Forum > Geluid

Nieuwe 4 kanaals mixer van DATEQ: Vibe

(296 reacties. Pagina 26 van 30)
Moderator(s): Dré
DjpieterlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 10-4-2009
Berichten: 91
4-11-2005 07:15
Oow OK, ik dacht dat jij hem ook had.
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
4-11-2005 08:27
wat een bagger mixer zeg sad :(
ik had van de verhalen en plaatjes enz best hoge verwachtingen van de vibe tot er maandag een naar een klant ging.. zelfde klant belde smiddags op dat ie niks deed
vibe is dinsdag terug gekomen, mixer werkte perfect op een brom in de koptelefoon na(klant kreeg hem niet aan de praat.. te ingewikkeld?.. klant niet zo handig??..)

zelf ook uurtje met de mixer staan pielen/ testen ed.
zodra je de filters gebruikt word het geluid(goed hoorbaar) zachter, effect gedeelte is zinloze toevoeging in mijn ogen
mixer word er erg druk/onoverzichtelijk door en 80% gebruikt het niet
erg jammer dat ie niet de overzichtelijkheid/dummy proof heid van de andere dateq mixers heeft
mixer krijgt een 5 van mij....

dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-11-2005 08:56
De Vibe heeft natuurlijk wél een stuk meer functies en mogelijkheden dan de gemiddelde basic Dateqs. En hoewel ik erg veel hield van basic, snap ik heel goed dat Dateq een mixer in de markt zet die qua mogelijkheden kan concurreren met de DJM, NUO en X:one mixers in dit prijssegment.

Meer functies betekent wel dat de gebruiker zich wat meer zal moeten verdiepen in de werking ervan. In tegenstelling tot wat een hoop anderen aangeven, had ik bijvoorbeeld de DJM-600 ook niet in één keer door.

De Vibe is in die zin wel degelijk dummy-proof, dat de basics gewoon werken zoals die van iedere andere mixer. Een dummy kan er dus gewoon mee draaien, maar dan zonder alle extra mogelijkheden (die een dummy bij een DJM bijvoorbeeld ook niet zal gebruiken).

Maar, eerlijk is eerlijk: de NUO 5 had ik na een half uurtje pielen wel aardig door, en met de Vibe had ik ook meer moeite, als dummy op filter- en effectengebied.
DjpieterlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 10-4-2009
Berichten: 91
4-11-2005 10:27
Maximaal benutten betekent het moeten hebben van een inleesvermogen. Neemt niet weg dat de belangrijkste toevoeging (tov de rest van de Dateq's) de filterbanken zijn. En als dat niet goed werkt heeft het 0,0 toegevoegde waarde in mijn ogen (je kunt het toch niet goed gebruiken). Neemt niet weg dat als het wel werkt het een dijk van een mixer is. De vraag is alleen hoe lang die ontwikkeling gaat werken. Mijn Nuo staat dinsdag in ieder geval bij mijn CDJ's en SL's.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-11-2005 13:58

djmouse schreef:

wat een bagger mixer zeg sad :(
Gebaseerd op dat uurtje spelen van jou zonder dat je alle mogelijke user errors uit hebt weten te sluiten.... knap.

Daarnaast hebben we het over een eerste serie, de nuo had ook last van lekkende kanaal faders bij het gebruik van effecten, los latende belettering op de deckplate en een a symetrische high/low line verdeling die erg onhandig was. Inmiddels is dat allemaal opgelost maar dat heeft wel een behoorlijke tijd geduurt.

Ik zou dus als Dateq eigenaar niet meteen uit mijn vel springen maar contact op nemen met Dateq en ze daar de keuze geven om het te fixen. Doen ze dat niet.... dan hangen we het dus gewoon aan de grote klok en zullen ze vroeg of laat wel moeten.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DjpieterlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 10-4-2009
Berichten: 91
4-11-2005 14:06

Reind schreef:

Ik zou dus als Dateq eigenaar niet meteen uit mijn vel springen maar contact op nemen met Dateq en ze daar de keuze geven om het te fixen. Doen ze dat niet.... dan hangen we het dus gewoon aan de grote klok en zullen ze vroeg of laat wel moeten.
Dat is idd wat ik heb gedaan. En nadat bleek dat er op korte termijn geen vordering in zou zitten heb ik besloten te wisselen (ik kreeg een week de tijd om te beslissen wat ik deed zonder retour probelemen).
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-11-2005 14:31
Hmmmmm dat scheelt mij alweer werk, ik hoef de mixer dus voorlopig niet te reviewen. ;-)

Ik snap alleen niet dat dateq Vibe zo op de markt heeft gegooid, je merkt een fout in de filters als een beetje persoon met kennis van zaken namelijk wel op en kennis van zaken hebben ze toch heus wel bij Dateq.

In dat geval zou het dus uitkomen op een lompe onbenullige fout en dan van je klanten verwachten dat ze dat ook zijn en maar met de vingers gekruist zitten en hopen dat men het niet op merkt.........
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-11-2005 15:27
Ik zou dan toch éérst de Vibe reviewen en pas daarna zulke "harde" conclusies trekken. Nu baseer je je immers ook slechts op wat je hier leest wink ;) .
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
4-11-2005 16:26

Reind schreef:

Hmmmmm dat scheelt mij alweer werk, ik hoef de mixer dus voorlopig niet te reviewen. ;-)
[offtopic] weet je wat je wel moet reviewen? De cdx van Numark of blijft dat bij dreigen? wink ;) [/offtopic]
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
5-11-2005 11:37
Die CDX staat volgens mij al mooi wat weekjes bij Reind. Hij wordt (wellicht) weer opgehaald als de review klaar is en gepubliceerd is. Tja... Dan zou ik ook HEEL rustig aandoen bij het schrijven van de review... laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)