Forum > Algemeen Forum

Monitoring video wall

(9 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Tim_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2011
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 57
24-5-2016 15:50
Omdat ik niet precies wist waar ik dit kon plaatsen heb ik het hier weg gezet.... verplaats het gerust wanneer het ergens anders thuishoort.

Voor mijn werkgever (een klein softwarehuis) ben ik op zoek naar een betaalbare monitoring video wall oplossing.

Doel is om op enkele beeldschermen/TV's onze monitoring systemen te kunnen tonen zodat systeembeheer en ontwikkelaars kunnen ingrijpen bij problemen. We zoeken hiervoor een betaalbare en eenvoudige te onderhouden oplossing. Zijn er mensen die ervaring hebben in dit soort "videowalls"?
Voorkeur heeft om vanaf 1 bron de verschillende schermen aan te kunnen sturen. Graag hoor ik indien mogelijk jullie suggesties
It's the beat that makes the music!
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2057
24-5-2016 17:19
Je zou heel simpel gewone PC schermen kunnen gebruiken, met elk een eigen raspberry pi of iets dergelijks, die vervolgens via VNC een andere PC zijn scherm dupliceert?
Voor een softwarebedrijf moet het prima te doen zijn om die vervolgens weer te scripten naar een PHP webinterface oid.
Niet goed, wel hard!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
24-5-2016 22:50
je bedoeld dat je goed kunt controleren of elk deelscherm goed werkt van je wall?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
25-5-2016 00:18
Wij hebben hier exact dezelfde toepassing. In een aantal webinterfaces monitoren we naast de status van de systemen bijvoorbeeld ook het aantal openstaande supporttickets en telefoonlijnen, nieuwe demo's en activaties, schoonmaakrooster van de dag (op basis van aanwezigheid) en aantal actieve users. Al deze weergaven draaien binnen verschillende instanties van Chrome op één centrale pc en we streamen elk window (onder een andere gebruiker) naar verschillende TV's met een Chromecast.

Ideaal omdat alles over wifi gaat en er geen extra bekabeling nodig is. Browser op een Raspberry zou een iets stabieler beeld geven bij animaties maar dat vereist dan weer gedoe achter het scherm en lokale handelingen bij bijvoorbeeld stroomuitval.
Maar dat is MIJN mening...
Tim_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2011
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 57
25-5-2016 08:24

Roy schreef:

Wij hebben hier exact dezelfde toepassing. In een aantal webinterfaces monitoren we naast de status van de systemen bijvoorbeeld ook het aantal openstaande supporttickets en telefoonlijnen, nieuwe demo's en activaties, schoonmaakrooster van de dag (op basis van aanwezigheid) en aantal actieve users. Al deze weergaven draaien binnen verschillende instanties van Chrome op één centrale pc en we streamen elk window (onder een andere gebruiker) naar verschillende TV's met een Chromecast.

Ideaal omdat alles over wifi gaat en er geen extra bekabeling nodig is. Browser op een Raspberry zou een iets stabieler beeld geven bij animaties maar dat vereist dan weer gedoe achter het scherm en lokale handelingen bij bijvoorbeeld stroomuitval.
Praat je hier dan over een opstelling van meerdere schermen? Zoals je jouw omgeving schetst klinkt dit hetzelfde als ik zoek. (monitoring van telefoonlijnen, monitoring van systemen, performance checks van diverse applicaties etc)

Idee is dus om vanaf 1 bron meerdere beeldschermen aan te sturen. De bron dient een Windows PC te zijn, de reden hiervoor is dat er voor bijvoorbeeld de monitoring van telefoonlijnen gedaan wordt door een Windows applicatie behorende bij onze Unify telefooncentrale)
It's the beat that makes the music!
Tim_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2011
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 57
25-5-2016 08:26

AMX_Pete schreef:

Tim_V schreef:

Voorkeur heeft om vanaf 1 bron de verschillende schermen aan te kunnen sturen. Graag hoor ik indien mogelijk jullie suggesties
Dat komt me niet voor als een "videowall", maar eerder zoiets als middels een splitter één bron op meerdere schermen weer te geven.
Als dat het geval is, wat is dan de fysieke afstand tussen bron en de verschillende schermen ? En welke connector (welk soort signaal) ? Resolutie ?
Het is de bedoeling dat elk scherm andere informatie gaat laten zien. Simpelweg het beeld dupliceren heb ik wel ervaring mee met de ATEN hdmi splitters en KVM over IP, maar dat is in dit geval niet van toepassing.
It's the beat that makes the music!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
25-5-2016 10:32
Ik denk dat we met zijn allen nog steeds niet helemaal snappen wat je wilt en waarom je het wilt.

Er is een verschil tussen controle over wat er gebeurt,
of bepalen wat er gebeurt,
op je beeldschermen.

Bepalen wat er op verschillende beeldschermen wat er gebeurd, en elk scherm moet zijn eigen content draaien, en dat moet dan allemaal vanuit één pc gedaan worden, is meer een Narrowcast systeem, en dat kan je gewoon over een netwerk (wereldwijd), of als het heel lokaal is met wifi doen.

Controle, is weer een heel ander verhaal.
Als het er alleen maar over gaat dat je echt wilt controleren wat er op een beeldscherm verschijnt, dan is er geen enkel stukje software wat je de content van dat beeldscherm in real live laat zien, het is altijd het geen wat er heen gestuurd word.
en daar zit hem nu de kneep.
Het meest zekere is er een camera voor te zetten, en die te monitoren.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
25-5-2016 10:45
Koop een PC met vier keer DVI/HDMI/DP, open op elk scherm de content die je wilt en zorg dat de screensaver uit staat.

https://www.controlroomsusa.com/images/lcd-video-walls/lcd-video-walls1-big.jpg
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
25-5-2016 11:24
Als de schermen Miracast ondersteunen (of wat voor eigen marketingnaampje elk merk er ook aan geeft) en je gebruikt Windows 10 computers dan kun je ook nog kiezen voor draadloos projecteren (WiDi). Werkt prima (maar wel trage handshaking bij het maken van de verbinding).

Overigens lijkt ook mij dit een ideale taak voor een groepje Raspberry Pi systeempjes. Veel TV's kunnen (via de beefy USB harddisk aansluiting) probleemloos de Pi voeden (en netjes uitzetten via CEC). Netwerk touwtje erin of druk er een Wifi stokje in (of neem de 3; die heeft ingebouwde WiFi maar vreet wel meer energie), stop er een SD (micro) kaartje in, schrijf het autostart.sh scriptje en klaar ben je. Er is zelfs een miracast pi distro op github mocht je die kant op willen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
25-5-2016 14:21
Nadeel van dat Miracast is dat Microsoft volgens mij maar 1 stream per device ondersteund. Je kunt dus niet meerdere schermen streamen vanaf 1 computer. Met de Chromecast is dit wel mogelijk door meerdere profielen te maken.
Maar dat is MIJN mening...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)