.
Zijn ze weer weg... koffertje tevoorschijn en draaien maar.
Niet zo'n beste tip dus sad :(
Denk je dat die mensen achterlijk zijn of zo?
Als zij zich kenbaar aan je maken hebben ze al lang je een half uur geobserveerd.
Ze komen ook niet met een aktetasje, voor het geval dat je dacht dat je ze wel even kon herkennen.
Meestal hebben ze al beeldopname's van je gemaakt voor de bewijsvoering, of platen aangevraagt laugh :D
zodat ze precies kunnen lijken wat je legaal in huis heb.

Het kan ook gebeuren dat je weken later een aanslag voor het avondje in je bus vind.

Als ze je op de avond zelf "pakken" krijg je de kans om aan te tonen dat je alles legaal in huis hebt.
Er word een lijst gemaakt van alle nummers die je gebrand of op je harde schijf bij je hebt.
En dan krijg je een paar dagen of een week om de orginelen te komen laten zien.
Soms nemen ze alles meteen in beslag.
Nou, daar sta je dan........ laugh :D Zonder muziek.

Koop nou maar gewoon alles orgineel, dan heb je ook geen gezeur.
De boete's liegen er niet om en betekenen meestal dat je kunt stopppen met je drive in want je moet alles verkopen om genoeg geld bij elkaar te kunnen krijgen om de boete te betalen.sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RobbertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-1-2003
Laatste: 15-11-2008
Berichten: 109
10-3-2003 22:21
je mag toch wel met gekopieerde cd's draaien als je de originele hebt? want als ik originele koop maak ik er meestal een kopietje van zodat ik de originele niet al te veel beschadig, t'is al vaker gebeurd dat ik door middel van te veel krassen op een cd de cd letterlijk weg kon gooien. of stel je voor dat er een mapje originele cd's gejat word, je hebt altijd van die figuren op feestjes rondhangen....
pfff had ik maar een geldboom in men tuin staan.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 29-4-2024
Berichten: 9469
10-3-2003 22:45

robbert schreef:

je mag toch wel met gekopieerde cd's draaien als je de originele hebt?
Dat staat er toch ook, als je het orgineel niet bij je hebt, moet je ze op een later tijstip kunnen tonen......LEEEEZE!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DdoumaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2003
Laatste: 13-8-2008
Berichten: 10
11-3-2003 08:58
Mijn mening op dit topic is:

Vaak zie je dj's die heel veel investeren in audio & licht apparatuur, maar minder in cd's.
Dan kun je beter een lampje nie kopen en voor dat geld bv 8 cd's.

Bij een profesionele dj, hoord naar mijn mening, legale cd's.
Je bent gewoon een rund als je met illegale cd's op een feest stunt :P.

Op kleine feesten, bv bij vrienden, neem ik aan dat je wel eens wat illegale cd's (mp3's) bij je hebt.
Maar bij feesten zo boven de 50 man, zou ik toch gekochte cd's gebruiken.
Een ongelukje zit in een hoekje ;), iemand hoeft je maar aan te scheiten (als ik het zo ff mag noemen), en dan hang je :(
StefanBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 24-1-2005
Berichten: 46
11-3-2003 09:23
Behalve dat, als proffesionele DJ mag je wel aannemen dat je geld verdient voor het draaien. Oftewel, je verdient geld door middelen die anderen hebben gemaakt.

Dan mogen CD's wel onmenselijk duur zijn, maar je bent het als een drive-in gewoon verplicht. Anders ben je niets anders dan een gewone dief
De dag dat ik stop met LJ'en is de dag dat ik sterf. Oorspronkelijk geplaatst door Dre: Stuur me een postduif (heb ik ook wat te eten).
DdoumaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2003
Laatste: 13-8-2008
Berichten: 10
11-3-2003 09:25
Das waar, en als iedereen een dief is, verdient de cd industrie niks, dus moeten ze per cd meer gaan vragen om te compenseren :).
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
11-3-2003 13:00
ik vind het nadeel van gekochte cd's: als je een paar cd's koopt heb je al gouw veel leuke nummers.maar als iemand wat aanvraagd dan heb je dat vaak niet
schnappi???
StefanBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 24-1-2005
Berichten: 46
11-3-2003 13:21
Dan moet je gewoon zorgen dat je alles heb. als je gewoon zorgt dat je van bepaalde tijd tot nu zo'n beetje alles heb en daarna gewoon 1 keer per maand de nieuwste hits erbij koopt, dan valt het nog redelijk mee met prijs.

Weet je wat ik jammer vind van illegale cd's? De boete die je oploopt als je betrapt wordt, slechte naam voor drive-in en als je dus pech heb dat je in 1 keer zonder muziek staat.

Maak je echt geen goede reclame mee wink ;)

Maargoed, het is je eigen keuze, maar ga niet achteraf lopen klagen als het misgaat. sad :(

Eventjes een leuke edit erbij

Stel je voor, je heb een idee voor leuke remix. Je heb echter zangers voor nodig, paar mensen die toetsen kunnen spelen etc. etc. en je betaald ofc. voor alle rechten.

Het heeft je handen vol geld gekost en het is af. vervolgens blijkt dat alle drive-ins gewoon je remix ergens van internet gedownload heeft. (misschien hebben 5 mensen hem gekocht.) Voel je je dan niet onmenselijk in de zeik genomen omdat andere mensen een beetje geld lopen te verdienen in iets waar jij bakken vol met geld, bloed, zweet en tranen in heb zitten investeren?

Mijn persoonlijke mening (zal vast niet echt op prijs gesteld worden) is dat als je illegale muziek gebruikt om dat je maar heel snel een andere hobby moet gaan zoeken en dat je het DJ'en niet waard bent.

Klinkt misschien heel lullig, maar het is de waarheid in mijn ogen.
De dag dat ik stop met LJ'en is de dag dat ik sterf. Oorspronkelijk geplaatst door Dre: Stuur me een postduif (heb ik ook wat te eten).
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
11-3-2003 20:50
Wat je daar zegt is natuurlijk allemaal waar, maar dat is nog geen excuus om de cd's (en vinyl ook!) zo DUUR te maken.

Je moet er maar even bij stilstaan: hoeveel denk je dat een artiest verdient aan een verkochte cd (of plaat)? Als je bedenkt dat er veel geld gaat naar publiciteit, studio, ... (om over de uitgevers maar te zwijgen!), dan kun je hieruit opmaken dat het niet de artiest(en) zijn die de muziek duur maken.

Slechts enkelen kunnen leven van de muziekverkoop alleen; het meeste geld verdienen de muziekanten aan optredens en tournees.

De prijs van cd's (en vinyl) wordt kunstmatig hoog gehouden. Doe de prijs zakken en de piraterij zal gegarandeerd verminderen. (Een geperste cd heeft voor de meesten onder ons een meerwaarde tegenover van illigaal geschreven of gekopieërde cd's) Helaas houden de platenbazen met dikke sigaar het been stijf. Volgens mij zal er in de toekomst niet zoveel veranderen, behalve dat er heel misschien voor vinyl in de huiskamer een comeback komt. Misschien ook niet; platen nemen nogal veel plaats in beslag.

Wat een muzikant verdient aan een verkochte cd ligt zelden boven de 30 percent. Reken zelf maar uit hoeveel de uitgever in z'n zak stopt.

Verder ben ik het met je eens wat betreft piraterij, doch ik vind dat een liedje downloaden voor eigen (huiskamer-) gebruik moet kunnen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)