Forum > Muziek

set voorbereiden

(34 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 12-4-2024
Berichten: 1207
25-10-2004 08:27
Nog niet zo veel ervaring Sjapper?
Ik ben het met Tom eens.
Met een publiek van 50 man wordt het ineens stukken intiemer dan 500.
Als er een aantal niet dansen bij een publiek van 50 man valt dat meteen op. Bij 500 is er altijd wel het overgrote deel wat aan het dansen is.
Met een publiek van 50 man wordt het gewoon een stuk persoonlijker, meer het huiskamer sfeertje.
Darth Crossfader
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 9469
25-10-2004 09:24
Ervaring.....tja sneaky :V

Als er één persoon in 50 man je een klote dj vind, vinden al gauw tien anderen dat ook, en ben je al 25% van je zaal "kwijt"

Als één op 500 je een klote dj vind, en tien mee naar buiten neemt, is er niets aan de hand laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
25-10-2004 12:33

DJ.T schreef:

Nog niet zo veel ervaring Sjapper?
Mwah, valt wel mee hoor... sneaky :V Ik loop ook wel wat jaartjes mee. En aan de foto op je site te zien ook wel wat ouder razz :p wink ;) laugh :D (geintje!)
Maar ik vroeg om wat meer uitleg omdat ik de druk tijdens 500 man als veel groter ervaar dan bij 50! wink ;)
Beauty hides in the deep
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
25-10-2004 12:59

Sjapper schreef:

Maar ik vroeg om wat meer uitleg omdat ik de druk tijdens 500 man als veel groter ervaar dan bij 50! wink ;)
Totaal niet nodig! Hoe meer volk, hoe makkelijker het draaien is (zoals al gezegd dus). Hoe meer volk, hoe meer kans dat er mensen tussenzitten die jouw muziek ook graag horen en eenmaal er een aantal mensen aan het dansen gaan, dan volgt de rest wel! Geef mij maar 10000 man ipv 100 man hoor!! Alhoewel ik wss toch ook wel even ga slikken als ik zo'n groep voor mijn neus zie verschijnen laugh :D
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
25-10-2004 13:21
Hoe groter de massa, hoe meer je het idee hebt dat je ze allemaal moet vermaken. Mijn eerste keer in een uitverkocht Tivoli was ook echt verschrikkelijk, dat zullen een stuk of 850 personen zijn geweest. Zo'n berg werkt op mij best imponerend. Maar wat was het een feest!

Tegenwoordig draai ik maandelijks resident in een club waar per avond iets van 200 mensen komen, en die avonden zijn echt een stuk lastiger om te doen. Je moet er veel harder aan trekken om mensen los te krijgen, en je ziet steeds weer dezelfde koppen. Alle anonimiteit, zowel voor het publiek als de dj is weg. En anonimiteit geeft best wel een veilig gevoel.
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
25-10-2004 13:28
Ok duidelijk... Wat ik van die keer nog weet dat ik voor 500 man draaide (top40 overigens), was dat ik veel zenuwachtiger was dan normaal. Ik draai nu meer trance, maar als ik nu voor paar honderd man kom te draaien (of zelfs meer, wat evt. de mogelijkheid is), zou ik niet weten of ik dat wel aan kan (puur qua ervaring op het gebied van beatmixen, aanvoelen van het publiek, opbouwen van een set, enz. Ik heb het alledrie wel, maar ik weet niet of het ook in die mate is dat ik 1000 man kan vermaken!) sad :( Maar goed, nu ben ik ook al weer wat jaartjes ouder, meer ervaren en (wie weet wink ;) ) ook wel wat wijzer! laugh :D
Beauty hides in the deep
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 12-4-2024
Berichten: 1207
25-10-2004 14:43
Sjapper even nieuwsgierig, hoe oud zou je mij schatten?
En hoe oud ben je zelf als ik zo onbeleefd mag zijn?
Maar natuurlijk hoeft leeftijd niets te zeggen over ervaring, net zoals veel ervaring niet hoeft te zeggen dat je goed bezig bent wink ;)
Darth Crossfader
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
25-10-2004 14:56
[off-topic]
Haha, het was maar een geintje joh! niet happen! laugh :D
Ten eerste ben ik het helemaal met je eens dat leeftijd niets over ervaring zegt.
Verder zou het mij ook niks verbazen dat je 10x meer ervaring hebt dan ik! sneaky :V
Ook ben ik het eens met je laatste uitspraak, dat ervaring niks zegt over goed bezig zijn... Dus daar zijn we het helemaal over eens! happy :)
Tja, op die foto schat ik jou 17 jaar oud. Klopt dat een beetje? happy :)
Ik ben 22
[/off-topic]
Beauty hides in the deep
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 12-4-2024
Berichten: 1207
25-10-2004 15:20
Leeftijd klopt als een bus, alleen is de foto al 2 jaar oud wink ;)
En ja ik hap nog al snel happy :)
Maar over je set voorbereiden:
Een playlist maken kun je doen, helemaal voorbereiden van tijdstippen om de volgende plaat er in te gooien niet doen.
Probeer zo veel mogelijk in te spelen op je publiek, dit is lastig maar je leert vanzelf je publiek aan te voelen.
Als je een set voorbereid moet je maar net hopen dat die stijl aanslaat, dan kan je bij de eerste 2 nummers al stoppen als niemand zich vermaakt, immers de rest van je set is ongeveer net zo.
Darth Crossfader
SpilStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2004
Laatste: 11-12-2008
Berichten: 47
25-10-2004 17:02
Hi braz... Kikke hoor, je eerste optreden.. wink ;)

Anyway, set voorbereiden kan een grote hulp zijn voor je. Maar er is natuurlijk verschil tussen een set voorbereiden en een set voorbereiden. Ik ben absoluut geen voorstander van compleet klaargelegde sets afwerken (op volgorde in de tas/koffer) omdat je dan als dj al aangeeft niet in te willen gaan op eventuele wensen van publiek. Da's nog niet het ergste: als je je aan de klaargelegde set houdt betekent het ook dat je je moeilijk aan kan passen...

Eerste paar platen vind ik helemaal niet gek, helemaal als je "onervaren" bent.. Kan juist wat extra zekerheid geven als je weet met welke platen je begint omdat het na de eerste paar platen meestal vanzelf gaat.. Ik pak ook vaak nog een 1e plaat die ik van tevoren al in gedachten had.. Verder bereid ik niets voor aan een set.. Ik pleur altijd mijn tas vol (met meestal de nieuwste platen en een paar oudjes) en dan zie ik het ter plekke wel..

Succes!
*boe*

Terug naar forum Reageer (zonder quote)