Forum > Geluid

Nieuwe 4 kanaals mixer van DATEQ: Vibe

(296 reacties. Pagina 28 van 30)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
18-1-2006 22:34

RiLe schreef:

Kortom; een fout in de productie (of zal het expres zijn gedaan... zou geen reden kunnen verzinnen)
Zijn er trouwens meer mensen die dit opvallen of hebben jullie der geen last mee?
Ik ging er eerlijk gezegd vanuit dat je dit zelf kon instellen in de setup. Was dan ook verbaasd het niet te vinden in de handleiding.

Ja ja, ik weet het, nooit iets zomaar aannemen tenzij het een fooi is...

(Ja, het viel me ook op maar ik vond m'n lijstje richting de importeur al genoeg...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JanboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 8-6-2010
Berichten: 231
18-1-2006 23:40
Gisteren heb ik (na aandringen) de Vibe geprobeerd. Dat van die sterk progressieve curve viel me direct op. Bij de XTC vind ik dit al minder prettig maar de Vibe heeft voor mijn gevoel maar een paar mm waar je de boel mee kunt regelen.

Verder heel erg jammer dat er nu nog geen degelijke en compacte no-nonsense 4-kanaals mixer is... Juist van Dateq zou je verwachten dat ze met zo'n product op de markt komen als opvolger van de XTC. Ik begrijp de internationale overwegingen maar denk dat ze met zo'n degelijke vierkanaler een unieker product neerzetten dan met de Vibe...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
18-1-2006 23:42
Tja, de keuze tussen concurreren met DJM, Xone, NUO en consorten of een kale & degelijke 4-kanaals "Dateq"-ragbak. Ik geloof ook dat er zeker markt is voor een gestripte Vibe.
JanboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 8-6-2010
Berichten: 231
18-1-2006 23:44
Zeker weten, als 'ie zou komen mogen ze mijn bestelling alvast plaatsen happy :)
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
19-1-2006 01:00

Janbo schreef:

Gisteren heb ik (na aandringen) de Vibe geprobeerd. Dat van die sterk progressieve curve viel me direct op. Bij de XTC vind ik dit al minder prettig maar de Vibe heeft voor mijn gevoel maar een paar mm waar je de boel mee kunt regelen.
Hee Jan, alive again? wink ;)

Bij de XTC is de curve inderdaad in de richting van vervelend, maar naar mijn mening NET goed happy :)

Heb al direct bij de ideeen over de Vibe aangegeven dat het ZO zonde is dat er geen no-nonsense 4-kanaals mixer is gekomen na de XTC. Zoals Syl zegt: Gestripte Vibe zou best wel eens een goede zet kunnen zijn. Dateq staat bekend om de oerdegelijkheid en simplicity, niet om de toeters en bellen.
Light Image
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-1-2006 01:18
Ik denk juist dat de markt steeds kleiner word voor een 4 kanaals no nonsens mixer. Tegenwoordig worden er goede effect mixers gemaakt voor alle prijsklasses en een Nuo is wat dat betreft ook ontiegelijk degelijk..... waarom zou men dus een no nonsense mixer aanschaffen terwijl een mixer die wel alles aan boort heeft binnen hetzelfde prijs bereik ligt.

Als je 100 mensen de keuze geeft te kiezen tussen een 4 kanaals effect mixer of een 4 kanaals no nonsense mixer (laten we ze dan beide ook nog is dezelfde looks geven om het niet van uiterlijk af te laten hangen) en aan beiden hangt een vergelijkbaar prijskaartje dan zal 95 man waarschijnlijk de effect mixer pakken omdat je dan een veel completere mixer hebt voor hetzelfde geld, oftewel hij kan meer voor hetzelfde geld.

De markt voor no nonsens mixers is denk ik compleet te verwaarlozen sinds de effect mixers een algemeen begrip zijn geworden in de dj wereld. DJ's worden veeleisender, willen meer en meer en meer.... als je daar als fabrikant zijnde niet in mee gaat gok je op een veeeeeeeel kleinere markt. Daarnaast is niemand verplicht een effecten unit te gebruiken.... op de Nuo zitten ze me absoluut niet in de weg en ik ken ook genoeg mensen die ze amper gebruiken maar toch voor de Nuo hebben gekozen in plaats van een kale mixer.

Daarnaast is de Vibe een filter mixer en dus kies je voor een compleet anders iets dan wanneer je een Nuo aanschaft. Daarnaast zou ik het ook niet slim vinden van Dateq om een 4 kanaals no nonsense mixer op de markt te pleuren terwijl ze zelf de Styx en de Apollo ook in die prijs range hebben zitten, dan word het wel heel erg je eigen markt verzadigen. En daarnaast heeft Ecler nog de Mac serie die dan weer net aan de onderkant van goede 19" mixers zit. Zit je in een piepklein gaatje te vissen met een groot risico naar mijn mening.

Met een filter mixer zouden ze (in theorie) een directe concurtent voor de Xone hebben.... en dat is weer een heel dun bezaaide markt. Zo stom vind ik de zet dus niet.... wat ik wel een beetje minder slim (oppassen wat ik zeg want ze kennen me naam en ik moet er eind van de maand nog langs..... straks staat daar een knokploegje me op te wachten ;-) ) vind is dat men de mixer de markt op heeft gepleurd die niet 100% was. Of ze dat nou wisten of niet... deze fout had men tegen moeten komen tijdens het testen en zoiets als dit kost ze ongelofelijk veel geld want het meeste geld verdien je tegenwoordig vlak na een release want dan is het hot.... en zolang het hot is zit je gebakken maar tegenwoordig is ieder half jaar weer iets anders helemaal HET must have product. De technologie en ontwikkelingen staan namelijk niet stil maar gaan een stuk harder dan 10 jaar geleden in het dj wereldje.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
19-1-2006 10:02
Vraag naar no nonsense tanks zal altijd blijven bestaan, zéker als ze vier kanalen hebben en er Dateq op staat.

Niet iedere dj is een piel-dj, ook al worden effecten en filters steeds meer trend. Als je de redenering omdraait: produceer een basic Dateq mixer van rond de 800 (a 1000) euro, zonder effecten, en maak duidelijk dat al het budget is gestoken in de kwaliteit en degelijkheid waar dateq naam mee heeft gemaakt: gagarandeerd dat die mixer zal lopen als een trein, zeker in de horeca en clubs met vaste installatie.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
19-1-2006 10:15
Zeker als hij past in het gat (fysieke gat in desk) waar eens een DJM-600 zat ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JanboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 8-6-2010
Berichten: 231
19-1-2006 10:50
Het hangt er maar vanaf hoe je naar een markt kijkt. Natuurlijk is de uitstraling van een technologisch hoogstandje van groot belang. Als dit dan ook nog is ontwikkeld door topDJ’s, zullen velen zeggen ‘die wil ik hebben’.
Men vergeet dan alleen dat de wereld voor minder dan 5% bestaat uit top DJ’s, technici en recensenten wink ;) die er ontzettend veel vanaf weten. De 95% rest van de wereld bestaat uit amateurs en (semi)professionals. Waarom moeten de eisen en vaardigheden van een paar bepalen wat er wordt ontwikkeld? Heimelijk weet ik het antwoord wel: groei en marketing…

Ook in andere markten zie je hetzelfde verschijnsel, kijk eens naar hometheater. Vraag een freak wat er op een apparaat moet zitten en je krijgt een enorme waslijst aan nieuwste technieken. Echter 90% van de huishoudens heeft niet eens surround speakers staan en heeft dus NIETS aan al die techniek. De grote verkoopcijfers komen van die 90% en niet van de kleine groep freaks.
Nu zitten al die technieken niet in de weg voor normaal gebruik, maar het kost wel ontwikkelingsgeld dat velen naar mijn mening liever in een stukje kwaliteit en degelijkheid zien zitten dan in grappen en grollen. En dat was nou juist hetgene waarmee Dateq zich onderscheidde. Bovendien heb je daarmee keuze; wil je de laatste snufjes? Kies een Nuo of Numark afhankelijk van je budget. Wil je degelijk zonder toeters en bellen: Dateq.

Terug naar die mixer. Waarom willen we effecten en grappen? Omdat het publiek hierom vraagt? Omdat de horeca erom vraagt? Omdat het zo handig en overzichtelijk is? Omdat het zo makkelijk verhuurt? Ik geloof er niets van. Wat betreft die laatste groep: als ik iets meegeef aan een huurder, moet dit simpel zijn en foolproof. De Vibe voldoet daar volstrekt niet aan waar je andere Dateq's met een gerust hart mee kunt geven.

De XTC heeft vaak net een kanaaltje tekort en aangezien ik mijn 19” mixer veelal weer net te groot/lomp vind zou ik een gretig afnemer zijn van zo’n gestripte Vibe (mits die schuif normaal werkt). Ik denk dat er met mij meer zijn die er zo over denken. Maar misschien moet ik toch eens kijken naar de Nuo4???
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
19-1-2006 11:06
1 x bewerkt. Laatst door Big bang op 19-1-2006 11:13
Misschien moet je wat dat betreft eens kijken naar de MAC 40v, ook 19" en dus wel breed, maar daarentegen is hij niet erg hoog. Maargoed, over de MAC's / Nuo's lopen al andere topics.
It's time to play the music, It's time to light the lights..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)