Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 231 van 250)
Moderator(s): Dré
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
2-3-2014 12:19
Voor klein materiaal zoals een microfoon, rookmachine, bubbelmachine reken ik ook niets extra, ik beschouw dit als extra service naar de klant toe en in tijden van crisis moet je niet al te gek doen met extra prijzen aan te rekenen.
En ik heb de indruk dat de crisis nu pas de kop op steekt bij mij, vroeger had ik op 10 aanvragen 1 of 2 waarvan ik niets meer hoorde na een offerte, maar nu is dat anders, de laatste 14 dagen heb ik 11 offertes moeten maken en 9 personen laten niets meer van zich horen, 2 van de 11 heb ik binnengehaald sad :(
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
2-3-2014 12:55
Inderdaad, voor iets kleins extra doe ik niet moeilijk. Maar op een setje van 200€ (wat al een goede prijs was) nog eens extra speakers voor 50€ er zomaar bijdoen was mij teveel.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
3-3-2014 09:57

Jake schreef:

vroeger had ik op 10 aanvragen 1 of 2 waarvan ik niets meer hoorde na een offerte, maar nu is dat anders, de laatste 14 dagen heb ik 11 offertes moeten maken en 9 personen laten niets meer van zich horen, 2 van de 11 heb ik binnengehaald sad :(
Bekend probleem... ik krijg ook behoorlijk wat aanvragen maar het percentage dat ook daadwerkelijk doorgaat is een heel stuk lager dan een paar jaar geleden. En dat terwijl mijn prijzen gewoon all inclusive op de website staan...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
3-3-2014 10:17

YourLiVe schreef:

En dat terwijl mijn prijzen gewoon all inclusive op de website staan...
Inderdaad, je doet moeite om prijzen voor standaard sets samen te stellen, dan nog vraagt men achter een offerte voor deze standaard set, met andere woorden: "hoeveel kan er nog vanaf?".

Nieuwe ergernis: mensen die niet op het afgesproken tijdstip een gehuurde set komen afhalen.
Als je op zondagavond speciaal vroeger weggaat op een familiefeestje omdat een set wordt afgehaald, en deze mensen dan meer als een uur te laat aankomen zonder even te verwittigen...
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
3-3-2014 11:17

Jake schreef:

Voor klein materiaal zoals een microfoon, rookmachine, bubbelmachine reken ik ook niets extra, ik beschouw dit als extra service naar de klant toe en in tijden van crisis moet je niet al te gek doen met extra prijzen aan te rekenen.
En ik heb de indruk dat de crisis nu pas de kop op steekt bij mij, vroeger had ik op 10 aanvragen 1 of 2 waarvan ik niets meer hoorde na een offerte, maar nu is dat anders, de laatste 14 dagen heb ik 11 offertes moeten maken en 9 personen laten niets meer van zich horen, 2 van de 11 heb ik binnengehaald sad :(
Eerlijk gezegd geef ik dat zelfs niet meer gratis. Een bedrade mic zit sowieso bij een standaard set (net zoals een rookdoos bij een lichtset zit) en de prijzen moeten sowieso al erg scherp zijn. Om dan nog op setjes van 150-200EUR gratis dingen te gaan weggeven, daarvoor zijn de marges gewoon te klein geworden. Wil je een draadloze mic? Geen probleem, dan kost die gewoon 25EUR om te huren. Ik heb namelijk het 30-voud daarvan moeten neertellen om hem aan te kopen. Kan die 25EUR er niet meer af, dan moet je het jammer genoeg met de bedrade doen (die werkt ook goed hoor). Voor je het weet kan je meteen ook gratis extra luidsprekers, extra lichten, etc... meesleuren.

Het aantal "aanvragen" van fuiven of festivalletjes voor het goede doel die dan verwachten dat je alles quasi gratis komt doen schiet ook weer als paddestoelen uit de grond. Ook telkens de opzet ala 'alles is geboekt en we hebben nu nog 400EUR voor een PA installatie, is dat genoeg? Het is voor 4 rockgroepjes vanaf 21h' vind ik vrij hallucinant. Het is alsof niemand nog de moeite doet om een kostenraming te maken op basis van offertes voor ze beslissen een event te houden.
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
3-3-2014 16:28

bomdes schreef:

Ook telkens de opzet ala 'alles is geboekt en we hebben nu nog 400EUR voor een PA installatie, is dat genoeg?
Gewoon terugmailen:
400.- is een prima bedrag, wanneer denkt u de overige 1600.- te betalen?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
3-3-2014 17:29
ik heb het ook niet over losse verhuur, maar een complete drive-in met dj.
Als je alles los verhuurt, heeft elk onderdeel zijn prijs uiteraard.

Ik heb wel verhuur pakketten van zaken die logischerwijs altijd bij elkaar nodig zijn.
Zoals beamer+scherm en tafeltje.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
3-3-2014 20:25

jadjong schreef:

bomdes schreef:

Ook telkens de opzet ala 'alles is geboekt en we hebben nu nog 400EUR voor een PA installatie, is dat genoeg?
Gewoon terugmailen:
400.- is een prima bedrag, wanneer denkt u de overige 1600.- te betalen?
Toch zijn er gekken genoeg die het wel voor 4-500EUR gaan doen. Ik alleszins niet, de gage van de geluidstechnieker is al de helft daarvan :')

Ook een ergernis: offerteaanvragen waar ze vergelijken met collega's, maar die geen detailofferte maken. "Ja we hebben van firma x 3 opties. 500EUR, 1000EUR en 15000EUR"
Uhuh, en wat krijg je dan voor die bedragen
"wel voor 1500EUR krijgen we meer dan voor 500EUR"
maar exact weten wat? ho maar :)
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 2057
3-3-2014 21:00
Tja maar zo heb ik ook opdrachten gehad die ik met 2 10" kastjes per kant netjes heb kunnen uitvoeren, en waarvoor een ander een compleet line array met 6 toppen en 2 subs per kant had geoffreerd...
Vaak zie je toch dat er misbruik wordt gemaakt van de onkunde van een (trouwe) klant, om zo telkens met een overdreven grote setup aan te komen zetten.

Maar het klopt wat hier gezegd wordt, ik heb ook terugkomende klanten die elk jaar wat meer vragen. Uiteraard stijgt dan ook de prijs mee, maar hier rekent men blijkbaar niet op ("Wat ben jij duur geworden opeens?").

Last minute kleinigheden, zoals een extra DI blokje, backdrop of een simpele bedrade microfoon gaan gewoon mee voor hetzelfde geld, maar zodra het meer wordt, heeft dit gewoon een meerprijs.
Niet goed, wel hard!
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
3-3-2014 21:07
Daar ben ik zeker en vast ook akkoord mee, maar voor 400EUR een complete pa inclusief geluidstechnieker, daar kom je met eender welke set gewoon niet aan uit.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)