Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 287 van 289)
Moderator(s): Dré
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
11-1-2015 14:33
Nogmaals; wat doet die goede tech voor 18.- per uur. Wat kan hij/zij?
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 2052
11-1-2015 16:12
Naar zeggen: prima gasten die alle papieren hebben...
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DENNISWAGNERStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-7-2004
Laatste: 29-11-2020
Berichten: 22
11-1-2015 22:06
Maar niet kunnen rekenen. shut up :X
See the Light - Feel the Beat
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 2052
12-1-2015 07:25
laugh :D laugh :D
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
14-1-2015 10:10
Ik denk dat er met 2 maten gemeten word en dat er nu een heleboel jongens denken, die zich immers hebben ingeschreven bij de kvk, en ook wel een BTW nummer zullen hebben...goh ik reken veel teweinig voor mijn diensten.

Frank, 18euro uur, 40 uur week, 48 weken werken is nog steeds 36.000e plusminus, alle belastingvoordelen eraf halende.. ga jij bij lange na geen 42% belasting betalen over jouw volle bruto salarisomzet. Jouw "netto"maand inkomen komt dus zeker wel een stukje hoger uit.

Daarnaast is de definitie "technici", ZZPer en alle andere namen die we hier kunnen bedenken natuurlijk heel breed.
Ik denk dat het een marktwerking is en daarnaast vooral, een ondernemers skill! Wat je kunt rekenen en mag factureren aan jouw werkgevers hangt van een heel aantal factoren af.

Er zijn hele goede geluidstechnici welke een hele flinke deftige mix kunnen maken, welke 200-300euro per dag (10uur) factureren.
Lichtjongens idem.

Ik denk dat er eerst een onderscheid dient te worden gemaakt van de definitie ZZPer.

- als jij jezelf inmiddels bewezen hebt in het wereldje, dan vinden "ze" je wel. En kun jij best een prima uurtarief rekenen.
- als jij net om de hoek kunt kijken, een kvk en belasting nummer hebt... dan is 15 euro per uur best Fors betaald! (ga je immers als 20jarige ergens anders aan de slag dan zul je geen 6 euro per uur overhouden. Ik heb het dan over de jongens die dit naast hun opleiding/leerweg cq beginnend werk doen.
- als jij een firma runt, inhuur krachten aan het werk hebt en de toko draaiende moet houden, dan wil jij jezelf ook wel eens een prima salaris geven, echter..... gaat de firma voor, gaat je inhuur personeel voor en investeer je liever in je onderneming om je te onderscheiden tov je concurrentie dan dat je jezelf elke maand een modaal salaris overmaakt. Rekent hij/zij zich het eigen betaalde uurtarief terug dan zal deze bij lange na geen modaal inkomen overhouden! Er wordt immers 50-60 soms nog meer uur in de week gewerkt.....

Ik wil hiermee aangeven, het is heel moeilijk om een "standaard" uurtarief aan te houden. De markt, jouw opdrachtgevers en of jouw klanten bepalen.
Zit jij zelf achter klussen aan, hetzij installatiewerk, hetzij bouw/breek bediening.... dan heb je invloed op wat men bereidt is te betalen, je kiest immers zelf je "betalenden"....Ga je mee met de grote stroom, dan ben je grotendeels afhankelijk van de markt... en de bereiheid wat er betaald wordt voor jouw werkzaamheden.

Ik persoonlijk als "leidinggevende van een firma" heb inhuur personeel, hou geen zak over per uur maar heb het reuze naar mijn zin. Ik als zzper, "installateur", zoek mijn klanten bewust, en reken daar een prima uurtarief. Ook daar heb ik het reuze naar mijn zin... zij waarderen mijn "skills" en zijn bereidt dat te betalen.
Dat ik installateur tussen aanhalingstekens zet is om het volgende, ik heb een eigen firma Watt-xtra waaronder inmiddels meerdere takken zich hebben gevestigd. Het grootste gedeelte is nog steeds licht en geluid, maar ik heb inmiddels ook neven activiteiten. Waarvoor ik prima beloond wordt door mijn "kunnen".
Zou ik deze tarieven in de licht-geluid sector rekenen dan kan ik thuis blijven zitten want dat zal never iemand willen en gaan betalen!

Je moet jezelf afvragen om tot een uurtarief voor jezelf te komen;
-waar ben ik tevreden mee?
-wat heb ik nodig?
-wat is reeel in deze tak?
-wordt ik beloond voor het werk dat ik lever en past dat bij mij?

Een notaris of accountant rekent zo 100euro plus per uur.... reeel?
een loodgieter houdt misschien netto 1300-1600 euro per maand over, staat als hij pech heeft een dag in de kou en in de rotzooi, draait storingsdiensten en mag op feestdagen savonds ook nog eens werken als hij pech heeft.

De markt heeft het zo bepaald, deal with it!
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
14-1-2015 13:37
Moet wel even slikken wanneer ik deze bedragen hier hoor.Mijn zoon werkt voor verschillende online veilingbureaus en het is het ene na het andere verhuurbedrijf van wie de inboedel verkocht word wegens falliet en niet de kleinste.In Belgie doen 75% deze job als bijberoep en zijn met minder tevreden,ik ben er zeker van dat met de lonen die jullie noemen je thuis op je kamer blijven zitten.(er zijn altijd uitzonderingen)
Wanneer je hier een oproep plaatst in de rubriek hulp gevraagd zit na een uur je mailbox vol allemaal omdat er zo veel werk is.
Ik wil ze hier geen boterham geven die elke dag moeten gaan werken aan 15 € per uur brutto.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 2052
14-1-2015 13:53

Watt-Xtra schreef:

Frank, 18euro uur, 40 uur week, 48 weken werken is nog steeds 36.000e plusminus, alle belastingvoordelen eraf halende.. ga jij bij lange na geen 42% belasting betalen over jouw volle bruto salarisomzet. Jouw "netto"maand inkomen komt dus zeker wel een stukje hoger uit.

Je moet jezelf afvragen om tot een uurtarief voor jezelf te komen;
-waar ben ik tevreden mee?
-wat heb ik nodig?
-wat is reeel in deze tak?
-wordt ik beloond voor het werk dat ik lever en past dat bij mij?
Ik zie hierin een aantal tegenstrijdigheden.
18 euro per uur is bij 40 uur per week en 48 weken per jaar heel mooi, maar niet de praktijk. Als starter heb je geen 40 uur per week werk en zeker geen 48 weken per jaar. Er zal veel tijd gaan zitten in acquisitie en ondernemen op zich zonder dat daar direct resultaat uit naar voren komt. Het is geen klussenbedrijf die tegeltjes gaat plakken of gaat timmeren.

Waar ben ik tevreden mee? --> alle kosten prive en zakelijk gedekt, leuke kampeervakantie en af en toe eens buiten de deur eten.
Wat heb ik nodig? --> afhankelijk van het werkelijk te maken uren zal dat zo tegen de 40 euro per uur gaan liggen
wat is reeel in deze tak: dat probeer ik hier nu uit te vinden, gespreid over het land gezien. Tom geeft een heel reeel beeld van zijn werkzaamheden en variatie daarvan. De mijne wijken daar niet heel veel van af in aard.
wordt ik beloond voor het werk dat ik lever en past dat mij? Nee, een HBO+/WO- nivo moet makkelijk tegen de 50k per jaar kunnen verdienen of zelfs meer. In dat opzicht niet.
Maar laten we het niet over keuzen hebben.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
VrijeVogelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2013
Laatste: 13-1-2022
Berichten: 279
14-1-2015 15:47
Met een lagere tarief wordt je sneller voor iets gevraagd en ook eerder aanbevolen (prijsdump principe). Je maakt winst uit de hoeveelheid. Met hogere tarieven wordt je minder snel gevraagd en maak je winst door een hogere omzet per uur.
De vraag is waar hou je financieel meer van over.

Ik heb het goed voor elkaar nu, maar daar heb ik jaren voor moeten werken cq leren om de kwaliteit te kunnen leveren die ik nu lever.

Oh ja vergeet het UWV niet... die stimuleert ondernemers schap
Gr Evert M
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
14-1-2015 16:26

VrijeVogel schreef:

Oh ja vergeet het UWV niet... die stimuleert ondernemers schap
Uhm... Als je personeel krijgt dan zul je bovenstaande zin nooit maar dan ook nooit meer in je mond nemen. Het UWV is, zodra je personeel hebt, absoluut niet je vriend (laat staan dat ze dan nog ondernemerschap stimuleren)! Ik denk dat het UWV (net als elk ander ambtelijk gedrocht) vooral zichzelf stimuleert (maar niet te hard... dan worden ze moe en overspannen)...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 694
14-1-2015 17:42
Waarop Evert doelt is volgens mij het feit dat UWV het beginnen van een eigen bedrijf sterk promoot... Volgens mij vooral om maar zoveel mogelijk mensen uit de WW te werken...
UWV wordt namelijk afgerekend op het aantal mensen dat zij uit de WW weten te duwen, op wat voor manier dan ook, of dat nou via ZZP-er worden, afnemen uitkering wegens onvoldoende of ondoelmatig solliciteren of andere minimale overtredingen van hun onduidelijke regeltjes of wat voor andere manier dan ook is.
Dat er daardoor een aanzienlijk deel van de nieuw opgerichte eenmanszaken/ZZP-ers onder de of tegen kostprijs werken om maar wat omzet te draaien in de toekomst een groot probleem wordt voor de maatschappij (bv door het niet kunnen opbouwen van pensioenvoorzieningen) zal hun daarbij worst zijn.. shut up :X
Er zijn ook een hoop opdrachtgevers in de techniek/bouw dat de laatste tijd de geboden uurlonen flink heeft verlaagd onder het mom van: ze komen toch wel, er zijn er zoveel, en veel andere opties hebben ze niet...
(in hoeverre dat laatste opgaat voor de AV-branche weet ik niet, maar zou me niet verbazen dat het ook tenminste enigzins het geval is)
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)