Forum > Algemeen Forum

Annulatie kosten

(30 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
22-9-2015 22:11
Hallo,

Wat doen jullie met een annulatie wegens sterfgeval vader van de klant 4 dagen voor het feest?
Rekenen jullie dan annulatiekosten aan of niet?
Als ik het professioneel bekijk dan moet ik de voorwaarden van het contract naleven, maar als mens....
hallo het is voor u te melden dat het feest van zaterdag niet kan doorgaan daar mijn vader overleden is vandaag laat me de eventuele schade weten dank u
Dit zijn de voorwaarden vermeld in het contract.

Annulatie kosten.
1 3 maanden voor de feestdatum: 100 euro
2 1 maand voor de feestdatum: 200 euro
3 14 dagen voor de feestdatum: 300 euro
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1593
22-9-2015 22:15
Duh. Condoleance sturen en sterkte wensen.
't is maar een hobby...
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
22-9-2015 22:16
Dat is altijd een lastige situatie, maar dit is natuurlijk overmacht. Ik zou ze veel sterkte wensen en hopen dat het feest op een latere datum alsnog bij jou geboekt wordt.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
GreendiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2010
Laatste: 30-3-2024
Berichten: 175
22-9-2015 22:54
Lastige vraag. Mijn mening?

Als je nu een rekening stuurt heb je kans dat ze deze wel betalen, maar nooit meer bij jou terug komen (en eventuele een negatief geluid verspreiden onder familieleden en vrienden).

Als je geen rekening stuurt is de kans groter dat ze nog een keer terug komen bij jou (en een positief geluid over jou verspreiden bij familieleden en vrienden).

Ik weet ook niet of het voor jou een zakcentje is naast je beroep, of dat het echt je boterham is. In dat geval ligt de situatie al anders. Dan zou je eventueel uit coulance eventueel kunnen voorstellen om maar de helft in rekening te brengen (toch geld, maar ook een positief gebaar).

Persoonlijk? Ik zou geen geld rekenen (maar het is voor mij ook maar een hobby). Ik zou het zelf ook naar vinden om het feestje om deze reden te moeten annuleren en geld te moeten betalen (met de horeca uitgezonderd, die hebben moeten inkopen op voorhand, jij hebt neem ik aan geen kosten gemaakt (muv gemiste inkomsten).

Mocht je twijfelen aan de echtheid van het berichtje over het overlijden (ik ga altijd uit van de eerlijkheid van de mens, maar mensen verzinnen soms de gekste dingen) dan zou je eventueel ook nog om een overlijdenskaart kunnen vragen, en als die binnen is alsnog het volledige bedrag kwijt kunnen schelden.
sex in a cano is like english beer: fucking close to water
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
22-9-2015 23:25
Werkelijk mensen gaan controleren in deze periode?
Lekker subtiel.

Gewoon lekker je verlies pakken en zaterdag avond een vrije avond hebben.

Ik zou ze een nette mail sturen waarin je uitlegt dat het normaal xxx kost om te annuleren, maar dat dit zo'n vervelende situatie is dat je niets in rekening brengt en ze heel veel sterkte in deze moeilijke periode wenst.
Ze mogen zich immers best wel even realiseren welke korting ze krijgen.
Een mooiere, goedkopere en effectievere reclame kun je niet bedenken!
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 2057
22-9-2015 23:29
Kudo voor Bart, maar ik ben het er ook mee eens dat mensen de vreemdste dingen bedenken...

Wellicht kun je nog op een subtiele manier toch controleren of het ook echt zo is, door de krant te controleren of als je met opdrachtgever gemeenschappelijke bekenden hebt, al is het maar voor je eigen gemoedsrust?
Niet goed, wel hard!
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
22-9-2015 23:51
En dan?

Stel dat je denkt je opgelicht wordt en je confronteerd de klant ermee en je blijkt het fout te hebben.

Kan je toch mooi een andere hobby gaan zoeken.
Berghs eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2009
Laatste: 19-10-2017
Berichten: 147
23-9-2015 00:05
Ik zou ze netjes condoleren en verder niets in rekening brengen, wie houden ze immers voor de gek om met zo'n eventuele "leugen" aan te komen mocht dit ooit bij iemand anders terecht komen...
Je houdt dan in ieder geval de eer aan jezelf en je weet zeker dat er geen negatieve reclame op je naam komt te staan.
Waarschijnlijk is het inderdaad zo, als ze in de toekomst een feest gaan houden dat ze vanzelf weer bij je terecht komen omdat je het toen zeer netjes hebt afgehandeld.
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
23-9-2015 00:26
Indien je al enige betaling hebt ontvangen, zou je kunnen overleggen dit te bewaren voor wanneer het feest ingehaald wordt.
Dat ga je nu nog niet melden, maar je gaat daarover pas in overleg enige tijd NAdat dit achter de rug is.
Onder het mom van "zorg eerst voor de omstandigheden, maak je geen zorgen" we bellen volgende week of ietsje later...
Daarna maak je een afspraak en is ondertussen de hele situatie al iets bekoeld, en is er misschien wel een inhaaldatum mogelijk.
Maar hou het netjes, en hou de eer aan je zelf. DAN komen klanten terug.
Lukt dat niet, moet je gewoon je pech nemen. Niet aandringen, blijven glimlachen en niet wakker van liggen!!!

Meerdere keren dergelijke gevallen gehad, en altijd netjes opgelost:
Een bruiloft die kort vtv wordt afgezegd door bonje tussen hem en haar = eigen schuld; dus betalen sneaky :V
Ernstig ziek ( kanker meegemaakt bij klant) bruiloft ging een jaar later alsnog door.
Zelf in ziekenhuis: collega's inzetten. e.d. (en evt duurder uit zijn, is dan ook pech!)
Tja...zo werkt het mannen wink ;)
Alles komt goed....
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 1230
23-9-2015 05:38
Laat de mens in jou spreken...
Free beats!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)