Forum > Geluid

audio via bluetooth ontvanger

(23 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
8-12-2017 03:14
Hier zijn best wat oplossingen voor, maar het gaat om het volgende:
Wanneer er iemand met bijv zijn telefoon een bestand afgespeeld heeft, wil ik die daarna de toegang kunnen ontzeggen.
Probleem is anders dat bij teveel aanbieders A, de ontvanger vol raakt en een volgende geen verbinding meer kan maken. en B, dat iemand, terwijl ik iets afspeel, daar gewoon overheen kan blazen met zijn geluidje. (dat laatste dénk ik).

Heb er geen ervaring mee, maar zag vandaag in een rack zo'n goedkoop Konig dingetje zitten die max, ik geloof 9 aanbieders aan kan.
Stel dat die 9 de verbinding niet weghalen, dan kan een 10e er niet meer op, of zie ik dat verkeerd?
Alles komt goed....
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 1230
8-12-2017 08:11
Ik heb zelf zo'n Logitech ontvangertje in mijn woonkamer staan. Daar kan er maar 1 tegelijk mee verbinden, wat volgens mij altijd zo is met om het even welke bluetoothverbinding. Een nieuw apparaat koppelen is ook een beetje omslachtig en werkt niet altijd voor de eerste keer. De mogelijkheden die jij zoekt lijken me niet reëel in zo'n geval, misschien dat er professionele apparaten zijn met uitgebreidere mogelijkheden?
Waar wil je het voor gebruiken?
Free beats!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
8-12-2017 09:16
Mijn autoradio kan 2 bluetooth verbindingen tegelijk verwerken dus het kan wel... bij de meeste bluetooth apparaten kun de verbinding verbreken vanaf beide apparaten, maar ik weet niet of dat bij zo'n apparaat als jij wilt ook zo is.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 1230
8-12-2017 10:04
Maar zijn dat dan ook twee audio verbindingen simultaan?
Free beats!
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
8-12-2017 11:08
Waar het specifiek om gaat, is dat iemand zonder code kan aanmelden op die ontvanger en daarmee dus altijd verbinding kan maken.
Tot gevolg hebbende dat eenmaal aangemeld, ik zelf of een ander toestel bijvoorbeeld niet meer kan aanmelden.
Maar in geval van meerdere zou dat een keer te veel zijn en heb je hetzelfde: een nieuw apparaat kan dan niet aanmelden.

Voorbeeld in een school: diverse juffen hebben al eens ingelogd, en verwijderen die vervolgens niet uit hun telefoon.
Volgende juf wilt erop ( op die bluetooth!! shut up :X ) en kan dat dus niet omdat collega's nog aangemeld zijn.
Die zijn immers allemaal nog in de buurt van de ontvanger, en zij kijken naar bijvoorbeeld een toneelstuk van de collega die nu wilt aanmelden.
Vat ge 'm??

Aanmelden mét code is 1 oplossing, maar ik zou ook aangemelde toestellen willen kunnen verwijderen.
Alles komt goed....
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
8-12-2017 11:48
Wachtwoord dagelijks veranderen met de datum van de dag erin. sneaky :V
Dan hoeven ze niet te vragen wat het wachtwoord is, maar ze zijn wel iedere dag verplicht opnieuw in te loggen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
8-12-2017 11:53
Die van Konig vraagt niet om een ww.... bestaan die wel dan?
Alles komt goed....
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 694
8-12-2017 12:03
en dit wil je in n school gaan inzetten?
heb je al rekening gehouden met de kleine terroristjes in de klassen daar? ik weet zeker dat n hoop kids zich geweldig kunnen vermaken met dit soort constructies...
als ik bedenk wat ik vroeger allemaal aan ongeinerij uitgehaald heb met apparatuur op scholen... en dat was nog in t analoge tijdperk.shut up :X
kids van nu hebben t nog makkelijker, wij moesten nog met de hand (met gevaar dat je betrapt werd) videobanden verwisselen, computers molesteren, apparatuur openschroeven/modificeren om te voorkomen dat t deed wat de leraren verwachtten enz... tegenwoordig hoef je nieteens meer achter je tafeltje vandaan om te rellen.
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 2057
8-12-2017 12:04
Als ik het goed begrijp, zoek je dus zoiets waarbij je, zoals bij een pc of een parrot bijvoorbeeld, via een menu koppelingen kunt toevoegen of verwijderen?

Ik kan zo snel inderdaad niets vinden wat daaraan voldoet.

Buiten dat ik er een hekel aan heb als mensen op feestjes met telefoons komen aanrennen om daar iets van te "draaien", lijkt het me met bluetooth nog vervelender, telkens alles koppelen, ontkoppelen enzo.
Niet goed, wel hard!
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 1230
8-12-2017 12:23
Ik ben benieuwd welke ontvanger dat is. De ontvangers die ik ken kunnen maar een audioverbinding tegelijk aan. (wil natuurlijk niets zeggen)
Een ontvanger heeft meestal wel een maximaal aantal gekoppelde apparaten (niet simultaan). Eens dat aantal bereikt is kan er dus geen andere meer koppelen en zul je er een moeten verwijderen. Koppelen gaat bij mijn weten ook altijd door middel van een code.
Free beats!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)