Forum > Licht

Trusscarré bouwen

(46 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
9-10-2013 15:23

bomdes schreef:

250kg in totaal, maar welke kneus gaat zoiets dan ook deadliften...

KNIP

Een carré kopen is op zich ook niet bijster stom, zelfs al gebruik je hem niet al te vaak. Zolang je Prolyte of Euro/Global koopt kan je het spul normaal wel regelmatig doorverhuren en is het een van de zaken die het makkelijkst in brokken te dry hiren is.

Statieven is een andere zaak. Die kosten aardig wat geld, zijn bulky in transport (zeker materiaalliften). Maar zonder statieven, geen carré. Vaak niet al te stom om die dan in te huren voor die enkele keren dat je je hele kader weg zet.
Een volledig carre.. we praten constant over een carre van formaat.. en niet 3*3 meter. Is toch al snel 40-50 meter truss plus de nodige hoeken.. dat is opzich best een aardige investering.. Indien je "slechts" drive in werk doet, is het in mijn ogen niet zinvol om zn carre aan te schaffen, met je drive-in gebruik je namelijk slechts een 4de van je carre?

Truss inhuren kost geen drol... op de lange termijn is het misschien wel rendabel zoveel truss te hebben liggen, echter.. ;
-Je moet de opslag ruimte hebben, en dus eigenlijk ook de vervoersmogelijkheden.
-Je moet het geld hebben liggen, in tijden van crisis kun je je geld ook maar eenmaal uitgeven, investeren in iets dat de klant direct ziet en jou onderscheidt van de rest is zinvoller?
-Wil je een carre van formaat zetten, is eigenlijk 4kant heavey truss wel noodzakelijk, voor drive-in werk is dit weer wat overdreven! En kun je het prima af met gewone truss, dan zelfs wel 3hoek truss, (scheelt toch weer knaken)
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
9-10-2013 15:56
Vierkant is idd wel essentieel, zeker omdat het ook veel makkerlijker is qua hoeken (boxcorners mogelijk, geen last met apexen)

Daarnaast is niemand verplicht nieuwe truss te kopen, een grote carré van een faling in goede staat kost quasi evenveel als een kleintje nieuw.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
9-10-2013 20:58
Als we het dan over kosten en winst hebben:
Je ziet heel vaak dat men iets koopt zodat je het maar hebt.
Er liggen idd heel veel schuurtjes vol, met spullen.
En dat iets moet ook vervoerd kunnen worden, opgebouwd kunnen worden, aangesloten kunnen worden, enz.
En dat alles dient in verband met de aansprakelijkheid ook nog eens een keertje veilig te gebeuren.

Een carré van 9x9 meter of wat er in de buurt komt , heb je een flink liftpotentioneel voor nodig, en ook nog een stukje vervoer.
Het carré is snel gekocht, er gaan zat showtjes falliet op dit moment.
Maar een paar fatsoenlijke apparaten om zo´n carré veilig te liften kom je zelden tegen.

Het veel zakelijker om de terugverdientijd van iets mee te berekenen, minus de restwaarde.
en vergeet daar ook vooral niet je renteverlies, afschrijving, opslagkosten enz bij mee te rekenen.

Dan word het huren van grotere truss constructies maar bijvoorbeeld ook een tent of een podium of groot geluid,
een stuk aantrekkelijker.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 694
9-10-2013 22:42
Het is dat ik toevallig tegen mijn set aanliep bij een veiling van de inboedel van een transportbedrijf dat ik wat truss heb...
Ik wilde eigenlijk maar een paar deeltjes hebben, maar als enigste die ook maar wat interesse toonde kon ik de complete set (2 pallets vol) meenemen voor 2x de oudijzerprijs! daar kan je nooit tegenaan huren natuurlijk.

Ik zou ook voor een snelle 1000,- winst kunnen gaan, maar ik denk dat ik daar later spijt van ga krijgen.
Zolang ik het geld niet nodig heb en het me niet in de weg staat...
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
16-10-2013 14:28
Eigenlijk zie ik maar 1 manier (nou ja, 1,5 manier dan) dat is met 4 statieven of vorkliftjes.
Niemand die het nog anders doet?
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
16-10-2013 14:35
Kleinere carré-tjes kunnen ook uitstekend met 3 vorkliftjes opgebouwd worden.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
21-10-2013 11:53

big bang schreef:

Kleinere carré-tjes kunnen ook uitstekend met 3 vorkliftjes opgebouwd worden.
Met 2 vorkliften, en poten die in gedeeltes gaan durf ik kleine careetjes (lees smalle carreetjes) ook met 2 statieven wel aan!
Maar dan moet de tussen liggen niet te lang zijn (4M oid)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)