Forum > Muziek

Bruiloft

(56 reacties. Pagina 6 van 6)
Moderator(s): Dré
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
11-8-2004 10:17
Met alle partijen moet ik het eens zijn!!
Deze discussie is typerend een onderwerp waar niemand gelijk heeft.
Of om het positiever uit te drukken-niemand heeft ongelijk.
Het is een feit dat er veel toegestoken word of werd!!!
Veelal in de Horeca.
Het is een feit dat het geen nut heeft.
Maar als het geen nut heeft waarom word er dan wat toegestopt!!

Je bent afhankelijk van vele externe omstandigheden.
-Waar speelt het zich af-in het westen is er meer gesjoemel dan in het noorden.
-De mens zelf,hoe steekt deze in elkaar-ikzelf als jid
heb geen problemen om mee te eten met bijv drive-inn.
Als er meerdere DRive-Inns zijn met gelijke kwaliteiten en 1 daarvan stopt mij bijv 100 euro toe dan bel ik deze toch wel echt.
Mijn collega bijv. zal zich daar nooit mee bezighouden.
etc etc
Laten we wel eerlijk zijn-bijna elke ondernemer doet er wel s aan mee.
Zij het dan in verkapte vorm,bij lido ga ik vanaf 2005 als residence/organisator aan de bak.
Afspraak die er bijv is gemaakt-alle boekingen in strandtent met DJ/Muziek zal door of via mij verzorgd worden-van bruiloft tot tranceparty.
Daar zet ik tegenover-een vast bedrag wat lager is dan normaal en vele extra's zoals licht/acts/show.
Dat is ook een vorm van toesteken/toestoppen!!

Maar er zijn vele op deze aardkloot die zich daar niet mee bezighouden,en er niet eens aan willen denken-uit principe bijvoorbeeld!!

Daarom-dit onderwerp kent vele waarheden.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
11-8-2004 10:41
Een drive-in show kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor een verpeste sfeer, tenzij ze expres de boel hebben verziekt (en dat lijkt me ook weer onwaarschijnlijk).

Ik moet de eerste rechtszaak nog zien waar € 10.000 wordt toegewezen aan een bruidspaar omdat de muziek niet leuk was. Kansloos.

Hooguit kan een bruidspaar besluiten de rekening van de drive-in niet te betalen (tip: vooruit laten betalen!)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
11-8-2004 15:32
Ik ben dus niet de enige die er zo over denkt, gelukkig.
Bemiddeling door 'zalen' gebeurd bij mij nooit.
Ik sta wel in vermeld in offertes van een aantal, maar die zullen er zelf niet tussen gaan zitten.
Dit is inderdaad om te zorgen dat zij niet de gebeten hond zijn wanneer iets niet goed verloopt.
Daarnaast wil ik niet dat er anderen tussen zitten om reden van de afspraken.
Ik zorg ervoor dat IK de afspraken met de klant maak, omdat IK die avond voor hen moet maken.
Als er iemand anders zich er mee gaat bemoeien (goed bedoeld) kunnen er altijd verkeerde verwachtingen bij de klant ontstaan.
De diverse boekingskantoren kunnen dat natuurlijk wel, maar met hen zijn dan ook duidelijke afspraken vastgelgd.
Ook bij een bruiloft wordt er een contract opgesteld die aan duidelijkheid voor beide partijen niets te wensen overlaat.

Verder laat ik alle '1e keer klanten' vooruit betalen.
Geen uitzondering!
Nooit gezeik achteraf.
Alles komt goed....
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-8-2004 22:46

Tom schreef:

Tegenwoordig valt het mij op dat steeds minder zaalhouders de bemiddeling doet.
Men weet terdege dat zij, als men bemiddelt,
men ok verantwoordelijk gehouden word,
en zelfs aansprakelijk zijn voor het eindresultaat.
Zolang alles goed gaat; niets verloren, maar ook niet meer resultaat/winst.
Ja, dat klopt, maar het is echter deels waar een zaalhouder is niet verantwoordelijk, zoals ik reeds eerder zij, ik nodig de mensen (aankomend bruidspaar) persoonlijk uit op een bruiloft of andere feestavond (uiteraard na overleg met diegene die je op dat moment ingehuurd hebben). Als het aankomend bruidspaar tevreden is over hoe en wat je doet zijn zij verantwoordelijk omdat ze jou kiezen en dus niet de zaalhouder die jou aanbevolen heeft.
Bovendien kijkt de zaalhouder wel uit dat hij geen namen doorspeeld van onervaren "prutsers" ook al vangt hij riante bemiddelings kosten.

In mijn geval weet de zaalhouder wat ik doe en dat ik de mensen eerst persoonlijk uitnodig om te komen kijken.
Je praat voor menigeen over een behoorlijk kosten plaatje dus naar mijn idee hebben ze het recht om te kunnen kijken waarmee je bezig bent. (zowel als DJ & als Band) Hoe vaak gebeurd het niet dat een bemiddelings buro wat anders stuurd dan jij wenst? Helaas kan ik uit ervaring spreken dat dat maar al te vaak gebeurd. (zelfs met bekende artiesten) En het ergste van alles is je moet minimaal 14 dagen vooruit betalen. Dat zijn pas dompers voor een bruidspaar.

Onlangs nog gehad met Eric Dikeb, belt 2 uur van te voren ik zit nog bij de radio voor een uitzending en kan niet komen. Bemiddelingskantoor regelde meteen Robbie Ronalds.
Het hele dorp hing vol met reclame posters van Eric. Zaal vol, en dat terwijl de bezoekers dachten dat eric kwam. Je geld dat je hiervoor betaald hebt kan je naar fluiten, je kan kiezen of niets of wat anders. In dit geval is er gekozen voor wat anders je kan immers niet na al die reclame aan je publiek verkopen dat je niets hebt. (ook al heb je hier een goede reden voor)

Martin.
kvm entertainment
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
12-8-2004 02:29
Er zijn mooie zwarte lijsten van acts die slecht komen opdagen. Ik meen dat Hazes al jaren op 1 staat, Sugar Lee Hooper op twee en Dikeb heb ik ook al vaker nare dingen over gehoord. Ook de heren top dj's kunnen er wat van, net als de R&B scene.

Overigens is elk contract potdicht. Qua prestatie staat overal de paragraaf: opdrachtgever is bekend met de prestatie van de artiest, etc. En qua afzeggen kan er altijd radio, tv of buitenland aangewend worden.
Evelien051284Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-8-2014
Laatste: 26-8-2014
Berichten: 1
26-8-2014 15:49
idee voor een afsluitingsnummer: Als ik bij jou ben - JURK
FridgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 24-2-2024
Berichten: 138
26-8-2014 16:22
idee voor evelien051284: even kijken hoe oud een topic is, en dan bedenken of het nog zo relevant is er wat bij te posten.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)