Forum > Algemeen Forum

Drive-in show websites

(630 reacties. Pagina 3 van 64)
Moderator(s): Dré
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
9-11-2009 18:50

Tom schreef:

Daniel-sound schreef:

aan geluid denk uit het hoofd, dan gaan er bij mij 3 kistjes mee,
En dan nog een kist voor een DJ set..
That's it..

En als je nou te lui bent om 4 kisten de trap op te beuren ;-))
Die stuk voor stuk minder dan 30 kilo wegen..
En waar komt dan geluid uit?
En licht?
Jaja, 4 kistjes is zonder speakers ja.. ( komen dus nog 4/6 subs en 2 toppen bij dan.. en evt. 2/4 midjes )
Maar dat is niet de moeite die het maakt, dit is vrijwel allemaal onder de 30 kilo..
Voor een kleine show heb ik trouwens nog minder kistjes nodig ;-))
Want dan gebruik ik óf 2 actieve toppies, of maar 1 versterkerrack ( ipv de 2 die hier geschetst zijn )
En ik zei ookal, dit is puur geluid..

Licht is wat meer inderdaad..
Maar alsnog maak ik dan van een trap niet zon probleem..
30 kilo gaat prima... en zoals Andy als zei, anders krimp je je show iets in..

En natuurlijk, als ik ook een aantal jaren ouder word zal het me vast meer gaan intresseren..
Maar voor nu? Het gaat prima zo hoor..

Edit: moet ook zeggen dat dat meubel er niet rug-vriendelijk uit ziet ;-))
If it ain't Dutch it ain't much...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-5-2024
Berichten: 9469
9-11-2009 21:59

Daniel-sound schreef:

Edit: moet ook zeggen dat dat meubel er niet rug-vriendelijk uit ziet ;-))
Daar is wel over nagedacht hoor wink ;)
Ik ben ook al sinds kort 50+ laugh :D

4 Meubel-delen zijn 55 breed en 60 diep,
2 delen zijn 45 breed en 60 diep.
Hoogte is 115. Heel handzaam dus op een trap.
Er zit een handvat middenvoor, twee in het midden aan de zijkanten en,
nu komt de truuk:
er zit ook nog aan een van de zijkanten een handvat onderaan.
als je heel goed kijkt op de eerder gelinkte foto zie je het onder-handvat aan de rechterkant zitten.

Je kan elk meubel-deel bij een brede trap tussen je in nemen, en als de trap erg smal is,
dan gaat eentje onder en eentje boven.
De bovenste speler houd hem af van de trap, en de onderste tilt het omhoog.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
10-11-2009 20:02
Trappen... leuk... daar komen wij dus niet op :+
Of Hulk Hogan moet helpen met tillen.

Weet eigenlijk niet of we daar iets van in onze voorwaarden hebben staan, anders snel eens toevoegen.
vaj-ta-lie-tie
HewolarStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2009
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 37
10-11-2009 20:27

vanniekerk schreef:

Ook ik heb een nieuwe website en ben eigenlijk benieuwd wat jullie ervan vinden.

De nieuwe site

Ik heb natuurlijk al verschillende meningen gehoord van diverse mensen maar nog eigenlik weinig meningen van mensen die zich bezig houden met dezelfde activiteiten.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Jan
om even weer back on topic te komen wink ;)

Ik vind de kleurstelling van de site erg mooi. Alleen deel ik de mening dat ik de header te groot vind. Je moet nu bijna altijd scrollen om bij de informatie te komen.

maar nogmaals de kleurstelling in combinatie met de gebruikte foto's vind ik er erg mooi uit zien.
Bliksiekater......
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
10-11-2009 20:37
Kleurstelling is idd lekker fris, ziet hem wel meer.

Header is idd te groot, mensen moeten scrollen, zorg dat je iets hebt waar je mensen heen kan sturen boven de 'vouw' dus het deel wat zichtbaar is als je de pagina opent.
vaj-ta-lie-tie
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 29-4-2024
Berichten: 569
18-11-2009 23:47

vanniekerk schreef:

Ook ik heb een nieuwe website en ben eigenlijk benieuwd wat jullie ervan vinden.

De nieuwe site

Ik heb natuurlijk al verschillende meningen gehoord van diverse mensen maar nog eigenlik weinig meningen van mensen die zich bezig houden met dezelfde activiteiten.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Jan
Kijk even 'veel gestelde vragen' door. Klopt volgens mij iets niet happy :)
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
23-11-2009 17:03
Ik wou het er bij laten want het leek wat uit de hand te lopen, maar ik krijg meer reacties dan ik dacht, dus sta ik open voor discussie.

Het is moeilijk om iets uit te leggen aan mensen die niet openstaan voor je boodschap. (ik bedoel hiermee niet mhsounds dus dit is niet (persoonlijk) naar hem gericht)

Wil je professioneel overkomen probeer je altijd zo goed mogelijk te scoren in wat je doet. Of dit nu een show wegzetten is, of je bedrijf promoten dmv een website. Je geeft de indruk aan de klanten dat je op alle vlakken professioneel met je (hobby)bedrijf bezig bent.
Zelfs als jij je website niet belangrijk vindt, zijn er anderen die dat wél vinden.
Wil je professioneel overkomen heb je ofwel een professionele website, ofwel geen website. Je levert tenslotte geen half werk af toch?

Het is misschien een mentaliteitskwestie. Sommigen zullen er vrede mee nemen als de site voor 50% in orde is.
Een beetje webdesigner weet dat er meerdere browsers zijn. Tegenwoordig beginnen de browsers de standaarden goed over te nemen. Vroeger wou IE al eens moeilijk doen, ondanks je valid code.
Het doel waar naar gestreefd wordt, is dat elke browser elke site op dezelfde manier zal tonen. Om dit resultaat te bereiken moet elke browser jouw code op dezelfde manier interpreteren. De enige manier waarop dit mogelijk is, is dat je je site valid maakt.
Het is mijn inziens dus een win-win situatie om je een weekje toe te leggen savonds op het leren van html. Het is echt geen hoge drempel om de basis (en meer heb je niet nodig) onder de knie te krijgen.

Verder geven jullie commentaar dat zijn site op niet veel trekt, en in plaats van hem te motiveren om er echt een goede site van te maken, raden jullie hem aan om met een programa te werken dat slechte html code genereert.
Ook raden jullie een professioneel en duur pakket aan voor iemand die een eenvoudige basis html site wilt (waar overig niks mis mee is) wat je PERFECT gratis kan maken in zeer goede gratis editors. Dus nee dreamweaver is in deze situatie zijn geld NIET waard.
Dat is toch advies dat kant noch wal raakt. Een gemakkelijkheidshalve oplossing met veel meer beperkingen dan vanaf het begin mooie code te schrijven.

Jullie geloven trouwens toch niet dat deze persoon naar de winkel gaat om dreamweaver te kopen, als fatsoenlijke hosting en een domeinnaam op dit moment niet eens van toepassing is?

Ik ben redelijk teleurgesteld dat mijn goed advies hier afgedaan wordt alsof het slecht advies is onder het mom van "ja maar je ziet het niet dus het maakt niet uit".
Kwa webdesignkennis schat ik de meeste leden hier dan toch net wat lager dan hun licht- en geluidskennis waar ik bij velen van jullie ongetwijfeld wel veel van kan van bijleren.

Zéker een website voor een paar dingetjes te tonen is net heel erg eenvoudig te maken, waarom dat dan niet ineens goed doen?

Tip voor mhsound:
Een complete lay-out kan in dit geval een mooie hoofding zijn met de rest van de site in een bijpassend schema.
Beperk je tot 3 kleuren. Op het net vind je veel tools (google naar color scheme of dergelijke) die je tonen welke kleuren mooi bij elkaar passen.
www.bigsoundsystems.be
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
23-11-2009 17:52
Het doel waar naar gestreefd wordt, is dat elke browser elke site op dezelfde manier zal tonen. Om dit resultaat te bereiken moet elke browser jouw code op dezelfde manier interpreteren. De enige manier waarop dit mogelijk is, is dat je je site valid maakt.
En hier ben ik het niet mee eens. Een valid site word niet per definitie door elke browser hetzelfde weergegeven. Om dit voor elkaar te krijgen zul je je echt diep in de materie moeten verdiepen. En voor sommige websites schiet dat zijn doel voorbij. Voor veel mensen hier is de website een hobby. Deze mensen maken er een website bij en zijn blij als het resultaat er acceptabel uitziet.
Uit jouw post meende ik te lezen dat je alleen een goede website kan bouwen door deze in kladblok of een vergelijkbare editor te bouwen. Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Ik heb mensen goed resultaat zien behalen met wysiwyg editors. Mensen nemen een gratis template, passen deze met de editor aan, en zetten het resultaat online. De code die gegenereerd word is dan misschien niet 100% valid. Maar boeit dat als het resultaat er netjes uitziet?
Ook raden jullie een professioneel en duur pakket aan voor iemand die een eenvoudige basis html site wilt (waar overig niks mis mee is) wat je PERFECT gratis kan maken in zeer goede gratis editors.
Ben ik het helemaal mee eens.
Lost in Music
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
23-11-2009 18:42
Ik bouwde mijn websites altijd in frontpage. Tegenwoordig met dreamweaver, maar ik codeer met de hand en gebruik dreamweaver alleen omdat de verschillende kleurtjes voor verschillende soorten code wel handig zijn... verder zitten er nog een paar handigheidjes in die je in een normale tekst editor niet hebt (bijvoorbeeld een lijst met tekens die je moet gebruiken ter vervanging van het & en euro teken), maar om daar nou honderden euro's voor uit te geven voor 1 website... lijkt me niet.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
23-11-2009 19:35

YourLiVe schreef:

Ik bouwde mijn websites altijd in frontpage. Tegenwoordig met dreamweaver, maar ik codeer met de hand en gebruik dreamweaver alleen omdat de verschillende kleurtjes voor verschillende soorten code wel handig zijn... verder zitten er nog een paar handigheidjes in die je in een normale tekst editor niet hebt (bijvoorbeeld een lijst met tekens die je moet gebruiken ter vervanging van het & en euro teken), maar om daar nou honderden euro's voor uit te geven voor 1 website... lijkt me niet.
Dat kan perfect met bv notepad++, je kan zelfs tal van plugins installeren. Aanrader hoor :-)

Verder ben ik misschien iets te perfectionistisch, maar ik ben van mening dat je toch een beetje het best mogelijke resultaat moet nastreven en ik vind dat drag and drop type html generators niet de properste manier is en dat hier maar blindelings dreamweaver aangeraden wordt.
Nuja, mijn eerste site 10j geleden is ook zo begonnen maar die was dan ook niet commercieel :)
www.bigsoundsystems.be

Terug naar forum Reageer (zonder quote)