Forum > Geluid

Welke mixer: Ecler MAC 40v of Rodec BX-9 ?

(53 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-10-2003 17:41
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 6-1-2004 09:02
Ik ben op zoek naar een mixer die dient de voldoen aan de volgende eisen:

- Budget maximaal 800 Euro
- Minimaal 4 kanalen
- Hoog/midden/laag-toonregeling op ieder kanaal
- Weinig toeters en bellen
- Ongelofelijk hufterproof en van duurzame kwaliteit

Het is voor een kroeg/disco waar alleen maar vrijwilligers werken, en waar steeds dikke ellende kwam van werken met goedkopere mixers die niet bestand zijn tegen gesleep, gerotzooi en regelmatig hufterig gebruik.

Eens, de mensen opvoeden zal ook moeten gebeuren, maar:

Men wil daar nog één keer een leuk bedrag aan een goeie mixer uitgeven, waarbij duurzaamheid (dus in ieder geval geen defecten die niet door de gebruikers zijn veroorzaakt en bij voorkeur zo min mogelijk defecten dankzij de gebruikers) van groot belang is.

Ik heb zelf alleen ervaring met Dateq en Pioneer (en Numark, maar die tel ik niet mee als serieuze kandidaat), heb wat rondgekeken in de shop en kwam uit op deze twee mixers:

Rodec BX-9, Eur 759
www.new-line.nl/v/12660

Ecler MAC 40v, Eur 549
www.new-line.nl/v/12266

Ik ken ze geen van beide. Dré is nog niet zo lang bezig met Rodec. Wie kan ze vergelijken en dan ook de Eur 200 verschil in prijs daarin meenemen?
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
22-10-2003 23:38
Sylvia,

Kijk ook eens naar een 2ehands/showroom -model A&H Xone 62 www.new-line.nl/v/7252
Ik weet wel dat dat je vraag niet was en dat deze mixer nieuw niet binnen het budget past MAAR..... Hij is heel erg fijn. En hij klinkt ook nog eens voor geen meter! (Das dus positief, hij zal maar eens klinken als een koekblik)
Wel een paar toeters en bellen. Maar ook een zeer goede toonregeling.
Iets anders;
Hufterig gebruik? Vrijwilligers? Die kunnen vast ook wel met iets minders toe. Met andere woorden: Hoe duur je mixer ook is, als je hem niet correct gebruikt zal hij altijd defect gaan. Dus afdekken tegen stof, niet smeren met bier bladiebladiebla etc. happy :)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-5-2024
Berichten: 13458
22-10-2003 23:47
Ik was iets rigoreuzer met m'n opmerkingen (dingen zoals "afschieten in geval van drank bij mixer" en "armen amputeren in geval van rookwaar boven mixer"). laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
23-10-2003 00:06
Ik was iets rigoreuzer met m'n opmerkingen (dingen zoals "afschieten in geval van drank bij mixer" en "armen amputeren in geval van rookwaar boven mixer").
Ok, acceptabel. Geeft wel weer rotzooi natuurlijk..... Zal toevallig maar in je mixer belanden. laugh :D
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
23-10-2003 00:51
Tsja ik ken alleen de MAC van Ecler en ik vind het echt een wereld mixertje voor dat geld. Gewoon een ragbak die lekker wat hebben kan.
Rodec weet je ook van dat het goed zit maar die heb ik nog nooit open voor me neus gehad en dus ga ik daar ook maar lekker mijn bek over houden.

Ik wil eigenlijk een SCLAT van ecler maarja heb tegenwoordig een vriendin die het geld voor me uit geeft dus dat schiet niet echt op wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-10-2003 21:50
Kijk ook eens naar een 2ehands/showroom -model A&H Xone 62 www.new-line.nl/v/7252
Ziet er inderdaad erg leuk uit. In het Utrechtse wil het niet zo lukken met showroom en 2ehands modellen. Heb de hele zwik vandaag gebeld, maar er staat niet echt iets interessants op het moment sad :( .
Hufterig gebruik? Vrijwilligers? Die kunnen vast ook wel met iets minders toe. Met andere woorden: Hoe duur je mixer ook is, als je hem niet correct gebruikt zal hij altijd defect gaan.
Weet ik wel, maar met iets als Dap of Numark lukt het dus zeker niet; die dingen gaan al stuk als je ernaar kijkt. Als er een mooie mixer komt, pak ik mijn schietgeweer en bind ik mijzelf eraan vast wink ;) .
Tsja ik ken alleen de MAC van Ecler en ik vind het echt een wereld mixertje voor dat geld. Gewoon een ragbak die lekker wat hebben kan.
En dat is nou precies wat we nodig hebben
Rodec weet je ook van dat het goed zit maar die heb ik nog nooit open voor me neus gehad en dus ga ik daar ook maar lekker mijn bek over houden.
Eén van de Utrechtse dealers zei dat Rodec voor de Belgen is wat Dateq voor de Nederlanders is, maar ik zou het inderdaad wel eens van een Belgische gebruiker willen horen dan.

Verder nog iemand suggesties qua merken of over één van deze twee apparaten?
StijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-12-2002
Laatste: 27-4-2024
Berichten: 123
23-10-2003 22:29

sylvia schreef:

Eén van de Utrechtse dealers zei dat Rodec voor de Belgen is wat Dateq voor de Nederlanders is, maar ik zou het inderdaad wel eens van een Belgische gebruiker willen horen dan.

Verder nog iemand suggesties qua merken of over één van deze twee apparaten?
hmm, ik vind het een moeilijke keuze, heb op beide al een paar keer gedraaid en zou geen keuze kunnen maken. Ik vind dat ze beide veel kunnen hebben dus zou je naar het prijsverschil moeten kijken. Alhoewel dat mijn persoonlijke voorkeur naar de rodec gaat. MAAR dat is enkel en alleen omdat er Rodec op staat gedrukt razz :p wink ;)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-10-2003 22:50
MAAR dat is enkel en alleen omdat er Rodec op staat gedrukt
Maar waarom trekt het merk Rodec jou zo?
Rodec zit behoorlijk hoog qua prijsklasse. Het model dat ik op het oog heb is één van de goedkoopste die ze hebben. Welke mensen gebruiken Rodec? Is de reden dat zo weinig mensen er ervaring mee hebben dat ze (te) duur zijn, of zijn er gewoon andere merken die op dit moment populairder zijn?
DjLeon_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2003
Laatste: 25-4-2008
Berichten: 240
23-10-2003 23:08
1 x bewerkt. Laatst door DjLeon_V op 23-10-2003 23:14
offtopic: Sylvia; die VIP status heb je snel voor elkaar wink ;)
(en dit is positief bedoeld)

Vestax PCV-150
www.new-line.nl/v/11075
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y.
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
23-10-2003 23:12

DjLeon_V schreef:

offtopic: Sylvia; die VIP status heb je snel voor elkaar wink ;)
(en dit is positief bedoeld)
Dit noemen ze positiefe discriminatie. razz :p
Sylvia heeft nog mazzel. Balkenende 2 schaft dit af.
Geintje hoor wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)