Forum > Algemeen Forum

Drive-in show websites

(630 reacties. Pagina 60 van 64)
Moderator(s): Dré
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
12-8-2013 13:38
Valt mee... dacht serieus ouder, al staat op dezelfde pagina dat de ontwikkeling al in 2006 begonnen is, met eerste beta uit 2008.

Magoed, enige reden om nog wat rekening te houden met IE8 is omdat het de laatste versie van IE is die Windows XP kan draaien en er stiekem nog vrij veel pc's met WinXP in omloop zijn. Aan de andere kant, die pc's kunnen wel weer de laatste versies van Chome en FF draaien.

Volgens mij ondersteunen sites als Facebook en Google toestanden ed ook officieel geen IE8 meer, en jQuery 2 ook al niet meer. (reden om nog even 1.x te blijven gebruiken)

En dan heb je nog bedrijven die IE6 gebruiken ivm allerlei interne toestanden die nog ActiveX dingetjes nodig hebben om te draaien ... aiaiai
vaj-ta-lie-tie
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
12-8-2013 15:23

Roeltje schreef:

Magoed, enige reden om nog wat rekening te houden met IE8 is omdat het de laatste versie van IE is die Windows XP kan draaien en er stiekem nog vrij veel pc's met WinXP in omloop zijn. Aan de andere kant, die pc's kunnen wel weer de laatste versies van Chome en FF draaien.
Nou ja, als ik mijn statistieken bekijk blijkt dat zo'n 20 a 25% van de IE bezoekers IE8 gebruikt... is toch een aantal om rekening mee te houden dus. Ik heb zelfs meer IE8 bezoekers dan IE9 maar dat komt waarschijnlijk omdat IE zichzelf vanaf versie 9 automatisch update.

Maar goed, zoals ik al zei heb ik met IE8 nooit problemen gehad, die geeft websites gewoon weer zoals het bedoeld is. IE7 daarentegen is een heel ander verhaal shut up :X En ik krijg nog wel enkele IE7 gebruikers per maand op mijn sites. Niet veel, maar iedere bezoeker is een potentiele klant natuurlijk en daarom zorg ik er ten minste voor dat een site fatsoenlijk bruikbaar is in IE7.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
12-8-2013 16:14

YourLiVe schreef:

Nou ja, als ik mijn statistieken bekijk blijkt dat zo'n 20 a 25% van de IE bezoekers IE8 gebruikt... is toch een aantal om rekening mee te houden dus.
Ik kom op 6,5% van het totale aantal gebruikers voor de webshop en 6,22% voor het forum.
Ik heb zelfs meer IE8 bezoekers dan IE9 maar dat komt waarschijnlijk omdat IE zichzelf vanaf versie 9 automatisch update.
Same here. Van de IE gebruikers is echter wel de bulk versie 10 (13,5% van totale aantal gebruikers).

Ikzelf vind dat IE8 gebruikers nog niet in de steek gelaten kunnen worden. Bij IE7 (0,6%) doe ik zelfs nog behoorlijke moeite. IE6 (<0,1%) ben ik mee opgehouden en controleer ik hooguit nog of het bruikbaar is.

Er draaien nog ERG veel computers op XP, met name in bedrijfsnetwerken (en terecht; het is een compact en stabiel OS). XP is trouwens nog geen 12 jaar oud (en niet 13 zoals eerder gezegd). Support is verlengd tot april 2014 (en ik snap best waarom, schrijvend op m'n XP machine). Zojuist nog even Facebook geprobeerd (m'n dagelijkse browser is namelijk Chrome sinds ik schijtziek werd van het feit dat Firefox zichzelf transformeerde naar een stuk bloatware) in IE8. Werkt prima, geen meldingen.
[edit]Net even geswitched van IE naar Chrome (om verder te typen) en hoppa, IE8 vast. Aah wel, control alt del.[/edit]

Ik heb met elke IE versie t/m 8 problemen gehad. Sinds versie 9 kan ik CSS gebruiken die het, al dan niet lichtelijk herschreven, doet in alle "major browsers". Voor 8 en lager heb ik hacks nodig.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
12-8-2013 17:15

Dré schreef:

Ik kom op 6,5% van het totale aantal gebruikers voor de webshop en 6,22% voor het forum.
Dat klopt ongeveer wel met mijn cijfers, zo'n 6,5% van het totaal aantal bezoekers
Ikzelf vind dat IE8 gebruikers nog niet in de steek gelaten kunnen worden. Bij IE7 (0,6%) doe ik zelfs nog behoorlijke moeite.
Daar ben ik het dus mee eens.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
12-8-2013 19:34
In de steek is groot woord, IE7 en ouder doen we niks meer voor (kan ook niet echt, compatibilty mode gaat niet zover terug meen ik).
IE8 zorgen voor een goede werking, zodat je nog bv aankopen kan doen in een shop. Maar dingen als ronde knoppen, schaduwen, transparante dingen enzo, daar gaan we geen oplossing voor maken zodat het er hetzelfde uitziet in IE8. Dan maar vierkante knoppen/elementen en geen schaduwen en een volle kleur ipv transparant.

Ondersteuning voor XP klinkt als meer dan dat het is. Gaten worden nog gedicht, maar meer ook niet. Bij Microsoft zelf vinden ze dat je ondertussen ook wel verder mag naar 7 of 8.

Gewoon iedereen over op Linux ;p
vaj-ta-lie-tie
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
12-8-2013 20:45
Compatibility mode in IE laat zien hoe de site er in IE7 uit ziet, maar er zijn ook diverse oplossingen om te zien hoe je website er in een andere browser uitziet natuurlijk.

IETester bijvoorbeeld is een gratis stukje software waarmee je kunt zien hoe je website eruit ziet in alle versies van internet explorer, tot versie 5.5 zelfs.

En inderdaad, ik ga ook niet allerlei kunstgrepen uitvoeren om ronde hoeken of schaduwen in IE8 na te bootsen. Maar dat zijn meestal puur design dingen, die niet van belang zijn voor het juist functioneren van een website (en de gebruikservaring dus amper beinvloeden).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
ThomasdjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2009
Laatste: 28-9-2016
Berichten: 12
2-10-2014 01:35
Hallo,
Recentelijk hebben wij een nieuwe website gelanceerd.
Mochten er mensen zijn die even tijd hebben om er een blik op te werpen en hun mening te geven, dan zal ik deze erg dankbaar zijn happy :)
www.kemusic.nl

Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
2-10-2014 02:34
Mijn eerste indruk?

Wat voor functie heeft de eerste foto?
kemusic.nl/files/6314/0731/2279/slide8.jpg

Info
Heel veel tekst, waarom is het allemaal echt boeiend om te weten?
Waarom al die voorwaarden als ik gewoon info wil, zet die voorwaarden in een apart bestand.
Waarom de links bij info

Impressions
Zou nog eens goed de foto's doorspitten, heel veel foto's geven niet echt duidelijk een sfeer weer of hebben ook maar iets met drive in shows te maken.
Zoals: kemusic.nl/impressies/high-tea/
kemusic.nl/impressies/seizoensstart-zvv-de-hoven/
kemusic.nl/impressies/gala-anne-flokstraschool/
Probeer ook eens foto's te maken zonder flits, geven je lichtshow beter weer.

tarieven
Prijzen in of ex btw?

Over ons
Ik had verwacht iets van de drive in show te weten te komen. Niet wat voor hobbies jullie hebben of wat voor studie jullie doen.

Contact
Proberen zo snel mogelijk contact op te nemen? Waarom proberen, je neemt toch zo snel mogelijk contact op?
Waarom is de naam van de afzender verplicht? Werkt drempel verhogend.
Als ik het formulier leeg verstuur krijg ik:
Please correct the following errors:
Complete required fields *
You must enter a valid email address.
Dus eigenlijk is de naam en tekst niet verplicht? Waarom is de tekst in het engels?
BTW nummer klopt niet hoort nog NL voor.
Rekeningnummer is geen IBAN

Succes!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
2-10-2014 11:01
Phoe Bart, jij bent wel heel erg streng... wel een aantal goede punten overigens, maar je moet natuurlijk wel een beetje rekening houden met het niveau waar zij op bezig zijn en het soort feestjes waar ze zich op richten.

In dat kader vind ik het eigenlijk best een aardige website. Ik vind alle info die ik wil weten; foto's (al zijn die inderdaad niet erg sfeervol), prijzen (inderdaad even vermelden of ze in of ex btw zijn), wie er achter het bedrijf zitten, contactgegevens...

Verder ben ik het wel met Bart eens dat de links niet onder info horen, de annuleringsvoorwaarden vind ik daar wel op zijn plek. Als er nou nog meer voorwaarden zouden zijn zou ik ze in een apart document stoppen, maar als dit het enige is vind ik dat wat overdreven.

Ik zou je overigens wel aanraden de voorwaarden wat uit te breiden, anders kom je gegarandeerd nog eens in een situatie waar je zelf je drankjes moet betalen, al je spullen 2 verdiepingen omhoog mag sjouwen, buiten komt te staan zonder overkapping enzovoorts.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
ThomasdjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2009
Laatste: 28-9-2016
Berichten: 12
12-10-2014 13:19
Allereerst bedankt voor jullie moeite en excuses voor mijn late reactie!

@dj-bart

De eerste foto, tsjaa.. Dansende mensen is altijd goed leek me (is niet de eerste trouwens, foto's gaan in willekeurige volgorde).
Info, daar heb je absoluut gelijk in, ik ga de teksten maar eens goed nalopen.

Foto's heb je ook gelijk in, probleem is dat we op de echte sfeervolle momenten vaak druk bezig zijn en niet de tijd hebben om even de zaal in te lopen voor foto's. Wel willen we de komende paar feesten dat meer gaan proberen en ook een goede camera meenemen. Wel hebben we er ook wat materiaal van feesten waar we vooral achtergrondmuziek gedaan hebben tussen staan omdat we willen laten zien dat we dat ook doen.

Prijzen zijn incl. BTW, staat er bovenaan wel bij maar ik zal het nog duidelijk bij de prijzen zelf erbij zetten.
De over-ons pagina, wij hebben gemerkt dat mensen het vaak toch wel fijn vinden om een beetje te weten met wie ze te maken hebben. Vandaar dat wij daar een kort verhaaltje over onszelf hebben gezet.

Contactpagina, die zin is slecht geformuleerd inderdaad. Naam meesturen vind ik toch wel fijn, kan me ook niet voorstellen dat daardoor de drempel om contact op te nemen veel hoger komt te liggen. Telefoonnummer hebben we met dat in het achterhoofd niet verplicht gemaakt.
Die check op het formulier laat alleen de eerste foutmelding zien zie ik, de rest is ook verplicht. Formulier is een standaardding van het achterliggende CMS, ga ik zelf nog wel een keer wat moois voor schrijven want dit is niet ideaal inderdaad.
BTW en rekeningnummer heb je helemaal gelijk in, ga ik aanpassen!
Bedankt voor je hulp en scherpe oog!

@YourLive

Ik ga inderdaad maar eens een documentje met voorwaarden opstellen, kan een hoop nare situaties voorkomen!
Ook jij bedankt voor de input!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)