Forum > Muziek

Bruiloft

(56 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
AnnickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2004
Laatste: 26-8-2005
Berichten: 5
8-8-2004 09:10
Ik moet donderdag muziek afspelen op een bruiloft. Er wordt niet gedanst er moet dus wat rustige muziek zijn. Hebben jullie wat tips?
b.v.d annick
,,,See and it was born in a cloud with silver lining,,,
Dj some1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2004
Laatste: 8-4-2005
Berichten: 112
8-8-2004 09:50
Ik heb er zelf echt geen idee van wat je op een bruiloft moet draaien. Maar als je het niet weet waarom neem je zo'n klus dan aan? Als je het verpest op een bruiloft! shocked 8O Denk er wel aan dat het voor die mensen maar eenmalig is en heel bijzonder dus dat er niks mag misgaan!
what do you say to the dj?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 9469
8-8-2004 09:53

dj some1 schreef:

Ik heb er zelf echt geen idee van wat je op een bruiloft moet draaien. Maar als je het niet weet waarom neem je zo'n klus dan aan? Als je het verpest op een bruiloft! shocked 8O Denk er wel aan dat het voor die mensen maar eenmalig is en heel bijzonder dus dat er niks mag misgaan!
Voor een beginnende dj zijn dit wijze woorden,
m'n complimenten.

Geachte Annic, een Bruiloft is de meest gevaarlijke avond waar je je aan kunt wagen.
Als je niet precies weet waar je aan begint, kan je enorme blunders maken met verstrekkende gevolgen.
Vergeet niet dat een bruiloft meestal de belangrijkste dag is uit het leven van twee mensen, alles wat er op zo'n dag/avond gebeurd, word in het geheugen gegrift.
Zou jij er verantwoordelijk voor willen zijn, met je onervarenheid, dat ze met een teleurstelling op hun feest terugkijken?

Ben je gekozen uit buddgetaire overweging?
Nou weiger dan maar gewoon de avond, want ze zullen het je uiteindelijk toch aanrekenen dat je onervaren bent. Een drive in welke met de juiste ervaring op een bruiloft verschijnt, kost nou eenmaal wat. Je betaald immers niet alleen voor een paar lampjes en een stel boxen. Je betaald ook voor ervaring en zekerheid.

Enne achtergrond muziek?
Speel jij tussen de optredens van een bandje door of zo?
Wij doen dat ook wel, maar wij maken er juist een feest van, SAMEN met de band!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj some1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2004
Laatste: 8-4-2005
Berichten: 112
8-8-2004 10:00
dankjewel tom ashamed :$ voel me gevleid laugh :D haha
Maar ik vind gewoon dat het niet kan als je om advies moet vragen om te draaien dan zie ik gewoon dat iemand er geen (of niet genoeg) verstand van heeft. shocked 8O Dus moet je (op dat moment) je ECHT niet wagen aan dat soort feestjes.
what do you say to the dj?
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
8-8-2004 12:48

annick schreef:

Hebben jullie wat tips?
Ja dus: niet doen.

En als je het toch gaat doen, waar ik wel bang voor ben, zoek dan bijvoorbeeld eens even op "bruiloft" op dit forum, er zijn al vaker topics over geweest.
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
8-8-2004 13:09
als je toch graag bruiloften wil doen, let dan goed op als je ooit eens een bruiloft hebt, of vraag aan collega drive-ins of je een keer mee mag...

bouw het rustig aan op, begin met de 5, 10 en 12,5 jarige bruiloftfeestjes enzo, om er een beetje in te komen...
(wij hebben a.s. zaterdag weer een 12,5 jarig bruiloftfeestje, zal wel weer gezellig worden wink ;))
Music is what feelings sound like...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
8-8-2004 17:59
Waarom wordt er niet gedanst? En het is helemaal niet gek om aan het bruidspaar te vragen wat ze zelf zo'n beetje in gedachten hebben, wat muziek betreft. Dus: bel ze gewoon.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Friso stubbeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 19-2-2023
Berichten: 131
8-8-2004 21:36
als je donderdag moet draaien, heb je je ook mooi op tijd bedacht dat je niet weet wat je draaien moet! sad :(
Eet nooit gele sneeuw...
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
9-8-2004 00:35
achtergrond muziek??

das wel minder, want dan kun je net zo goed een cd speler op random zetten, en zelf naar huis gaan. Als het rustig moet,

celtic mist
sarah mc lachlan
en die love songs cd 's van tie life mischien,,,,

maar ik denk dat je je eigen er beter niet aan had kunnen wagen als je er niet de juiste ervaring mee had gehad, ashamed :$
Where words fail, music speaks :D
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
9-8-2004 01:38
De gouden bruiloft regels:
* laat je in eerste instantie niet teveel leiden door wat het bruidspaar op voorhand tegen je zegt dat ze graag willen horen. Jij bent ervaren en weet dan dus ook dat er oma's en opa's zijn die andere smaak hebben.
* zorg dat je breed in je muziek zit en ook echt verstand hebt van de verschillende genres zoals country & western, 50's & 60's, evergreens, disco jaren 70 & 80, soul, nederlandstalig en carnavalsmuziek.
* Ken de verschillende dansstijlen. Je moet een Engelse wals, Weense Wals, (heel)veel foxtrot, Tango, 6/8e maatjes etc kunnen draaien.
* begin met draaien voor oud publiek (stijldans, evergreens) en bouw via Disco op naar moderner repertoire en eindig met feest (van Rock & Roll tot Vengaboys)
* Kijk goed naar al je publiek en niet alleen naar de dansvloer. Op sommige muziek zie je mensen aan tafeltjes ook erg genieten.
* Blijf variëren. 4 nummers achter elkaar in hetzelfde genre is zo'n beetje de max
* Ga nooit de klus aan als je niet minimaal 600 cd's gevarieerd repertoire hebt
* Ga nooit de klus aan als je geen zelfvertrouwen hebt en weet wat je gaat doen.
* Ga nooit de klus aan als je niet goed door een microfoon kan praten.

Met een band samen draaien is nog moeilijker. Je moet er samen een feest van maken zondat dat je als DJ qua muziekkeuze of volume de band het gras voor de voeten weg maait. Setlijsten uitwisselen en even praten is belangrijk, maar ervaring is hier nog veel belangrijker.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)