Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 244 van 250)
Moderator(s): Dré
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
7-7-2016 16:17
Een koppel zette ooit eens hun baby in de maxi cosy achter de booth, ik was op dat moment even naar buiten.
Ik kon het niet laten om de microfoon open te gooien en te zeggen dat er hier achter de booth een baby is gevonden met de vraag of de pappa en de mamma in de zaal zitten en ze hun baby even wilde komen halen. De ouders zeiden, we wilden rustig genieten van de maaltijd en het dansfeest en dachten dat u wat op onze baby kon letten, echt waar, ik geloofde mijn eigen oren niet shut up :X ik heb er waarschijnlijk nog een foto van.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 1230
7-7-2016 20:16
Subs nodigen nu eenmaal uit om allerlei spulletjes op te zetten. Ik vind dat zelf ook niet echt een probleem. Voor degenen die dat wel een probleem vinden, moet je ze maar op een onbereikbare plek zetten, of een flensstatiefje er op voor je toppen met een rokje er om heen. Ik heb al mensen zien dansen op subs. Ook geen probleem mee. Kunnen ze echt wel tegen. Maar zoals gezegd, een sub nodigt daar gewoon voor uit, ziet er ook uit als een klein podium.
Het leukste is dan ook dat er meestal wel een of andere halve gare op een of meerdere subs kruipt om wat te dansen en zo alle glazen er af schopt. Kan ik eigenlijk alleen maar om lachen!
Free beats!
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
7-7-2016 20:33

Jake schreef:

Een koppel zette ooit eens hun baby in de maxi cosy achter de booth, ik was op dat moment even naar buiten.
Ik kon het niet laten om de microfoon open te gooien en te zeggen dat er hier achter de booth een baby is gevonden met de vraag of de pappa en de mamma in de zaal zitten en ze hun baby even wilde komen halen. De ouders zeiden, we wilden rustig genieten van de maaltijd en het dansfeest en dachten dat u wat op onze baby kon letten, echt waar, ik geloofde mijn eigen oren niet shut up :X ik heb er waarschijnlijk nog een foto van.
Ik ben wel eens met een onbekend kind naar de speeltuin geweest zodat papa op mijn setje zijn band kon mixen. Hij kon zijn werk doen en ik had een goed excuus voor de schommel. win-win laugh :D
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
7-7-2016 21:37

Jake schreef:

Een koppel zette ooit eens hun baby in de maxi cosy achter de booth, ik was op dat moment even naar buiten.
Ik kon het niet laten om de microfoon open te gooien en te zeggen dat er hier achter de booth een baby is gevonden met de vraag of de pappa en de mamma in de zaal zitten en ze hun baby even wilde komen halen. De ouders zeiden, we wilden rustig genieten van de maaltijd en het dansfeest en dachten dat u wat op onze baby kon letten, echt waar, ik geloofde mijn eigen oren niet shut up :X ik heb er waarschijnlijk nog een foto van.
Bij mij stond er ooit een baby op de dansvloer en een "peleton aaah, wat is ie lief enzo" roepende mensen er omheen.
Ik heb die ouders geadviseerd het kind bij mij achter te zetten omdat het kind wel eens een flinke gehoorbeschadiging zou kunnen oplopen.
Nadat ze van de verbazing bekomen, en overtuigd waren, heeft die smurf inderdaad op een cd koffer de verdere avond overleeft....slapend zelfs.
Vind het al belachelijk dat ze zo'n kleine meenemen "naar de disco", maar dat ze niet eens doorhebben dat het schade kan opleveren spande bij mij de kroon.
Ik heb hen ook letterlijk gevraagd of ze helemaal lekker waren. toen kwam de verbazing, daarna de schaamte, en aan het eind van de avond toch nog een bedankje en een sorrie.
Ik was er niet van onder de indruk angry
in mijn ogen hadden ze direct moeten aftaaien!
Alles komt goed....
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
8-7-2016 15:19
Regel een babysit of blijf thuis wink ;)
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
9-7-2016 13:44

YourLiVe schreef:

Toevallig afgelopen weekend nog zo'n groep bejaarden recht voor de speakers gehad. Ik oma uitgelegd dat de mensen achteraan de muziek ook graag wilde horen maar ja, daar hebben ze natuurlijk geen begrip voor...
Gisteren net andersom meegemaakt... ben wat top 40 op de achtergrond aan t draaien, komt er een kind naar me toe. Oma vraagt of hij wat harder mag. Ik denk hij haalt harder en zachter zeker door elkaar, dus ik seinen naar oma, nee ze bedoelde toch echt harder laugh :D
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
9-7-2016 13:58
dat heb ik nou af en toe ook op uitvaarten......
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2005
Laatste: 13-4-2024
Berichten: 167
18-7-2016 20:00
Wat? Top40-muziek op de achtergrond? sneaky :V

Ik heb de laatste tijd enkele keren hier in de buurt een huwelijksfeest gedraaid op een niet nader te benoemen locatie, waar ik steevast een boze eigenaar aan m'n booth heb. De eerste keer woedend 'eigenwijs jochie'. (Hij was in de veronderstelling dat hij zijn vrouw al had langs gestuurd voor een eerste waarschuwing). Hoewel ik een prima weerwoord kan hebben, schrik ik me wel even rot, en dan sta je niet meer zo leuk achter de DJ-booth.
"Het is mijn tent, en ik wil dat mensen gewoon met elkaar kunnen praten", was zijn standpunt achteraf. Niet eens een 'tja, regels van de gemeente ofzo. Manmanman.. dan had je gewoon een tearoom moeten beginnen, denk ik. Ik let overigens altijd goed op m'n volume, en heb een bloedhekel aan standje oorlog.
En dan dreigen met, "en anders kom jij er hier gewoon niet meer in, beantwoord ik met een glimlachende 'OK'. Tja, ik doe dit nog steeds voor de lol, en denk dat mijn gesprek met bruidsparen die te horen krijg dat ik daar niet meer mag (en wil) draaien meer negatieve reclame voor hem oplevert dan voor mij.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
19-7-2016 06:37

HS schreef:

Wat? Top40-muziek op de achtergrond? sneaky :V
Nee, dat ze het harder willen wink ;)

De locatie is altijd de gene met het laatste woord over het volume.
Je moet begrijpen: deze staat er morgen nog, en moet ook weer verder met zijn omwonenden en zichzelf.

Als je tijdens een feest avond volume problemen hebt met de uitbater kan je natuurlijk wel aan het bruidspaar laten weten dat het volume niet door jou bepaald word, maar door de uitbater. En als het harder moet, kunnen die dat het beste met de uitbater even overleggen. Al dan niet via een ceremonie meester.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
19-7-2016 11:42
Meestal merkt men het niet eens als je de muziek geleidelijk steeds wat zachter zet dus dan hoef je de klant daar niet mee lastig te vallen, maar ik maak het ook weleens mee dat zo'n klant komt klagen dat het te zacht staat (en dan staat het meestal ook belachelijk zacht). In dat geval mag de uitbater het zelf met de klant uitvechten want die klant is (meestal) degene die ons beiden betaalt... en wie betaalt, bepaalt wat mij betreft. We draaien toch vaak dance en happy hardcore later op de avond en dat klinkt nu eenmaal voor geen meter als de bas er helemaal is uitgedraaid of als het heel erg zacht staat.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)