Forum > Off-Zone

Advies gezocht van grotere bedrijven

(64 reacties. Pagina 5 van 7)
Moderator(s): Dré
DJLPStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2007
Laatste: 25-4-2022
Berichten: 114
27-1-2015 13:02
Ik denk dat er best dj's zijn die op uiterlijk geselecteerd worden hoor. Om maar het uiterste te noemen: Celebs die ook wel "ff gaan draaien voor de lol" Dio, (die rapper) Géza Weisz, (acteur) Paris Hilton, (kan het nog erger) Dave Roelvink (ja het kan erger! shut up :X )

Maar ik denk niet dat het bij een Drive-In-Show een standaard optie is laugh :D Die mannen zijn toch vaak uit een ander hout gesneden dan een mooiboy dj.

Maargoed, ik denk dat je verstandig gehandeld hebt. Als je nu deze grote klus misloopt, kan ik me voorstellen dat je baalt. Maar uiteindelijk denk ik dat je de goede keuzes gemaakt hebt. Zoals al eerder aangehaald is. Wat Tom hier voor mij zei ben ik het 100% mee eens.

Ik ben wel benieuwd naar het vervolg. Hou ons op de hoogte happy :)
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
27-1-2015 13:38
Eens met de rest.

Voor bijkomende wensen kan je altijd kijken wat de opties zijn binnen het budget, maar in dit geval lijkt het me vrij duidelijk dat die redelijk klein zijn. Extra kosten die je moet maken om aan hun extra wensen te voldoen doorrekenen aan de klant lijkt me niet meer dan normaal.

Als ze iemand anders vinden die het wel voor die prijs doet kan je beter de ander zich in de vingers laten snijden dan dat je er zelf spijt van krijgt gedurende de ritshut up :X
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
27-1-2015 14:07
Iedereen bedankt voor de support happy :)

Ik denk inderdaad dat ik de juiste keuze gemaakt heb zo. Tuurlijk zou ik flink balen als ik deze klus kwijtraak, maar met 100 euro marge per show is het gewoon niet te doen en maak ik eerder verlies dan winst omdat ik klussen met een betere marge moet laten schieten.

Ik heb er wel 1 of 2 slapeloze nachten van gehad hoor, het is immers echt een grote opdracht voor mijn doen, maar uiteindelijk toch deze beslissing moeten nemen.

@Tom, ik heb overigens een prima "positieve vibe" met deze klant hoor, maar zij kunnen een meerprijs niet verkopen naar hun opdrachtgever en kan het voor deze prijs niet uitvoeren. Ze geven ook aan dat ze graag met mij willen samenwerken maar ik dwing hen nu gewoon even verder te kijken. Nu maar hopen dat ze geen goed alternatief vinden en toch weer bij mij terug komen wink ;)

@DJLP, bekende dj's worden niet zozeer geboekt om hun looks, die worden geboekt omdat ze publiek trekken als hun naam op de poster staat.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DJLPStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2007
Laatste: 25-4-2022
Berichten: 114
28-1-2015 12:07

YourLiVe schreef:

@DJLP, bekende dj's worden niet zozeer geboekt om hun looks, die worden geboekt omdat ze publiek trekken als hun naam op de poster staat.
Dat is zeker waar, maar indirect is dat ook een stukje "looks"
Het was misschien niet het beste voorbeeld in deze situatie, wel iets waar ik me in het algemeen aan irriteer sneaky :V
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 31-5-2024
Berichten: 2052
28-1-2015 13:01
Waarom zijn ze BN-er geworden? Vaak vanwege hun looks. Ferry Somogyi (om een acteur en DJ te noemen) is niet als acteur gevraagd omdat hij oerlelijk is...
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 694
28-1-2015 16:15
Het is ook wel een beetje afhankelijk in welke scene je kijkt... bij bv de (mainstream) hardcore scene draaien heel veel namen al heel erg lang, en ik durf toch wel te stellen dat die er sinds de wilde jaren 90 echt niet knapper op zijn geworden...
Maar zonder een flink aantal van deze oldschool headliners krijg je een evenement toch veel moeilijker uitverkocht.
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
28-1-2015 17:36

Frank76 schreef:

Ferry Somogyi (om een acteur en DJ te noemen) is niet als acteur gevraagd omdat hij oerlelijk is...
Ik moest hem even googelen, want ik ken de hele beste man niet. Of hij knap of lelijk is daar wil ik me niet over uitlaten. Feit is wel dat hij 41 jaar oud is, dus veel te oud voor deze klus...

Maar serieus: wat voor eisen kan je stellen aan een show van € 500. Met transport, op en afbouw, afschrijving van de apparatuur etcetera en het feit dat je uren en uren bezig bent snapt iedereen toch dat de marges flinterdun zijn. Laat ze zich lekker bij een ander oriënteren als ze vinden dat ze voor dat flutbedrag niet genoeg waar geleverd krijgen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
28-1-2015 17:41
Tuurlijk worden veel acteurs geselecteerd op uiterlijk, maar ze worden als dj geboekt vanwege het feit dat hun bekende kop bezoekers trekt.

Zo kun je bijvoorbeeld Terror Jaap ook boeken voor een meet & greet, was Ruud uit de eerste Big Brother ook razend populair voor dat soort dingen en zelfs Herman uit de eerste Idols had een volle agenda met "optredens" in kroegen en discotheken. Dat zijn nou niet bepaald de knapste mensen...

Om het maar weer even op dj's te betrekken, ook bekende radio dj's als Gerard Ekdom (niet lelijk maar zeker geen mooiboy) en Giel Beelen worden zeer regelmatig geboekt en das echt niet om hun looks wink ;)

Maar ik zal GTST eens mailen, hoog tijd voor een dikke vent van 36 in de serie laugh :D razz :p Niet omdat ik nou zo graag acteur wil worden maar ik wil wel graag 2000 euro vangen voor 2 uurtjes draaien sneaky :V

@ Victor, inderdaad, en daar krijgen ze ook nog een behoorlijke show voor met 6 meter truss, LED meubel met hun branding erop, aircones enzovoorts. Maar goed, daar komen ze hopelijk zelf ook wel achter als ze de offertes van andere bedrijven binnenkrijgen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 9469
28-1-2015 19:14
Ruud kwam niet voor 500 euro...Herman safe sex weer wel laugh :D
Die heb ik er ook wel eens bij gehad.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VrijeVogelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2013
Laatste: 13-1-2022
Berichten: 279
29-1-2015 14:36
er zijn maar weinig bedrijven die gelinkt willen worden met ongezonde levensstijl. Een persoon van nogal zwaar voor zijn postuur is dan niet de eerste voorkeur.

Maar de beste reclame is wel dat erover gepraat wordt.
een mooiboy zal niet echt opgemerkt worden, maar een dj op leeftijd die hip, coole moves etc doet wel.

"ik was laatst bij het feest van ..... daar stond toch een foute dj! Echt, het was net mijn vader die zich gedroeg als een puber van 14!"
Gr Evert M

Terug naar forum Reageer (zonder quote)