Forum > Algemeen Forum

PA markt zaterdag 14 maart 2015

(21 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
15-3-2015 10:25
Ik had ook wel de indruk dat de beurs een paar standjes minder had dan vorig jaar (en dus een hoop minder dan 2 jaar terug). Ik had ook de indruk dat er minder bezoekers waren (toch als ik naar de parking keek, binnen heb ik er weinig van gemerkt :p). En ik vond het aanbod voor mezelf ook wat mager, maar ik kan me wel inbeelden dat anderen wel met een berg spul naar huis zijn gegaan.
Ik had de indruk dat er dit jaar vooral veel grote flightcases en conventioneel licht (parren, multis, dimmers, ...) voor weinig weggingen.

Zelf heb ik dit jaar weinig gescoord. 3x 19" bakjes waarvan de werking onbekend is:
- Midiverb 4, zonder psu
- Microverb 4, zonder PSU, 2 pots stuk
- MOTU midi express

Ik ben er volgend jaar alleszins weer bij.
CompanionStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2004
Laatste: 11-3-2022
Berichten: 183
15-3-2015 14:14
Volgend jaar op zaterdag 12 maart zal het de 20e editie zijn.

Voornemen is dat er dan 200 stands over 2 hallen gevuld moeten gaan worden !
Daaraan dan ook wel 2000 bezoekers gewenst !

De eerste plaatsen voor volgend jaar zijn al gereserveerd !
Op naar de volgende beurs...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
15-3-2015 14:35
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 17-3-2015 09:38
Wat betreft de prijzen,er waren inderdaad een paar stands die stug aan hun erg hoge prijzen bleven hangen.
Zelfs met de zelfde producten meerdere keren aanwezig bij verschillende standhouders bleef men op dubbele prijzen zitten.
Deze stands gingen dan ook met veel materiaal terug naar huis.
Er waren er ook echter (het merendeel) die met elk beetje redelijk bod al snel overstag gingen.
Je moet natuurlijk wel een beetje redelijk blijven, of je lage bod goed kunnen onderbouwen sneaky :V

Paar voorbeeldjes van mij:
Een goede nieuwe bewakingscamera stond geprijsd voor 50 ging mee voor 15 (de aed prijs zat er nog op: 435 ex btw shocked 8O )
De Kramer matrix switcher stond geprijsd voor 85 en ging mee voor 35
Nieuwe 2x150watt mengversterker stond geprijsd voor 150 en ging mee voor 40
Hele knappe flat screen monitoren met profie flightcase en alle verloopkabels erbij gingen aan het einde van de dag weg voor 15 euro per stuk en waren als nieuw!
Ook leuk:
In de laatste 10 minuten werd bij Hulstkamp heel veel materiaal gedumpt voor belachelijke prijzen, dat was lachen, want je kreeg er ook nog keurig een btw bon bij en Hulstkamp is een van de bedrijven die ook nog alles testen voor ze het verkopen, dus je weet vrij zeker dat je geen troep mee naar huis krijgt. Een dikke pluim voor deze mannen wat mij betreft.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ-scratchStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2010
Laatste: 23-4-2018
Berichten: 66
15-3-2015 16:17
Dit jaar weer eens geweest, maar wat een hoop zooi lag er. En op t moment dat wij er waren véélste druk. Je kwam nauwelijks de gang door.

Niks mee genomen.. Zelfde als 'n krachtverdeler, waar ze 800€ voor vroegen (En echt niet mee wilde zakken qua prijs).. Sloeg echt helemaal nergens op.

Vergeleken met 2 jaar geleden echt een stuk slechter, jammer.
GrandMA2 | Robe Picklepatt's | Adamson
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 387
15-3-2015 16:33

Tom schreef:

Wat betreft de prijzen,er waren inderdaad een paar stands die stug aan hun erg hoge prijzen bleven hangen.
De standhouders willen natuurlijk ook zoveel mogelijk kosten van de stand terug verdienen en de overige kosten die daarbij horen. Tuurlijk, uren op marktplaats turen kosten meer... maar je moet aardig wat verkopen om je stand eruit te halen.

Ik snap uiteraard dat er ook gewoon kosten aan de beurs zitten, organisatie, huur etcetera.... maar neemt niet weg dat een standhouder ook wat wil proberen te verdienen. wink ;)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
15-3-2015 18:08
het is een lange discussie over kosten en baten,
maar als jij naar een pa markt gaat, en je ziet collega's om je heen hun stand (bijna) leeg verkopen en jij staat nog met een volle bak, dan moet je toch wel een beetje aan je water voelen dat je verkeerd bezig bent?

Er is ook een standhouder die wel stevige prijzen rekent, maar ook erg hoogwaardige materialen verkoopt, deze verdient toch zijn kosten er gemakkelijk uit. Dat komt omdat hij met zijn waren op een wat exclusiever publiek mikt.
En geloof me, die lopen er ook rond.

Wat je als standhouder zeker weet op deze beurs is:
1/ het publiek is 100% on target voor je spullen, er lopen geen huishoudbeursdagjesmensen rond
2/ het publiek heeft op zeker centjes mee, want ze komen niet voor een dagje uit, maar om spullen te vinden en te kopen
3/ als je de juiste prijzen hanteert op het juiste moment van de dag, kan je op zeker goed tot zeer goed verkopen
4/ als je je oude rommel kwijt wilt, en je bent blij met elk bedrag wat het oplevert, is dit de juiste beurs ervoor
5/ Je kunt hier vrijwel alles verkopen want voor elk potje is een deksel.
6/ belangrijkste is dat je laat varen wat iets gekost heeft, je moet gewoon weten wat het nu nog waard is voor een ander.
7/ En heb je mooie gewilde materialen, kan je er op zeker nog een redelijke prijs voor krijgen.

De dag daar kent globaal een aantal verkoop momenten:
1/ Voor de opening; collega's die van je komen kopen, en dan vraag je collegiale prijzen niet het duurste en niet de laagste prijs
2/ De opening, de binnen stormende meute haalt de kersen eruit, dit is een van de leukste momenten van de dag
3/ De schrikreactie: sommige standhouders denken dat oeps we zijn te goedkoop begonnen, en men word wat behoudender
4/ De verkoop impasse die vele uren duurt, iedereen loopt te leuren voor zo'n laag mogelijke prijs, maar de standhouders houden zo lang mogelijk vast aan hun prijs in de hoop dat er iemand hapt. En dat werkt ook voor een lange tijd, want overal vallen spullen weg die verkocht zijn. Maar dan valt het altijd een beetje stil.
5/ Tegen een uur voor het einde, realiseert men dat men een flinke stapel meuk over heeft en dan begint het echte feest: men gaat dumpen.
6/ En tegen het echte einde, krijg je de echte grappen dat men wil het echt niet meer wil inladen, en al word er bij wijze van spreken een euro geboden, je kan het meenemen. Niet bij elke kraam uiteraard, maar zeker bij de helft.

Als je hier een beetje oog voor hebt, dan weet je daar als "klant" gebruik van te maken met het juiste artikel te kopen op het juiste moment.
Hè Mark laugh :D
Hoeveel waren het er nu bij elkaar?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
16-3-2015 12:52
1 x bewerkt. Laatst door Roystraver op 16-3-2015 19:44
Weet iemand welk bedrijf er met heel veel lichtsnoeren te koop stond? links achter in de hal?
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 2057
16-3-2015 13:47
Wat zijn richtsnoeren?
Niet goed, wel hard!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
16-3-2015 19:50
happy :)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 292
16-3-2015 19:54
Ik ben dit jaar wederom geweest. Simpelweg omdat ik iets specifieks zocht, namelijk een leuke dag PA markt. Al jaren lang ga ik en ook dit jaar vond ik het weer een geslaagde dag. Een paar dingen gekocht, een paar dingen laten staan, een paar dingen aan mijn neus voorbij zien gaan: dat is de sport.

Waar ik persoonlijk de sport niet van inzie is het type verkoper die als je een bod doet de actuele prijs van het product online opzoekt, zijn inkoopkorting snel berekend en daar dan 3 euro onder gaat zitten. Dan is voor mij de lol eraf en koop ik ook echt niks meer bij de stand.

Wat me verder opviel is dat op best wel wat producten een veilingsticker van BVA stond. Het zijn dan producten die ooit in een veiling zijn gekocht of die na een veiling zijn overgebleven: pas daar dan ook je PA-markt vraagprijs op aan. Persoonlijk denk ik dat de hedendaagse veilingcultuur de PA markt de nek aan het omdraaien is, dat is erg jammer voor de hobbyist of (semi)professional die een leuk dagje uit in gedachten heeft.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)