Forum > Geluid

Zelf zuil maken voor Syrincs M3-220

(31 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
WaypointStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 16-7-2013
Berichten: 134
13-12-2003 23:35
1 x bewerkt. Laatst door Waypoint op 13-12-2003 23:47

remczero schreef:

Stel nou dat je ze inbouwd ,en er speakergaas overheen spant? Dan zouden de kastjes er toch niet meer uit kunnen schuiven? Zo is het ook ongeveer bij je voorbeeld plaatje. Gaas kan kleine krachten wel hebben ,ga niet je zuil opze kop houden ,want dan zou het wel eens kunnen scheuren (oplossing hiervoor is misschien een rond gat boren in plank onder je monitors ,en er stokje doorduwen ,dus in je micstatief connector. Je zou natuurlijk in de binnenkant ook een soort eigen statief kunnen maken, een soort schroef ,waar je monitor opgeschroeft kan worden in de zuil. succes!
Even voor de duidelijkheid: De monitor's hebben een speciale schroefopening. Of hoe je zo'n ding ook noemt. Je kan hem er mee op een microfoon statief plaatsen of met een bout vast zetten. Verder wilde ik speakerdoek gebruiken. Ik heb nl nog is gekeken en een rooster word echt te duur sad :(

Het verschil in mijn zuil en de microfoonstatief manier is, kwa vatszetten, dat mijn monitor's ook nog met de voorkant contact maken. Eigelijk hoeft dit helemaal niet, want er komt toch een doek voor en dan zou de luidspreker alleen op de schroef leunen.

Maar iig nog bedankt iedereen. Ik hoop zsm te kunnen beginnen met bouwen, maar als het zover is laat ik wel de foto's e.d. zien happy :)
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
13-12-2003 23:46
1 x bewerkt. Laatst door Remczero op 13-12-2003 23:48

Waypoint schreef:

Even voor de duidelijkheid: De monitor's hebben een speciale schroefopening. Of hoe je zo'n ding ook noemt. Je kan hem er mee op een microfoon statief plaatsen of met een bout vast zetten. Verder wilde ik speakerdoek gebruiken, is dat het zelfde als dat gaas? Of is dat gaas, zo'n harde alluminium plaat met gaatjes? Zo'n rooster zeg maar? Ik zou niet weten hoe ik daar aan zou moeten komen. Het is wel een goed idee zo'n rooster eigelijk. Maar houd het bij zulke Syrincs (zijn immers geen PA) niet veel geluid tegen?
Ik bedoel dus idd speakerDOEK ,sorry dat ik het even gaas noemde. Even een linkje naar een site waar je het kunt krijgen:

www.ppcases.nl/ (of de link naar het product:www.ppcases.nl/c_SQM.htm)

En ik had nu door dat je bedoelde dat je de box vast ging schroeven aan je zuil zetten ,had eerste keer niet goed gelezen. wink ;) Sorry

[edit] Het is dus toch gaas laugh :D [/edit]
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
17-12-2003 10:24

Waypoint schreef:

Even voor de duidelijkheid: De monitor's hebben een speciale schroefopening. Of hoe je zo'n ding ook noemt. Je kan hem er mee op een microfoon statief plaatsen of met een bout vast zetten. Verder wilde ik speakerdoek gebruiken. Ik heb nl nog is gekeken en een rooster word echt te duur sad :(
HUH??? Zo'n setje roosters kost 21,50 euro! Zo duur vind ik dat nu ook weer niet. Schroeven en afstandbusjes e.d. zitten er standaard bij.

Verder zou ik de kastjes wel vastzetten aan de zuiltjes; zeker als je, net als ik, katten hebt ;-) Je kunt daarvoor inderdaad de 3/8" schroefbus onder in het kastje gebruiken.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 102
17-12-2003 17:35

Dré schreef:

Waypoint schreef:

Even voor de duidelijkheid: De monitor's hebben een speciale schroefopening. Of hoe je zo'n ding ook noemt. Je kan hem er mee op een microfoon statief plaatsen of met een bout vast zetten. Verder wilde ik speakerdoek gebruiken. Ik heb nl nog is gekeken en een rooster word echt te duur sad :(
HUH??? Zo'n setje roosters kost 21,50 euro! Zo duur vind ik dat nu ook weer niet. Schroeven en afstandbusjes e.d. zitten er standaard bij.

Verder zou ik de kastjes wel vastzetten aan de zuiltjes; zeker als je, net als ik, katten hebt ;-) Je kunt daarvoor inderdaad de 3/8" schroefbus onder in het kastje gebruiken.
Kun jij die roosters leveren Dre, en heb je er misschien een foto van (aanzicht speelt natuurlijk ook een rol)
WaypointStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 16-7-2013
Berichten: 134
21-12-2003 23:52
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 10-3-2004 12:22
Dré kan jij evt. die rooster leveren??

Stel als ik geen zuil maak, misschien komt het toch niet echt mooi uit in me kamer. Weet het nog nl nog niet zeker. Ik heb namelijk het volgende probleem:

Mijn kamer is ongeveer 3.3 bij 3 m. Nu heb ik er linksonderin een deur (van bovengezien) en er zit een opening van een dikke meter breed, naam mijn slaapkamer toe. Ik krijg nl mijn broer's kamer erbij wink ;) razz :p

Lelijk paint tekeningetje ervan:
members.home.nl/disco/newline/naamloos.JPG

Nu zit ik met de opstelling van mijn luidsprekers...
Ik wil geluid voor bij het mixen en bij de pc. Ook komen er 2 stoelen of een bank, waar ik ook muziek wil gaan luisteren, maar dat stukje speelt een minder belangrijke rol.

Nu heb ik de volgende mogelijkheden bedacht: (L1 en L2 zijn de luidsprekers wink ;) )

members.home.nl/disco/newline/naamloos2.JPG

luidsprekers gewoon op het bureau, ze staan schuin omhoog (10 graden staat in de handleiding) en dan hoop ik dat het geluid op oorhoogte komt als ik sta te mixen.

members.home.nl/disco/newline/naamloos3.JPG
De luidsprekerss in zuilen, ze staan dan recht en dus komt het geluid te laag bij het mixen lijkt me
members.home.nl/disco/newline/naamloos4.JPG
Is ook geen optie kwa geluid lijkt mij. (door dat ze weer rechtstaan)

Wie kan mij helpen?? Ik weet het na 2 weken piekeren nog steeds niet. Wat is het beste idee??? Merk ik veel van de afstand als ik ze gewoon op me bureau zit (als ik mix)???

[edit]
Of ze schuin naar beneden richten bij mijn mengpaneel (onderin dus), zodat ik ze in mijn rug hoor als ik achter de pc zit
[/edit]
WaypointStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 16-7-2013
Berichten: 134
23-12-2003 22:40
Niemand????? sad :(
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
24-12-2003 12:25
Als je een schuine wand hebt: Speakers beiden naar de schuine wand richten (ideaal qua reflecties). Altijd symmetrisch denken (dus beide speakers moeten min of meer dezelfde ruimte "zien").
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WaypointStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 16-7-2013
Berichten: 134
24-12-2003 20:44
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 10-3-2004 12:23
Bij deze kamer heb ik een dakkapel die bijna de hele kamer beslaat, dus ik heb eigelijk geen last van schuine wanden.

Ik zit alleen nog te twijfelen over de hoogte v/d zuil. Ik wil ze nu op een hoogte van 1 m zetten, dus de totale zuil zou dan ongeveer 1,37 m worden. Dit lijkt me voor een zit positie een stuk beter? Zo zit ik eigelijk met mijn oren rond het midden van de monitoren. En ik wil dus als ik ga draaien, de zuilen ergens opzetten zodat ze ook weer rond oorhoogte komen te staan.

Weet iemand toevallig ook wat voor kleur de zijkant van deze zuilen hebben? Is het nou zilver, of zwart?? Het lijkt zwart, maar dat kon toch ook van de reflectie komen>>
members.home.nl/disco/newline/h51slimcendipsub (Small).jpg

Alvast super bedankt iedereen voor de reactie's.... happy :)
HesslakokStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 27-8-2005
Berichten: 56
25-12-2003 00:21
Ik heb zelf de sat's op 1,20 vanaf de grond staan op statief (onderkant sat.), dit is voor mij de beste positie als ik op +/- 2,5 meter afstand zit. Als draai, staand dus, op de zelfde afstand zet ik ze een cm of 10 hoger.

Hoop dat je er wat aan hebt, Hessel Kok
Let's play that funky music!
WaypointStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 16-7-2013
Berichten: 134
25-12-2003 00:34
ok bedankt.... ik ga er een metertje vanaf zitten denk ik... (door mijn bureau)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)