Forum > Algemeen Forum

Mijn drive-in show restyle

(77 reacties. Pagina 5 van 8)
Moderator(s): Dré
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
24-10-2003 12:48

Imcowelter schreef:

Ik heb geen idee van de maten van deze case, en van de case van kerstmanneke maar je zou kunnen kijken of het reëel is om 2 van deze cases te gebruiken als zijkant:
www.new-line.nl/v/5590

Je kunt die natuurlijk ook zelfbouwen, maar dan heb je de maten alvast.
Ik zou iig die niet gebruiken, maar dan zeker zelf bouwen, kan je em 2x zo breed maken en der 2 balkjes in stoppen en het is vooral veel steviger...
vaj-ta-lie-tie
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
24-10-2003 13:17
Deze www.new-line.nl/v/10888 zien er ook wel stevig uit hoor. Het probleem is alleen dat ze niet zo verschrikkelijk diep zijn, maar dat hoeft niet persee een probleem te zijn.
Volgende keer Peter!
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 998
24-10-2003 13:28
Laten we maar eens afwachten wat Edie vindt. Misschien is hij allang met een ander idee bezig, en dan ziten wij hier maar wat dingen te verzinnen. Daar hebben we allemaal nix aan. Dus Edie: laat maar eens horen wat je van dit idee vindt.....
Dance the night away!
BerthusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-1-2003
Laatste: 9-7-2011
Berichten: 56
24-10-2003 15:29
Wij maken ook gebruik van een inklap meubel. Deze neemt niet veel ruimte in; Past net in een Opel Astra laugh :D .
Ons meubel klapt niet van boven naar beneden in (zoals edie's plan), maar van links naar rechts. Dit geeft meer stevigheid. Eerst klap je de 2 voorpanelen uit, dan de zijpanelen. Aan de binnenkant zitten balken geschroefd. Hierop leggen we een tafelblad. Het geheel wordt ondersteund met een paar stevige balken. Ingeklapt is er weinig loze ruimte en het meubel is voldoende groot voor onze apparatuur.

members.lycos.nl/waldrakkers/PL/pl.htm
p.s. ik ben bezig met een andere server wink ;)

Groetjes Bart
©2011
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1855
24-10-2003 15:42
oef, wharfedale's, opel astra ... lijkt wel op mij laugh :D
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
24-10-2003 19:55
Mag ik misschien wat foto's zien van de opbouw of van de achterkant hiervan? Want het kan dus toch werken, trouwens: ik had ook 2 zijpanelen erbij bedacht, maar niet getekent op die tekening... ALS het kan dan ga ik toch voor dit idee...

Imcowelter schreef:

Dus Edie: laat maar eens horen wat je van dit idee vindt.....
Bedankt, nou:
Opzich een goed idee, elk plaatsje is zo mooi bezet (en geen weggegooide ruimte)...

Mijn ideen:
1# Tsja, mijn eigen ontwerp sprak me heel erg aan omdat het pas echt compact kan worden opgevouwen, maar de apparatuur moet je dus idd een nieuwe flightcase voor maken...

2# Gewoon twee lange 19" recken met erop een platte lange tafel waarin alles komt... (behalve dus versterkers etc etc, die komen onderin de flightcase's)

3# Een ander ontwerp wat mij vroeger aansprak was dit:

_____________________________________________
| _____ |
| |___| |
|___________________________________________|
| |
| O O |
| |
| O O |
| |
| O |
|_______________|
o o


Met onderin kan verschillende sier lichten worden ingebouwd, versterkers achterin etc etc, boven de cd-spelers en mixer... Flitser zou erin kunnen worden gebouwd snap je? ik heb hem eens in het echt gezien, hij was NIET compact, NIET demontabel maar met een klein bestelbusje kon hij makkelijk worden vervoerd, ook was het opstellen (opbouwen) hiermee heeeeel snel gedaan: alleen neerzetten, speakers neerzetten en draaien maar!

Als het aan mij licht wil ik eerst mijn eigen ontwerp drastisch verbeteren en bekijken of het toch haalbaar is, ander ga ik voor een ander (of jullie) ontwerp...

En die vloer: dat heb ik maar uit mijn hoofd gezet wink ;)
BerthusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-1-2003
Laatste: 9-7-2011
Berichten: 56
24-10-2003 22:09

Max schreef:

oef, wharfedale's, opel astra ... lijkt wel op mij laugh :D
Bijna die Astra hoort bij mijn collega laugh :D , (Ik ben de linkse op foto wink ;) )
Mijn collega is erg handig en heeft het meubel / lichtenrek ook gemaakt.
ik ben alleen van het geluid.

Mr. Edie schreef:

Mag ik misschien wat foto's zien van de opbouw of van de achterkant hiervan?
Helaas heb ik hier geen foto van. Ik beschik (nog) niet over een digitale camera.
Deze foto's hebben we van de organisator toegestuurd gekregen.
Om toch wat meer duidelijkheid tegeven heb ik geprobeert
om een tekeningetje te maken.
Ik ben alleen nog niet zo goed in Paint Shop wink ;)

members.lycos.nl/waldrakkers/PL/meubel.jpg

Wat verduidelijking:
In het echt zitten er op het meubel ook nog lichtbakken waardoor door de gaatjes "powerlight" schijnt. Dit is voor het meubel niet van belang dus heb ik het maar weggelaten.
Rondom het hele meubel zit een tafelblad-steunbalk.
In het midden zit ook nog een balk als extra steun voor het tafelblad, omdat deze anders doorhangt. Deze zit in het midden, al is dat op de (zijkant) tekening niet te zien.
Het tafelblad moet je zien als een zwarte plaat uit 2 delen die ook ingeklapt kan worden, maar dit is vrij simpel te maken natuurlijk.
De bevestiging van de balken en tafelblad aan het meubel gebeurt door spijkers. Op het meubel zitten namelijk kleine balkjes, waar de grote balken invallen. door gaten in de kleine en grote balken wordt een spijker gestoken, zo zitten de balken goed vast.
Spijkers is niet erg proffesioneel, maar er komt toch niemand bij, en het werkt sneller als bouten en moeren.
Al met al is dit een zeer stevig meubel, wij bouwen hem in 15 min op. In 30 min staat alles behalve het lichtrek.

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt,
Groeten Bart
©2011
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
24-10-2003 22:21
Jawel, en bedank voor de moeite, na enige tijd goed kijken snapte ik de tekening, lijkt een klein beetje op die van mij, echter vouwt mijne dus naar beneden zodat het een soort koffer word...

Als 'k vragen mag: wat voor hout hebben jullie gebruikt?
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
24-10-2003 22:25
gebruik nou gewoon 9mm berken...
BerthusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-1-2003
Laatste: 9-7-2011
Berichten: 56
24-10-2003 22:25
1 x bewerkt. Laatst door Berthus op 24-10-2003 22:26
??Ik was er niet bij toen hij werd gemaakt.
Mijn collega had het meubel en ik het geluid en toen zijn we maar samen gegaan zegmaar. Ik had liever ook een andere naam gehad maar dit ging dus niet meer.happy :)
Maar ik dacht dat het muliplex was, en toen gewoon zwart geverfd.
©2011

Terug naar forum Reageer (zonder quote)