Forum > Geluid

Vastlopen denon controller hc 4500

(6 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
27-1-2017 17:01
Hoi,

Sedert november vorig jaar heb ik een eigenaardig maar vervelend probleem.
Na x aantal minuten draaien loopt mijn systeem vast, geen enkele knop op mijn denon dn hc 4500 werkt dan nog, play, stop, pitch, cue etc
Dus als het nummer ten einde is kan ik het volgende nummer niet meer starten, soms kan ik het volgende nummer wel nog starten via mijn pc scherm (traktor pro) maar soms zit dit ook vast en het enige wat ik dan kan doen is mijn laptop heropstarten, soms moet ik de laptop tot 5x toe opstarten voor alles terug werkt en dan weet je nooit hoelang het duurt voor hij terug vastloopt, dit kan 10 minuten zijn, 1u en soms gaat het dan de ganse avond goed, tijdens een dansfeest een grote ramp dus, ik heb ook geen idee waar het probleem zit, ligt het aan traktor pro, aan mijn laptop, aan de denon controller? het vreemde is dat als ik mijn andere instalatie aansluit ik hetzelfde probleem heb, ook hier werk ik dan met een denon controller hc 4500.

Traktor kreeg intussen een update naar de laatste versie maar het probleem blijft.
Een andere usb kabel naar de laptop helpt niet, ik heb er al 4 nieuwe geprobeert.

instalatie 1: rodec mixer mx 240, denon hc 4500, traktor pro op een assus laptop I7 van 2 jaar oud die ik enkel gebruik om te draaien.
instalatie 2 : ecler mixer, denon hc 4500, traktor pro op een assus laptop I7 van 2 jaar oud
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 1230
27-1-2017 17:14
Ik gok dat het probleem in Traktor zit. Klinkt een beetje als een conflict met je driver. Draait alles mooi soepel of heb je wel eens het idee dat het allemaal net wat sneller kan? Welke drivers heb je?
Free beats!
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
27-1-2017 19:00
Na de update van traktor heb ik de nieuwste drivers geinstaleerd wink ;)
Alles draait soepel.

Het is heel moeilijk op te sporen, daar het probleem op mijn 2 instalaties voordoet en met 2 verschillende laptops.
Ik ben echt ten einde raad want zo verder werken gaat niet.
Als ik het probleem niet kan vinden, is mijn laatste optie een nieuwe controller aankopen (pioneer ddj sz2) en met serato draaien,
dan is alles nieuw buiten de laptops.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 1230
27-1-2017 20:34
Je gaf bij beide systemen aan dat je een asus I7 van twee jaar oud gebruikte, vandaar dat ik er gemakshalve van uit ging dat je dezelfde laptop bedoelde.
Kan het eventueel een conflict zijn van je USB host controller? Ik heb zoiets meegemaakt met mijn Mixvibes. Welke randapparatuur heb je er nog allemaal aan hangen? Begin daarom eens met een kale setup, enkel de controller en je laptop. Geen muis, geen externe disk, helemaal niets. Kijk eens of de boel dan wel stabiel blijft.
Free beats!
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
27-1-2017 21:46
Ik heb 2 laptops, een assus van 2 jaar oud en een assus van een tal jaar oud die ik als backup gebruik, werkt iets trager maar voldoet nog als backup

Wat ik nog niet heb getest is om de mapping niet meer in te laden.
Ik heb ooit een mapping laten maken zodat alle knoppen op de denon doen wat ik zou willen, mischien ligt het aan die mapping?
Zou vreemd zijn omdat het altijd goed heeft gewerkt, zowel voor de update als na de update van traktor, maar wie weet?

Ligt het niet aan de mapping, dan zal ik jou raad even volgen wat niet slecht is, enkel de laptop en denon, werkt dit perfect dan is het verder zoeken.
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 694
27-1-2017 21:48
Is misschien je muziekdatabase corrupt, of veel te groot oid?
Doet t probleem zich ook voor als je jouw muziekdatabase ff vervangt voor n paar willekeurige nummertjes?
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
DJ StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-5-2008
Laatste: 4-3-2024
Berichten: 59
10-2-2017 19:30
iemand toevallig al een hdd teste gedaan? Ik denk dat het zoizo verstandig is om er een ssd in te zetten ivm trillingen. Ik heb dat ook gedaan scheelt veel defecte harde schijven.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)