Forum > Off-Zone

Slechtste ervaring

(792 reacties. Pagina 14 van 80)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
19-11-2003 23:50
Ik ben daar heeeel strak in:
Keten, één waarschuwing.
Helpt dat niet:
muziek uit licht aan, en niet verder draaien voordat de baldadigerd uit mijn zichtveld verwijdert is.
Gaat het stuk onbenul niet weg, of word er niet meegewerkt, dan gaan we gewooooon inpakken.

We blijven wel onder alle omstandigheden zo rustig mogelijk.
We hebben tot nu toe 2 keer de stekkers er uit getrokken.
Toen ze zagen dat het menis was, werden de onverlaten alsnog verwijderd wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
20-11-2003 13:10
Ik zou me dan niet in kunnen houden. Ik zou ze helemaal kapot slaan met die maglite. Als je zo kwaad wordt dat ze je spullen waar je trots op bent en voor gespaard hebt naar deklote helpen, dan zou ik last krijgen van Blinde woede. Hoe oud ben jij Miel?
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
20-11-2003 13:49
daarom wil ik op schoolfeesten altijd dat er 1 of meer leraren in de buurt van het meubel is ;) je weet nooit hoe handig dat kan zijn... maar net als tom zegt je moet daar gewoon heel strak in zijn.
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
20-11-2003 15:56
Klinkt misschien beetje vreemd uit de mond van een 17-jarige, maare... de jeugd van tegenwoordig angrywink ;)

Tsja, op zo'n moment is het pure overmacht, als zij aan je lichtbrug lopen te sjorren valt er niet veel meer te redden, zeker niet als ze met meer zijn. Dan gaat hij echt wel om hoor, tenzij je van die doughty-statieven oid hebt staan, maar dat zijn er ook maar weinig.

Lijkt me echt verschrikkelijk als dat gebeurd. Het is dan ook simpel, daar kom je niet meer terug, maar ondertussen...

Trouwens Tom, je moet het relatief bekijken. Jij bent een volwassene, en er zijn een hoop jeugdige lieden en ik denk dat miel dat ook is. Als je dan geen natuurlijk overwicht hebt dan heeft dat geen zin. Ik heb dat gelukkig redelijk, het is dan ook bij de meeste snel duidelijk dat ze niet met hun mond voor de tuit van de rookdoos moeten zitten. angry
Volgende keer Peter!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
20-11-2003 16:17
Overwicht moet je gewoon vanaf dat je begint afdwingen.
Duidelijk laten merken dat jij de baas bent over je spullen en de muziek die gedraait word.
Geweld lokt alleen maar meer geweld uit.
Is het niet binnen, dan heeft je auto/aanhanger het wel te verduren.
Gewoon met een lach corrigeren, maar wel duidelijk en meteen corrigeren.
Niet eerst een beetje goedvinden, want men probeerd gewoon sdteeds meer terrein bij je te winnen, tot men ineens op knopjes gaat drukken angry
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BerthusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-1-2003
Laatste: 9-7-2011
Berichten: 56
20-11-2003 16:30
2 weken terug was ik aan het werk (als ober) in een zaal hier in de buurt. Er was een feest van een transp[ort bedrijf in de buurt. Deze hadden de "Golden Oldies Radio Show" ingehuurd (op alles flightcases stond; P.A.S.). Ik kom binnen, waren ze alles aan het testen geluid licht alles gaat goed.
Toen alle mensen binnen waren werd er een toespraak gehouden, ineens POEF al het licht uit. De aardlek was eruit, collega van me alles weer goed gezet, afijn niets aan de hand.
Even daarna, danseressen komen op hele aankondiging, POEF weer alles eraf.
En dat nog 3x zo.. Terwijl ze niet veel bij hadden, 20 parren en een rookdoos, en een geluidsset. Maar over het poduim liepen een hele meuk kabels met overal rare verloopjes. Ze maakten wel gebruik van de krachtstroom aansluiting, maar er hebebn daar al heel wat grote shows gestaan met een hoop apparaytuur, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt... Om dan toch maar zo min mogelijk stroom te gebruiken, moesten bij ONS alle koelcellen uit, de afwamachine, de ventilator, kortom een hoop elende..

Een andere keer: In de zaal hangt een spiegel bol, met van die kleuren wielen erop. Maar er hingen ook slingers aan het dak. Net als normaal zet ik die bol en de wielen aan. Blijken de slingers te zijn vast gemaakt aan de kleuren wielen, met gevolg dat er 1 kleurenwiel naar beneden komt, gelukkig geen gewonden.

Bij mijn drive-inn;
- De normale foutjes: Verkeerde cd uitzetten, voorbeluisteren op master, op het snoer van de HD25 gaan staan, stop eruit etc...
- maandje terug een feeste van vrienden van ons gehad; Dus ik en mijn vriend opbouwen, Alles was mooi optijd klaar: Dus ik denk mooi kank nog even met mijn nieuwe Apollo pielen, dus ik draai aan de balance knop; rechts geen hoog: Ik denk SHIIIT, nou ja de HF driver deed het niet dus maar snel de top kast losgeschroeft: was er van het filter een condensator los geschoten. Dus hem met tape vastgeplakt, maar dat liet natuurlijk weer gelijk los. Solderen deed ik maar niet, want er zat nog garantie op: Dus de heleavond met maar 1 HF driver gedraaid, maar gelukkig was het maar een klein keldertje dus er was voldoende geluid. Wat wel lastoig was was dat de gasten al binnen kwamen toen die hele speaker daar nog opengeschroefd lag, maja er was begrip voor de situatie. Ik baalde wel, toch is het een gezellig feest geworden en dat is het belangrijkst. De speaker is nu weer netjes gerepareerd. wink ;)
©2011
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 998
20-12-2003 00:02
Mijn slechtste ervaring die ik tot nu toe gehad heb is vandaag! angry

Ik moest ergens draaien in een ouder café'tje. Nou ik daar al het spul op gezet (2 speakers, en een statiefje met 4 parren, een mushroom en een flower). Het was een feestje voor 40 man. Het geluid staat al te spelen en ik steek de stekker van het koffer met mijn lichtsturingen in het stopcontact: poef! Zekering eruit. Nog een keer geprobeerd en nog een keer op een andere groep: steeds de zekering eruit.
Nou ja het is een klein feestje dacht ik dus dan maar zonder licht, het gaat tenslotte om het geluid (zullen de lj's vast niet met me eens zijn wink ;) ). als ik het geluid weer aanzet kom ik tot de ontdekking dat het microfoon kanaal van het mengpaneel niet meer werkt. Ook een cd-speler blijkt dood te zijn. Terwijl voor de stroomstoring ze het allebei gewoon deden! Nou nog niks aan de hand (hoewel: geen mic is niks, maargoed muziek was er nog). Ik had nog 2 werkende cd-spelers dus dat ging nog wel. Na 2 uur draaien zat de sfeer er lekker in en was iedereen het voorval met de stroom en het fijt dat ik geen mic had al weer vergeten.
POEF! Weer zekering eruit. Toen werd ik dus gek. Ik deed op het moment van uitval niks anders dan een hoesje bekijken van een cd. Dus ik zette niks aan of uit. Nog eens het geluid op een andere groep geprobeerd maar niks. Iedere keer de zekering eruit of de aardlek! En dat begrijp ik dus niet. Zekering-> kortsluiting aardlek->stroom lekt weg. Dat als er kortsluiting is de zekering en de aardlek uitspringen, ok. Door de piek stroom kan de aardlek wel even gepusht worden om ook uit te vallen. Maar met dezelfde handeling de zekering of de aardlek dat snap ik niet. maargoed, ik heb het op alle groepen van dat café geprobeerd maar met hetzelfde resultaat. Ik heb mijn case opengehad maar er was nergens een fout te vinden. Toen ben ik in overleg met de organisator maar naar huis gegaan en hebben ze daar een cd opgezet. Ik ging natuurlijk af als een gieter! angry Maarja, wat kon ik doen?

Morgen ga ik alles doormeten en nakijken. Ik hoop dat het bij het mic kanaal alleen een zekeringetje vervangen is, en die cd-speler....tja. angry
Dance the night away!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
20-12-2003 10:25
Het zou kunnen zijn dat er bij deze café baas ook iets mis was met zijn installatie.
Het klinkt alsof de nul op de aarde ergens zit aangesloten.
Het zou natuurlijk ook ergens in jouw app. kunnen zijn dat er een nul en een aarde verwisseld zijn.
En als je dan ook nog eens de fase op je aarde draden krijgt doen zich deze problemen voor als je al niet een rot/doodklap hebt gehad.

Als dat zo is kan je daar een hoop schade mee oplopen aan je app. en je leven sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 998
20-12-2003 10:44
Nou ik heb zojuist mijn geluidsapparatuur aangesloten hier thuis en dat werkt allemaal perfect. Alleen de cd-speler en mic kanaal zijn en blijven dood. sad :(

Met het licht ben ik erachter gekomen dat de lite-puter AX-415 sluiting maakt. Ik heb hem nu open en ik meet de vier ingangsaansluitpunten van de trafo door. Die maken alle 4 met elkaar contact. Ik mag toch aannemen dat dit niet hoort, of klopt mijn redenatie dan niet? shocked 8O
Betekent dit dan dat de trafo doorgebrand is o.i.d.?
Dance the night away!
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
20-12-2003 11:53

miel schreef:

was laatst op een feestje aan het draaien van een stel 8e groepers,
komt er eentje naar me toe, (een brutaaltje) en zeg:
heej! hoe gaat dat vierkante ding aan? en hij wees naar de rookdoos, en ik
zeg; door op deze knop te drukken.
zegt die gast: dat moet ik ook doen, en ik zeg nee, ga jij nou maar ff lekker dansen,
en die gast die klimt gewoon over me meubel heen! angry shocked 8O angry
dus ik zeg tegen die gast: he! doe eens niet zo brutaal! ga ff weg man! (ik probeer me in te houden,,, angry ) en die freak die duwt gewoon met een stel vrienden de lichtbrug omver! hupsakee, scans, parren, alles kapot! eikel..

gelukkig heb ik alles ruim vergoed gekregen.... angry
Over die leeftijdsgroep gesproken.....Dat zie ik laatste tijd als de brutaalste doelgroep....ja geen geintjes...
Had laatst een feestje waar ik als gastdj moest fungeren...in een grote club hier in de buurt (* club gooiland ) die afgehuurd was voor een feest van een school ( tegelijk ook een veiling enzo want het was de bedoeling geld op te halen voor de school, dus ik was de enigste die daar geld aan het verdienen was. Maar to the point:
Ik had van de club een djm 600 en 2 cdj 500 tot mijn beschikking..., dit werd neergezet opeen discomeubel dat voor een 19" mixer en cd speler was bedoeld met een cd koffer ruimte ernaast...echter was de equipment er niet meer en werd dat setje er dus gewoon op gezet...Het feest ging beginnen en 400 van die muppen komen naar binnen...Beginnen gigantisch te keten...Dus ik mocht beginnen met de muziek....en werd iets rustiger, behalve dat de helft op de kasten van de zaal zat ( maar goed )...
Halverwege de avond, ( ik had de cd koffers achter me staan ) draai me om om cdtje te pakken, draai terug....mis ik ineens een fadertopje van me djm 600 shocked 8O ....Heel vervelend was ook nog kanaal dat ik gebruikt dus snel die van de masterfader eraf getrokken en erop gedouwt..
Weer even later...komt meisje naast me staan...terwijl ik ze verboden had achter het meubel te komen maar goed, had het nog niet eens door...in één keer waar is dit knopje voor .... Heel fijn dat was dus even het que-knopje dat ze indrukte...gelukkig had ik wat anders klaar staan...maar het was wel lelijk...

Valt me op dat deze doelgroep steeds brutaler word en zijn grensen niet meer kent....toen ik zo oud was, en das nog niet eens zo lang geleden..haalde je dat niet in je hoofd en stond je simpel gewoon met open mond te gapen naar de dj ....want je snapte er geen kont van... maar goed...

( fadertopje nooit meer teruggezien )

grtz,

Terug naar forum Reageer (zonder quote)