Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 233 van 250)
Moderator(s): Dré
GreendiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2010
Laatste: 30-3-2024
Berichten: 175
4-3-2014 19:53

Jake schreef:

Ik heb zo ook eens problemen gehad, een klant belt me en zegt dat het feest niet meer doorgaat, ik vraag of hij het feest per mail wil afzeggen maar dat wilde hij niet doen, ik vroeg mijn contracten terug en hij zei dat hij ze had weggesmeten. op de dag van het feest belt hij me op en vraagt waar ik blijf, ik zeg euh je hebt het feest afgezegd en dus heb ik een ander feest aangenomen, hij zei ik heb hier een getekend contract liggen, tja daar sta je dan.
Goede leer, mocht dit ooit weer voorvallen dan kun jij ook de annulering via de mail/aangetekende post bevestigen. Anders blijft het probleem met een getekend contract alsnog bestaan wink ;)
sex in a cano is like english beer: fucking close to water
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 1230
4-3-2014 20:03

Frank76 schreef:

@Jake: en wat is het effect van die 150 euro? Jouw naam naar de vaantjes??

Willen we niet allemaal het goedkoopste zijn?
Wie van jullie koopt er iets willens en wetens ergens anders als het in een webshop 10% of meer goedkoper is??
Denk dat iedereen daar schuldig aan is. Toch is service ook niet onbelangrijk en hebben sommige goedkope adresjes daar veel moeite mee...
Komt niet zo snel voor maar hier denk ik dat ik het eens ben met Frank. 99% van de mensen, ook hier op het forum ja, schuimt internet af om de beste deals te vinden. Ergens ook logisch, waarom zou je voor hetzelfde product bij leverancier A meer betalen dan bij leverancier B?
Free beats!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
4-3-2014 20:32
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 4-3-2014 22:54
Wat betreft een getekend contract versturen,
das gemakkelijk te ondervangen door in de voorwaarden te zetten dat het contract binnen 7 werkdagen getekend terug dient te zijn, omdat anders partijen niet meer aan gemaakte afspraken gehouden kunnen worden.

Wat betreft de afspraak met de opdrachtgever in mijn geval.
Telefonisch was de boeking gedaan na aanleiding van een offerte in de mail.
Na goedkeuring is overeengekomen dat ik een definitieve offerte op factuur zet, en dat men daarna de opdracht zou bevestigen per mail.

Nu daar is het fout gegaan, men heeft de bevestiging naar de verkeerde gezonden shocked 8O

Nu kan je idd wel er op in gaan dat er een overeenkomst was,
maar met welke gevolgen?
Klant voelt zich gedrongen in iets,
en het is nog maar de vraag of zo'n onsympathieke opdringing leidt tot herboekingen.

Stilletjes hoop ik dat mij collega een bult duurder is, en/of er een potje van maakt razz :p
Want voor zover ik weet is er geen serieuze aanbieder van vergadersystemen die voor mijn prijzen zo full service werkt.

en ja er word geschuimd naar het goedkoopste.
Vandaag nog een mailtje gehad van een carnavalsvereniging voor een kinder disco in het midden van het land voor 2015.
Tekst zonder naam, aanhef, enz.
duidelijk iets wat universeel naar tientallen shows was verzonden.
Je zou eigenlijk moeten antwoorden: het kost 1 euro....+onkosten laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
4-3-2014 22:26

jadjong schreef:

Voor 400.- doe je een tape-act. En alleen als je in kan prikken. laugh :D
In theorie wel ja, hier geven ze pakweg 150EUR voor een live-on-tape setje :)
VrijeVogelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2013
Laatste: 13-1-2022
Berichten: 279
5-3-2014 07:42

YourLiVe schreef:

Hier van de week ook zoiets. Een klant belt op en geeft aan ons te willen boeken, dus gegevens genoteerd en een contractje gestuurd.

Krijg ik een paar dagen later een mailtje : "We hadden meerdere offertes aangevraagd en daarbij zat er voor ons een geschiktere aanbieding bij. Bij deze zien we af van verdere samenwerking." sad :(

Dus ik het volgende mailtje gestuurd:

"Dat is een vervelende verrassing, aangezien ik met je vrouw al telefonisch overeengekomen was dat wij het feest zouden verzorgen… wat is precies de reden dat een andere aanbieding geschikter was?"

En uiteraard was de reactie:

"het financiële plaatje past beter in ons budget".
Ik stuur zsm een mail met een gespreksnotitie, hier geef ik weer wat er zojuist telefonisch afgesproken is.
En uiteraard dat er een contract volgt. Uiteraard dien je ze wel in deze mail gelijk te wijzen op de regels. Dit door algemene voorwaarden te verwijzen of gewoon kleine letters onderaan in vorm van een standaard handtekening.
Gr Evert M
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
5-3-2014 08:53
Ik stuur contracten en algemene voorwaarden altijd als PDF document via de mail, zo ook in dit geval. In die mail vraag ik hen een mail terug te sturen waarin ze verklaren akkoord te gaan met dat contract.

Een handtekening is niet noodzakelijk, een akkoord in een e-mail is immers ook een schriftelijke bevestiging en dus ook rechtsgeldig.

Ik heb het echter ook weleens meegemaakt dat een klant per e-mail de offerte bevestigde. Ik dus een contract en de voorwaarden gestuurd. Krijg ik later een mailtje terug dat ze er toch vanaf willen zien, maar ja ze hadden al bevestigd per e-mail. Toen gooiden ze het erop dat ze niet akkoord waren met de voorwaarden...

Ik nog gevraagd welke voorwaarde(n) precies het probleem vormden, ik ben best bereid daar flexibel mee om te gaan, maar nooit meer wat gehoord natuurlijk. Waarschijnlijk ook iemand goedkopers gevonden.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
5-3-2014 09:29

Hollender schreef:

Komt niet zo snel voor maar hier denk ik dat ik het eens ben met Frank. 99% van de mensen, ook hier op het forum ja, schuimt internet af om de beste deals te vinden. Ergens ook logisch, waarom zou je voor hetzelfde product bij leverancier A meer betalen dan bij leverancier B?
Een drive in show is geen identiek product. Dat zou zijn als 2 boekingskantoren jouw show verkopen en je dan het goedkoopste kantoor kiest.

Maar een andere dj, zelfs met hetzelfde materiaal, is gewoonweg een andere product.

Wat doen jullie bij wanbetalers?
In mijn geval bv de schade door carnaval (nog geen sprake van wanbetaling, tis hypothetisch bedoeld). De jongens waren vriendelijk, maar of ik mijn geld ga zien? Er staat zwart wit op papier wat er beschadigd is maar wat ga je doen? Ze dagvaarden? Voor 300 euro een advocaat onder de arm nemen?
Contractjes zijn leuk maar zijn dergelijke kleine dingen iets dat gangbaar is bij een vrederechter oid? En zelfs al krijg je gelijk, zijn de kosten dan niet hoger dan het bedrag dat je wint?
www.bigsoundsystems.be
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
5-3-2014 09:37
Jij vraagt geen waarborg?
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
5-3-2014 10:04
De verliezende partij betaald toch de kosten?
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
5-3-2014 10:14
Niet altijd, dat gaat overigens ook enkel over de gerechtskosten, het ereloon van je advocaat is meestal ter eigen laste.

Het zijn idd zure situaties. Eind 2013 nog meegemaakt, DJ blijft heel de boel in de clip knallen na meerdere waarschuwingen. Op een gegeven moment echter jaagt hij een of andere gaar niet-muzikaal signaal het systeem in en op dat moment geven 2 2258HPL's het op. Kostenplaatje inclusief werkuren voor 2 recones: 900EUR.
Maanden getouwtrek wie dat nu ging betalen, de organisator of de DJ zelf of een verzekering aanspreken. Uiteinlijk hebben we het gefactureerd aan de organisator, die probeert het nu te verhalen op de DJ die het probeert te verhalen op zijn familiale verzekering.
Gekloot ben je altijd, want ik heb toen serieus wat bomen moeten verzetten om binnen 48h 2 recones te hebben :/

Terug naar forum Reageer (zonder quote)