Forum > Geluid

pffffffff...welke mixer moet ik nou nemen...!

(66 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
Christophe vosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2003
Laatste: 2-2-2006
Berichten: 31
21-11-2003 13:50
hmm, ik dacht toch echt dat je 2 aparte filters had op de 62
maar ok
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 102
21-11-2003 13:52

Snake schreef:

Frisbee schreef:

Het enige leuke is dan je er 2 hebt op de Xone:62 en je er een soort synth effects mee uit kunt halen.
Voor de duidelijkheid: er zitten géén twee filters op de Xone:62. Je kunt met andere woorden NIET op het x-kanaal een LPF toepassen en op het y-kanaal een HPF bijvoorbeeld. Zowel het x-kanaal als het y-kanaal gebruiken dezelfde filter maar hebben afzonderlijke frequentieknoppen.

Op de 32 kun je het Aux-signaal uiteraard laten terugkomen op eender welk kanaal. Het hoeft niet altijd kanaal 2 te zijn. Wel opletten dat je zo geen lus creërt; dus de aux-knop op het teruggeluste kanaal volledig uitdraaien.

Persoonlijk vind ik het wat slordig dat er niet voor een "effect loop" gezorgd werd, zoals dat bij een Ecler Hak 320 of 360 het geval is. Dat mocht toch wel voor die prijs. Als je dan persé een kanaal wilt gebruiken voor de effecten, kun je dat dan nog altijd doen.
Heeft de 62 wel een 'effect loop' of moet je daarbij ook een kanaal opofferen. In dat geval heeft de 62 nog niet eens zo gek veel kanalen. 4 Muziek kanalen, waarvan 1 voor de effectloop, dus hou je nog maar 3 kanalen over (en 2 mic kanalen)
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
21-11-2003 23:00
www.allen-heath.com/AHImages/hi_res/xone62_connectors_hires.htm

Ik zie geen return-ingang o.i.d., zelfde verhaal als op de Xone:32 me dunkt.

Wel hoef je niet per sé een muziekkanaal nemen om de uitgang van je effector met het mengpaneel te verbinden; je kunt net zo goed een microfoonkanaal gebruiken. (Heeft line in's.)
Christophe vosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2003
Laatste: 2-2-2006
Berichten: 31
21-11-2003 23:35
ik heb bij de feedback vanmiddag een ONGEBRUIKT showmodel van de xone62 gekocht voor 899 euro :D
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
22-11-2003 01:12

christophe vos schreef:

ik heb bij de feedback vanmiddag een ONGEBRUIKT showmodel van de xone62 gekocht voor 899 euro :D
Nog ff en die sufkutten geven het gratis weg daar.

Ik ben er vandaag toevallig ook nog heel ff langs geweest (moet een nieuwe drumcomputer hebben happy :) ) en stond heel snel weer buiten.
Toen meneer de verkoper 3 zinnen uit zijn bek had geblaat ben ik maar weg gelopen want hij wist net hoe ie aan moest en that was it. Naja als iemand niet eens weet wat ie verkoopt hoeft het van mij al niet meer.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Iko (CyberDance)Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 19
24-11-2003 09:42
Hoi,

Wat dacht je van Rodec? de MX180 MKIII bijvoorbeeld.. Deze heeft ook korte faders. Qua componenten is het ook een goeie mixer, of het echt geschikt is voor techno weet ik niet, maar ik laat er wel regelmatig hardhouse/ hardtrance dj's mee draaien.

Ik zou in ieder geval niet gaan voor een Pioneer DJM 500 / 600. Probleem blijft gewoon de kleine headroom die deze mixer heeft. Zodra er 2-3 rode lampjes aan gaan op je VU meter gaat deze mixer al een hele vreemde klank te vertonen. Hoog gaat op een rare manier vervormen/kraken/ritselen en als je dan nog harder gaat wordt je geluid zo plat gedrukt dat je totaal geen dynamiek meer hebt.

Die A&H en Echler tafels zijn ook wel aanteraden.

Mvg,

Iko,
CyberDance Sound & Light
RolandoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-11-2003
Laatste: 6-11-2022
Berichten: 31
24-11-2003 10:27
thx voor je reply.

ik ben inmiddels geslaagd en dat mede door Feedback. Die boden de laatste Xone 62's zo goedkoop aan op de site ontdekte ik vrijdag dat ik die niet heb laten schieten. Ben er zaterdag heengereden omdat ze daar ook aangesloten konden worden en heb er dus even mee gemixt daaro (en ook met de Tascam X9). Ook mede door alle goede reply's van iedereen hier en lof over de Allen&Heath's heeft me besloten op deze aanbieding in te gaan, ondanks dat het evengoed nog steeds veel geld is voor een mixer voor thuis razz :p.

Maar bedankt iedereen hiervoor! happy :)

De Tascam X9 leek mijn droommixer maar daar ben ik toch wel van teruggekomen. Een flink aantal minpunten en dat dwong mij hem niet te kopen. Gammel en goedkoop aanvoelende faders, een EQ die niet lekker in de vingers ligt en mijns inziens niet lekker afgesteld is. Verder zijn de effecten niet zo goed als ik dacht, die oip de Poineer DJM 600 klinken gewoon nog beter ook. Voller en strakker. Op de tascam zat er een 'gat' tussen het effect aan en hem uitzetten met d eknop. Erg lelijk en ook niet zo'n vol geluid. En boven alles..de bediening van de tascam efecten is niet zo gebruiksvriendelijk want je moet steeds ene menu in voor de level instelling van het effecet geluid enz. Nee, juist die dingen waren imo zelfs niet die afgeprijsde 999 euro waard (moet je nagaan als ie de normale prijs was)

Anyway,

ik ben d'r uit en de Xone 62 pronkt nu erg mooi in mijn setup happy :) happy :)
Korg Kaoss Pad II en een Redsound Cycloops er nog bij denk ik en ik ben voorlopig klaar razz :p

grtz Rolando
4 maart. @ P60 A'Veen HEROES OF TECHNO ft. Gaetano Parisio, Danilo Vigorito, Rino Cerrone, Roland & Robyn
Christophe vosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2003
Laatste: 2-2-2006
Berichten: 31
24-11-2003 11:48
haha ga jij nu ook een cycloops kopen? :)

ik wil ook een kaos pad 2 =p
maar geen doekoe :)
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 102
24-11-2003 13:44
Ik denk dat je nu toch wel het droomsetje bij elkaar hebt.
Helaas heb ik er het geld niet voor sad :(
Succes ermee!
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
2-12-2003 18:20
ik ben op zoek naar een nieuwe mixer voor thuisgebruik en drive-in gebruik. ik zoek niet een zo goedkoop mogelijke maar ene die in prijs/kwaliteit verhouding het beste is, dan mag het wat kosten, maar niet teveel, mijn budget zit tussen de 500 en 1000 euro ongeveer.

ik heb al zelf wat uitgezocht en kwam bij de volgende mixers al uit die me wel wat leken:

- Dateq Apollo € 1379,- (maar kan ik 2e hands krijgen voor € 850,- hoogstwaarschijnlijk)
- A&H Xone:62 € 1199,- (kan ik misschien voor € 899,- krijgen)
- Ecler MAC 40v € 549,-
- Ecler MAC 70v € 949,-
- Rodec BX-9 € 759,-
- Rodec BX-14 € 975,-

als jullie nog andere alternatieven hebben, laat het me weten. mijn vereisten zijn wel minimaal een 4 kanaalsmixer, liever 6 (maar als dat te duur wordt, dan moet ik maar switchen).

alvast bedankt

Terug naar forum Reageer (zonder quote)