Forum > Muziek

Bruiloft

(56 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-8-2004 20:00

Elcee schreef:

[citaat van lancee schreef:

Tuurlijk moet je in dat boek zitten. Maar bij de grotere zaken cq zalencentra komt het veel vaker voor dat de bedrijfsleider gewoon een salaris heeft en dan helpt die E 50,-. Probeer het maar eens.
Die 50euro is echt niet nodig, een goed verzorgde avond en een leuke babbel (die minstens 50 euro waard is) doet wonderen. Bovendien verdient een goede bedrijfsleider meer dan genoeg.

Martin.

Zie verder verhaal van silvia, volledig mee eens.
kvm entertainment
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 9469
10-8-2004 20:34

Elcee schreef:

Of gaan we het over mixen, etc hebben? Dan daag ik iedere hardstyle pipo uit om 2 handmatig gedrumde disco jaren 70 platen lekker door te mixen.
En dan een uurtje achter elkaar door razz :p
Mij lukt het, de Dj's met alle hardstyl ervaring ook? shocked 8O
Het is heel frustrerend, als je een constante beat gewend bent, en dan een nummer als:
Wanne be startin' something - MJ
te moeten mixen razz :p
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 9469
10-8-2004 20:35

mr_jows schreef:

Jij bent blijkbaar hielenlikker, want jij hebt mijn reacties (Tom begon er ook al over) blijkbaar niet gelezen. Heb keurig uitgelegd waarom ik dat zei! Tom is er ook verder niet meer op ingegaan,
Tom (ikke dus) is er niet meer op ingegaan, omdat jij op een andere planeet zat wink ;) Niet op de "honney-moon"
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
10-8-2004 20:54

sylvia schreef:

Ik vraag mij ook af in hoeverre deze "tip" daadwerkelijk op praktijkervaring is gebaseerd. Aan locatie-eigenaren geef ik standaard mijn visitekaartje aan het einde van de avond, nadat ik ze heb gevraagd of ze tevreden waren, en veelal nadat de eigenaar zelf al om het kaartje heeft gevraagd.

Nog nooit heb ik een eigenaar een deel van mijn gage gegeven, nog nooit hebben ze mij dat voorstel gedaan en nog nooit heb ik van een andere dj iets dergelijks gehoord.

Veel eigenaren zien het doorspelen van het telefoonnummer van een goeie drive-inn als een extra service aan hun klant, daar hoef je ze niet voor te betalen, dat betaalt zichzelf sowieso terug.
Ik heb er met een aantal zalen waar ik die deal had (fl 100,-) erg lang profijt van gehad. Had op een goed moment meer dan de helft van alle shows in twee zalen en ik speelde in het Limburgse waar ik met alle zalen met dezelfde concullega's te maken had. Maar goed, het is maar een tip.
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
10-8-2004 20:56

Tom] schreef:

En dan een uurtje achter elkaar door razz :p
Mij lukt het, de Dj's met alle hardstyl ervaring ook? shocked 8O
Het is heel frustrerend, als je een constante beat gewend bent, en dan een nummer als:
Wanne be startin' something - MJ
te moeten mixen razz :p De ergste twee die ik ken: Upside Down van Diana Ross en You & Me van Spargo.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 9469
10-8-2004 21:05
Wat een leuk toeval,
Spargo heb ik een paar weken geleden nog gemixt, maar ik heb dan wel de 12inch.
Vraag maar aan Ipkiss, die was erbij, ze begonnen te joelen laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
11-8-2004 01:18

Tom schreef:

mr_jows schreef:

Jij bent blijkbaar hielenlikker, want jij hebt mijn reacties (Tom begon er ook al over) blijkbaar niet gelezen. Heb keurig uitgelegd waarom ik dat zei! Tom is er ook verder niet meer op ingegaan,
Tom (ikke dus) is er niet meer op ingegaan, omdat jij op een andere planeet zat wink ;) Niet op de "honney-moon"
Ik zat inderdaad even op de planeet Realiteit ;) Maar genoeg erover nu. Kan toch mijn gelijk niet halen bij drive-inners ;) Ook al zei ik in principe hetzelfde ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
11-8-2004 02:42
Deze aanvulling op het omkoopschandaal in de entertainment-branche is geschreven na het lezen van de tip van Elcee.
Ik ben gelijk aan het typen gegaan, en toen ik daarmee klaar was zag ik pas (met mijn stomme kop) dat er al een aantal gelijkwaardige reacties op geweest waren.

Ik heb mijn visie toch maar laten staan, want ik ben eigenlijk toch wel benieuwd of dat "fooitje" nu daadwerkelijk nut zal hebben.
(voor alle duidelijkheid;IK doe het niet, nooit).

Dame en heren, ik ben benieuwd

Elcee schreef:

Gouden tip. Zoek uit wie de bedrijfsleider is van het zalencentrum, de plek waar je draait. En dan met name degene die bruidsparen rondleidt. Hij krijgt het meest de vraag: weet jij nog een goede DJ of een goed bandje.
Hem bied je dan E 50,- of iets meer per show die hij jou toespeelt. Komt bovenop zijn salaris en is dus een leuk extraatje.
Waarom zou ik een zaaleigenaar (o.i.d.) geld moeten geven?!
Nog nooit gedaan!

Als je goed bent, weten ze je wel te vinden.
Als je niet goed bent, helpt dat "omkopen" ook niet meer na 2 keer.
Hoe betaal je dat dan?
Van jouw "witte" geld...?
Of geef je dat dan "zwart" weer weg...?
Of schrijft die zaaleigenaar dan even een rekeningetje uit voor bewezen diensten?

Er zijn zalen waar ik vaker kom doordat men mij aanbeveeld, maar daar profiteert de uitbater dan toch ook van?(goeie DJ is ook veel omzet)
Daar hoef IK hem toch niet voor te betalen!
In plaats daarvan ben ik nooit te beroerd om eens een kleinigheidje voor de uitbater op te lossen, zoals een lampie vervangen of een dimmertje nakijken ofzo.
Op die manier zeg ik: de ene hand wast de ander, maar om de uitbater €50,- te geven....NEE! (het gaat me ook niet om die 50 euri, maar om het principe)

Als iemand hier anders over denkt mag ik dat graag horen, zowel van jonge als de ietsjepietsje oudere DJ's (tot 50 jaar Tom laugh :D)
Alles komt goed....
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
11-8-2004 03:31
Als je het op de zaaleigenaar richt, dan heeft dat factuurtje een naam: bemiddelingskosten
Als je het op de bedrijfsleider speelt is het zwart, net zoals je bruiloftsgage.

Overigens zitten jouw zaaleigenaren bij bruiloften maar zelden op flinke omzet te wachten. Bijna altijd is de drank afgekocht per persoon en dan is flinke omzet niet de eerste doelstelling!
Dat is natuurlijk anders bij discotheken of clubs, maar daar had ik het niet over.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 9469
11-8-2004 10:02
Tom is geen 50 sad :(
En voelt zich 30 sneaky :V

Maar wat betreft omkopen....
Nooit gedaan, heeft geen nut, en uiteindelijk val je door de mand.
Als je moet omkopen omdat je anders geen werk krijgt, ligt dat eerder aan jouw prestaties, dan aan de verkrijgbaarheid van werk.
Als de klant er ooit achter komt, dan is het foute boel, zowel voor de drive-in, als voor de zaalhouder.
Wel is het heel normaal dat een zaal bemiddelingskosten krijgt vergoed.

Tegenwoordig valt het mij op dat steeds minder zaalhouders de bemiddeling doet.
Men weet terdege dat zij, als men bemiddelt,
men ok verantwoordelijk gehouden word,
en zelfs aansprakelijk zijn voor het eindresultaat.
Zolang alles goed gaat; niets verloren, maar ook niet meer resultaat/winst.

Maar o wee als het fout gaat,
bij een bemiddelde boeking, kan de klant alle onkosten door een wanprestatie van de muziek op de bemiddelaar verhalen, zowel de gage van de drive-in, als de horeca kosten, als transportkosten, enzovoorts.
Als een drive in rechtstreeks geboekt word, door de klant, is de drive-in aansprakelijk.

Steeds meer zaalhouders komen achter deze negatieve construktie voor hun zelf,
omdat er ook steeds meer over-enthousiaste Dj's met iets te weinig ervaring avond aan avond staan te ver******* shut up :X

Enig idee wat de totale kosten van een feestje van een bruiloft zijn?

Reken per persoon (zonder eten) maar rustig op € 25,- en dan is het nog cheap.
Dus als er 150 man op de bruiloft komt, praten we over een rekeningetje van € 3750,-
Transport, taxis trouwauto's, fotograaf, buffet, optredens, enz. alles bij eklaar kost een bruiloft al gauw voor degene die de rekenign moet betalen € 10.000,-
Nou daar steekt jouw gage van pak em beet € 375,- toch wel magertjes tegenaf.
Dat is de reden dat die kroegbaas dat risico ook liever niet meer neemt.

En dat is meteen ook de reden dat je je het niet kan veroorloven te blunderen.
Buiten de emotionele schade die je aanricht, is er ook voor de drive-in een aardig finacieeel risiko als je aansprakelijk word gesteld voor het verpesten van een avond sad :(

En geloof me, het gebeurd.

Dj zoon van 17 tegen pap:
"Pap, ik heb een avondje waar ik € 100,- mee zou verdienen verpest,
die mensen willen nu € 10.000,-, kan jij me ff voorschieten?"
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)