Forum > Geluid

Nieuwe 4 kanaals mixer van DATEQ: Vibe

(296 reacties. Pagina 3 van 30)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-3-2005 00:35
Ik val voor lijstjes met specs die waargemaakt kunnen worden door het product.

Stel dat ze beide even goed zijn neem ik de mixer met het langste lijstje aan feature's ook al zal ik de helft nooit gebruiken.
De Ecler heet namelijk een super deluxe X fader die ik nooit zal gebruiken, een switch voor de line faders die op soft en sharp kan.... bij mij zal ie alijd op soft staan, high line igangen... ik gebruik alleen maar de low line, 2 master uitgangen terwijl ik er maar 1 gebruik, instelbare curve's voor de X fader terwijl ik zoals eerder gezegd nooit een X fader gebruik etc etc etc.

Ik wil dus altijd een zo lang mogelijk lijstje op de voorwaarde dat het ook allemaal wel werkt zoals het horen moet want wat niet werkt daar heb je ook geen hol aan.

Ow en ik ben geen 100mm fader liefhebber, ik heb liever 80mm maar die worden niet meer gemaakt dus dan kom je automatisch bij 70mm uit.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-3-2005 09:41

Reind schreef:

Maarja de XTC is ook wel weer een klapje goedkoper en een aantal jaartjes ouder. De XTC bestaat volgens mij ondertussen al een jaar of 8 (als het niet langer is) en is al die tijd zo goed als ongewijzigd gebleven (op de X fader na want die had een dip in het midden tot een aantal jaar terug).
En de 0dB lijn op de kanaalfaders is helemaal naar boven geplaatst. Ik kan met de mijne tot +6 dB.

Verder is de NUO5 inderdaad niet te vergelijken met de XTC: appels met peren qua leeftijd, prijsklasse en opzet. Overigens, als mij iets direct opviel aan de NUO5 waar ik even mee heb mogen klooien op de Dj Expo in Eindhoven, was het de heerlijk muzikale equaliser. Prachtig gewoon, en toch nog steeds alles dicht = alle geluid weg. Tot dan toe was ik tevreden met de eq van mijn XTC, dat is nu wel anders.

Ik ben zeer benieuwd waar Dateq mee gaat komen, want ik zou inmiddels graag een kanaaltje extra hebben.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 13457
14-3-2005 12:19

Reind schreef:

Ik denk niet dat de Dateq 4 kanaals mixer ver van de Nuo af zal zitten qua prijs.
En wat is dan nog de meerwaarde van de dateq ten opzichte van de Nuo.... dat ie 100mm faders heeft mischien maar verder...
100mmm faders??? Volgens intimi zal de "nieuwe dateq" GEEN 100mm faders hebben...

Net even gebeld.

Faders: 60mm lang. 2 aux busjes (geen pre/post schakelaars zoals het nu staat (...)). Geen effectsectie maar wel een filtersectie a-la Xone mixers. Metering (eenvoudig) per kanaal en effect return (naast de standaard VU meters op de output).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-3-2005 12:23
Twee voor de hand liggende vragen waarop je misschien ook iets kunt zeggen:

- Prijsindicatie?
- Releasedatum?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 13457
14-3-2005 12:24
Werknemer van Dateq zou dit topic nog even doorlezen. Wellicht kan hij nog wat toevoegen?

Een sample zal te zien zijn op Frankfurt (maar da's dus nog geen productie exemplaar).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-3-2005 13:40

Dré schreef:

100mmm faders??? Volgens intimi zal de "nieuwe dateq" GEEN 100mm faders hebben...

Net even gebeld.

Faders: 60mm lang.
Ik had er ff een vraagteken achter moeten zetten. En 60mm faders....
2 aux busjes (geen pre/post schakelaars zoals het nu staat (...)).
Missertje, als je al zo lang bezig bent met die mixer dan moet een pre/post schakelaar toch wel aanwezig zijn.
Geen effectsectie maar wel een filtersectie a-la Xone mixers. Metering (eenvoudig) per kanaal en effect return (naast de standaard VU meters op de output).
VU meter per kanaal vind ik wel een goede, dat is iets wat ik ook nog steeds op de de Nuo mis. Het had de mixer namelijk helemaal af gemaakt.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 13457
14-3-2005 14:00
GEEN VU meters per kanaal (maar eenvoudige metering per kanaal (oftewel zo'n ledje... ;-))
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MontoyaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-5-2004
Laatste: 28-4-2009
Berichten: 23
14-3-2005 17:24

Sylvia schreef:

Twee voor de hand liggende vragen waarop je misschien ook iets kunt zeggen:

- Prijsindicatie?
- Releasedatum?
prijs ligt ongeveer rond de 1200 euro

en hij wordt op de frankfurt music messe gereleased
het leven is 1 groot feest je moet alleen zelf de slingers ophangen
MontoyaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-5-2004
Laatste: 28-4-2009
Berichten: 23
15-3-2005 19:41
heb hem vanmiddag gezien ziet er heel goed uit even groot als een xone en een djm de zelfde filterfuncties als een xone ook van die mooie leds er in, dubbele vu meter voor de master en een enkele om je cue en filterunit
af te lezen verder 3xphone 4x line 1 x mic crossfader 60 mm faders toonregeling plus 8 db min 32 db fulterunits 2 stuk kan over de crossfader op 1 kanaal gebruikt worden dus je kan op 1 kanaal meerdere filtereffecten met de crossfader switchen verder kan er als optie 2 zijkanten opgezet worden om hem 19 inch te maken.

dit wordt denk ik een grote concurrent voor de xone 92 en de djm 600 ik kan niet wachten om er mee te draaien .
het leven is 1 groot feest je moet alleen zelf de slingers ophangen
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
15-3-2005 21:50
Zit er toevallig een 'cue/pgm mixing' functie op?
- Praten is een kunst, communiceren een gave -

Terug naar forum Reageer (zonder quote)