Forum > Licht

Rookvloeistof ergens anders inspuiten

(38 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
13-1-2007 03:59

KVM schreef:

Ik gebruik overigens een slakkenhuis fan die aan een flexibele buis zit. (op die manier bouw je meer druk op, vooral als de slang iets langer is.)

Martin.
Slakkenhuisfan aan een flexibele buis via Y-splitsing waar rookdoos aan andere ingang zit o.i.d.? Neem aan dat de rookdoos niet DOOR de slakkenhuisfan blaast..?
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
13-1-2007 10:17
Ik laat hem door de fan blazen. D.w.z. rookmachine staat er ongeveer een meter vanaf.

Y splitsing is misschien een "nettere" oplossing.
Vette zooi in de fan valt wel mee, hier heb je meer last van als je de rookmachine vrijwel direct op de fan plaatst.

Het is een beetje "spelen" met de hoeveelheid rook, hoe groter de diameter van de buis, of hoe groter de afzuiging van de fan des te "makkelijker" de rook door de buis gaat en de wijde wereld in kan.

Martin.
kvm entertainment
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
26-4-2007 20:11
Wellicht nog een tip voor de toekomst, koelvloeistof in de uitlaat blijkt ook goed te werken als ik discovery channel moet geloven shocked 8O
Bier, Billen, Borsten en Beats!
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
26-4-2007 20:51
Wel effe kleppie tussen maken zodat het niet de zuigers in kan lopen (via spruitstuk en open kleppen) wanneer het voertuig uitstaat en de toevoer van koelvloeistof p.o. doorgaat.
Dan ben je verder van huis kan ik je vertellen! Misschien dan beter idee om de koelvloeistof om de uitlaat te doen (tegenaanspuiten ofzo). Denk btw niet dat je uitlaat er veel mooier van wordt maar goed.....
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
26-4-2007 21:18

alleznet schreef:

Wellicht nog een tip voor de toekomst, koelvloeistof in de uitlaat blijkt ook goed te werken als ik discovery channel moet geloven shocked 8O
Neem aan dat je het over die pantservoertuigen hebt? Die zijn niet bedoeld om continu te gebruiken, alleen in noodgevallen. In zulke gevallen kun je concessies doen aan de netheid van de oplossing. Ga er dus maar niet vanuit dat dit vlekkeloos en langdurig gebruikt kan worden.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
27-4-2007 20:38

alleznet schreef:

Wellicht nog een tip voor de toekomst, koelvloeistof in de uitlaat blijkt ook goed te werken als ik discovery channel moet geloven shocked 8O
Dat idee had ik toendertijd ook al gepost, maar dat is door de mod's verwijderd wegens het (eventuele) experimentele gevaar.
Cyberlights in the house :D
Zero_bitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2006
Laatste: 27-11-2007
Berichten: 27
30-4-2007 19:49
je zou het natuurlijk ook een stuk veiliger kunnen doen en een paar grote rookbommen aanschaffen. en deze op een simpel houdertje bij de uitlaat kunnen plaatsen

rookbom
Rookhoeveelheid: 55m3
Brandduur: 4 minuten
V-power
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
1-5-2007 14:43

Martijn schreef:

alleznet schreef:

Wellicht nog een tip voor de toekomst, koelvloeistof in de uitlaat blijkt ook goed te werken als ik discovery channel moet geloven shocked 8O
Neem aan dat je het over die pantservoertuigen hebt? Die zijn niet bedoeld om continu te gebruiken, alleen in noodgevallen. In zulke gevallen kun je concessies doen aan de netheid van de oplossing. Ga er dus maar niet vanuit dat dit vlekkeloos en langdurig gebruikt kan worden.
Klopt, was inderdaad een concessie gaven ze aan, maar wellicht is het wel te verbeteren op een manier zodat het ook met carnavalswagens o.i.d. gebruikt kan worden. Je moet dan wel even rekening houden met mogelijke gassen die vrij kunnen komen (samenstelling van gassen zal per type koelvloeistof verschillen).
Bier, Billen, Borsten en Beats!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 31-5-2024
Berichten: 13458
1-5-2007 15:30

Martijn schreef:

alleznet schreef:

Wellicht nog een tip voor de toekomst, koelvloeistof in de uitlaat blijkt ook goed te werken als ik discovery channel moet geloven shocked 8O
Neem aan dat je het over die pantservoertuigen hebt? Die zijn niet bedoeld om continu te gebruiken, alleen in noodgevallen. In zulke gevallen kun je concessies doen aan de netheid van de oplossing. Ga er dus maar niet vanuit dat dit vlekkeloos en langdurig gebruikt kan worden.
Bij een pantservoertuig maakt het wellicht ook niet zoveel uit dat het nogal ongezond kan zijn. Immers als je rookvloeistof (of het neefje koelvloeistof) te heet verhit dan kunnen er kankerverwekkende stoffen vrijkomen. Oftewel: Gewoon maar niet doen (zoals ook al eerder in dit topic is geopperd). Als je dan toch wilt experimenteren, doe dat dan vooral met je eigen leven en niet met dat van anderen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)