Forum > Muziek

Bruiloft

(56 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
Dj some1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2004
Laatste: 8-4-2005
Berichten: 112
10-8-2004 14:47
leuk zeg handgedrumde platen razz :p dat is echt zooooo erg die zullen namelijk nooit gelijk lopen aangezien niemand op de honderste precies kan drummen!sad :(

gohhh wat gaan we allemaal massaal offtopic
what do you say to the dj?
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 12-4-2024
Berichten: 1207
10-8-2004 14:50
DJ = discjockey, is dat niet gewoon plaatjesdraaier?
Darth Crossfader
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
10-8-2004 14:55
de OP heeft inmiddels z'n info wel, het gaat zwaar offtopic, en er zitten nogal wat (onnodig) agressieve reacties tussen.. lijkt mij tijd voor een stevig slot shut up :X
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-8-2004 15:41
De OP heeft zich niet meer laten horen sind iedereen elkaar hier in de haren vloog. Maar ik moet zeggen dat ik de discussie wel zinvol vind.

Als een club een dj boekt, bijvoorbeeld omdat die dj zich elders heeft bewezen, of een beginnende dj een kans wil geven, dan kan zo'n club-dj gewoon zijn goddelijke gangetje gaan in zijn "eigen" stijl. Als het deugt wat de dj doet, is dat best. Deugt het niet, dan wordt zo iemand toch wel afgestraft door het publiek. (Hoewel sommige dj's zichzelf dan nog steeds geweldig zullen vinden en hoog bij laag blijven volhouden dat de dj goed bezig is en het publiek op het verkeerde feest is beland sad :( . Ook zo wat...)

Een dj die geboekt is voor een bruiloft verprutst het met zo'n attitude niet alleen voor zichzelf, maar ook voor een bruidspaar. En da's knap egocentrisch van de dj en behoorlijk lullig voor mensen die de dag de dag van hun leven zouden moeten hebben.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-8-2004 17:16

sylvia schreef:

De OP heeft zich niet meer laten horen sind iedereen elkaar hier in de haren vloog. Maar ik moet zeggen dat ik de discussie wel zinvol vind.
De discussie is inderdaad zinvol. Bovendien leerzaam voor diegene die wil weten wat er allemaal komt kijken bij een Bruilofts "Disco".

Over stukjes doen nog even het volgende, regelmatig nodig ik van tevoren de mensen uit die een lied willen zingen dat wordt dan live opgenomen / uitgemixt en op cd gebrand. Tijdens de avond wordt het lied dus gewoon
"geplaybackt" je bent er dan zeker van dat het opgevoerde lied goed / duidelijk hoorbaar is. In een live situatie is dit vaak moeilijk daar veel mensen geen microfoon techniek hebben met gevolg dat het lied onverstaanbaar is. 2e voordeel je hebt dan een CD een leuk aandenken voor het bruidspaar.

lancee schreef:

Gouden tip. Zoek uit wie de bedrijfsleider is van het zalencentrum, de plek waar je draait. En dan met name degene die bruidsparen rondleidt. Hij krijgt het meest de vraag: weet jij nog een goede DJ of een goed bandje.
Hem bied je dan E 50,- of iets meer per show die hij jou toespeelt. Komt bovenop zijn salaris en is dus een leuk extraatje.
Het eerste gedeelte ben ik mee eens maar om dan de bedrijfsleider "om te kopen" met 50 euro per optreden is niet nodig. Vaak is het ook nog eens zo dat de bedrijfsleider tevens de eigenaar is en een fooi van 50 euro bovenop zijn salaris is dan een lachertje.

Meeste bedrijven (met zalencentra) werken met een fotoboek daarin staan diverse bands en drive-in shows die daar al eens opgetreden hebben geef dus na afloop van een feest je kaartje (liefst met goede foto) af bij de bedrijfsleider (of diegene die verantwoordelijk is voor het fotoboek)

Silvia schreef:

Een dj die geboekt is voor een bruiloft verprutst het met zo'n attitude niet alleen voor zichzelf, maar ook voor een bruidspaar. En da's knap egocentrisch van de dj en behoorlijk lullig voor mensen die de dag de dag van hun leven zouden moeten hebben.
Dat klopt, iedere bruiloft is toch weer anders dat ligt aan het bruidspaar en aan het publiek. Sommige bruiloften / huwelijks feesten worden gepresenteerd in 3 delig kostuum. Vandaar mijn vorige opmerking dat je voor een gemiddelde bruiloft een Allround DJ / entertainer moet zijn.

Martin.
kvm entertainment
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
10-8-2004 17:52
Mee eens, wat een totale bullshit. Blijf lekker baas op eigen zolderkamer.Prima, toch heb ik video's van feesten, waar ik heb gedraaid waar jij van zult schrikken. Dus prima jongen! Ik blijf wel lekker op mijn zolderkamer! Wat jij wil ;)

Jij bent blijkbaar hielenlikker, want jij hebt mijn reacties (Tom begon er ook al over) blijkbaar niet gelezen. Heb keurig uitgelegd waarom ik dat zei! Tom is er ook verder niet meer op ingegaan, dus mijn ding was duidelijk. Dus eerst lezen voordat je onzin beantwoord. ;)

Overigens prima als je mij voor iets uitmaakt (in dit geval arrogant), maar onderbouw het dan. Dit is echt zo slap.... Omdat Tom het zegt, ben jij het er mee eens (zo komt het iig over).

Onderbouw anders maar is waarom ik arrogant ben wanneer ik zeg dat iemand beter eerst wat ervaring op kan doen en dan pas zo'n klus aanneemt. Wat zeg ik nu anders dan dat Tom zegt? Helemaal niets!

Durf gewoon op een normale manier je mening te ventileren en onderbouw hem ook, dan hoor je mij niet zeiken! De manier zoals jij het doet is beetje kinderachtig...

Maar goed, ik zal er verder niet op ingaan. Back 2 topic! ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
10-8-2004 17:54

sylvia schreef:

mr_jows schreef:

Als ik geboekt wordt dan word ik geboekt voor mijn style, dan ga ik daar niet vanaf wijken (of vragen wat ik dan beter wel kan gaan draaien??). Bevalt de style muziek niet, dan had de organisator mij niet moeten boeken, OF had ik zo slim moeten zijn te bedanken!
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Het kan inderdaad de fout van de organisatie zijn om iemand te boeken met een verkeerde draaistijl, maar een beetje dj kiest dan direct voor het belang van het bruidspaar, aangezien het om hen draait en niet om de dj. Dat heet flexibileit. Je wilt niet weten hoe vaak mensen bij mij klagen dat ze eens een dj op een feest hebben gehad die alleen maar "zijn eigen ding" deed terwijl het niet aansloeg.

Eigenlijk zijn bruiloften niet geschikt voor dj's die niet allround kunnen draaien.
Heb je gelijk in, maar ik zou zoiets dus ook nooit aannemen. Ik ben zelf ook geen allround DJ. Ik draai geen hits die op dat moment bekend zijn, of in/bekend zijn bij een bepaalde doelgroep. Mij zul je bijvoorbeeld nooit O-Zone horen draaien ofsow (gelukkig niet), terwijl een allround DJ dit wel zou kunnen doen als het publiek erom vraagt (hits).

Ik draai voornamelijk platen die ik zelf goed vind en creeer daarbij mijn eigen style.

Je kunt het dus zo zien:

Allround DJ : Draait echt 100% voor zeer divers publiek. Kan daardoor bijna overal uit de voeten.

Style DJ : Draait uiteraard ook 100% voor publiek, maar wel een style die door een bepaald publiek gewaardeerd of voor een bepaald publiek georganiseerd wordt.

Nogmaals, er zijn diverse soorten DJ's. Ieder zijn ding, zou ook niets voor mij zijn dat allround DJ'en ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
10-8-2004 19:38
Dan kan ik maar één ding concluderen. Namelijk dat je reactie wel heel erg niks met het onderwerp te maken heeft en daarmee vrij zinloos is. Maar goed; genoeg hierover.
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
10-8-2004 19:39

lancee schreef:

Gouden tip. Zoek uit wie de bedrijfsleider is van het zalencentrum, de plek waar je draait. En dan met name degene die bruidsparen rondleidt. Hij krijgt het meest de vraag: weet jij nog een goede DJ of een goed bandje.
Hem bied je dan E 50,- of iets meer per show die hij jou toespeelt. Komt bovenop zijn salaris en is dus een leuk extraatje.
Het eerste gedeelte ben ik mee eens maar om dan de bedrijfsleider "om te kopen" met 50 euro per optreden is niet nodig. Vaak is het ook nog eens zo dat de bedrijfsleider tevens de eigenaar is en een fooi van 50 euro bovenop zijn salaris is dan een lachertje.

Tuurlijk moet je in dat boek zitten. Maar bij de grotere zaken cq zalencentra komt het veel vaker voor dat de bedrijfsleider gewoon een salaris heeft en dan helpt die E 50,-. Probeer het maar eens.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-8-2004 19:50
Ik vraag mij ook af in hoeverre deze "tip" daadwerkelijk op praktijkervaring is gebaseerd. Aan locatie-eigenaren geef ik standaard mijn visitekaartje aan het einde van de avond, nadat ik ze heb gevraagd of ze tevreden waren, en veelal nadat de eigenaar zelf al om het kaartje heeft gevraagd.

Nog nooit heb ik een eigenaar een deel van mijn gage gegeven, nog nooit hebben ze mij dat voorstel gedaan en nog nooit heb ik van een andere dj iets dergelijks gehoord.

Veel eigenaren zien het doorspelen van het telefoonnummer van een goeie drive-inn als een extra service aan hun klant, daar hoef je ze niet voor te betalen, dat betaalt zichzelf sowieso terug.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)