Forum > Off-Zone

Je Kamer Geluidsdicht maken !

(46 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
20-6-2004 09:56
OK bassen dempen dat is misschien wat moeilijker.. Maar met een beetje DHZ kennis kan je toch zeker een groot deel isoleren...
Dj Psycho-DStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 20-2-2006
Berichten: 95
20-6-2004 14:07
En over dat kleine ielige beetje dat net wél weglekt zal men toch echt geen probleem maken denk ik.
Niet geschoten is altijd mis!
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
20-6-2004 15:46
Goedkoopste oplossing: laat oordoppen aanmeten voor je buren :P...

En idd.. Voor dat kleine beetje dat weg lekt, moet je maar genoegn nemen met een íets lager volume... Of zet een koptelefoon op...
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
22-6-2004 17:40
Een koptelefoon vind ik met mixen nog steeds niet werken ,word ook vaak tegen me gezegt door mijn ouders : "zet dan een koptelefoon op als je mixt" ,maar vind het voor geen meter werken: de master en pfl door 1 koptelefoon sad :( De oude koptelefoontruuk die ooit van dre/tom van dit forum is gekomen ,met koptelefoon over oordopjes vind ik ook niet fijn want ik kan die dingen maar niet inhouden (walkmandopjes) ,dus ik vind koptelefoon mixen helemaal niks.

Je kunt WEL met kleine dingen rekening houden. De beste tip die je kunt geven is om je speakers in ieder geval op hoorhoogte net voor je hoofd te zetten ,want dan hoeft het niet zo hard om een zuiver beeld van je mix te krijgen (anders ben je stokdoof wink ;)). Zoals eerder gezegt helpen gordijnen voor je deuren en ramen ook een hoop ,maar een compleet dichte geluidskamer zie ik toch nog niet gebeuren met eierdozen sorry laugh :D
EvolverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2005
Laatste: 26-11-2008
Berichten: 9
30-1-2005 18:37

remczero schreef:

Je kunt WEL met kleine dingen rekening houden. De beste tip die je kunt geven is om je speakers in ieder geval op hoorhoogte net voor je hoofd te zetten ,want dan hoeft het niet zo hard om een zuiver beeld van je mix te krijgen
En je kan jezelf ook even afvragen hoeveel bas je nodig hebt om lekker te kunnen mixen. Draai gewoon wat bas er uit en je kan het volume wat harder draaien zonder dat je buren er last van hebben. Gebruik ieder geval goede speakers zodat je alles zuiver kan horen.

Je kan natuurlijk ook je mix opnemen en die later lekker hard over je koptelefoon afspelen.
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
30-1-2005 18:50
Hoi Evolver,
Welkom op dit forum.

Ik weet dat je nieuw hier bent, maar waarom kick je een oud topic van meer dan een half jaar oud met een bericht welke niet echt iets toevoegd aan de draad?
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
EvolverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2005
Laatste: 26-11-2008
Berichten: 9
30-1-2005 21:32

Dacide schreef:

Ik weet dat je nieuw hier bent, maar waarom kick je een oud topic van meer dan een half jaar oud met een bericht welke niet echt iets toevoegd aan de draad?
Om een lang verhaal kort te maken “je hebt helemaal gelijk”
Erg dom van mij!

Grtz
Rogier

PS het lange verhaal ging heel anders, no hard feelings shut up :X .
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
30-1-2005 23:04
Makkelijkste is altijd nog om als het ware onder de grond te gaan....

Een kelder leent zich vaak prima voor zulke doeleinden. 9 van de 10 keer zijn deze ook veel makkelijker en goedkper te isoleren dan een normale ruimte. Dit is om de doodsimpele reden dat een kelder vaak niets meer dan 4 muren en 1 deur is en doordat je onder de grond zit veel minder last hebt van invloeden buitenaf.

Ooit is geleerd tijdens de sound engineer opleiding in hilversum. (weg gedonderd geld maar das een ander verhaal, zulke dingen noemen we namelijk logisch nadenken en daar hoef je geen 5 ruggen voor op tafel te leggen om dat te leren wink ;) )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
30-1-2005 23:07

evolver schreef:

Dacide schreef:

Ik weet dat je nieuw hier bent, maar waarom kick je een oud topic van meer dan een half jaar oud met een bericht welke niet echt iets toevoegd aan de draad?
Om een lang verhaal kort te maken “je hebt helemaal gelijk”
Erg dom van mij!

Grtz
Rogier

PS het lange verhaal ging heel anders, no hard feelings shut up :X .
No harm done wink ;)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
LJ FACILISAccount Geblokkeerd
Uit: België
Sinds: 12-2-2005
Laatste: 10-8-2005
Berichten: 2
22-2-2005 17:10
nou.. tip: check de gamma krant dar staat nu een aanbieding van geluidsisolerende matten... mischien niet het best maar die eiermatten werken aardig voor dat prijsje.. go check it out!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)